Mlinarjev avto. – Opel Mokka 1.6 CDTi Cosmo

Najpogosteje porabljena moka v gospodinjstvu je pšenična moka. Na tržišču so različni tipi moke; bela pšenična moka, polbela pšenična moka, črna pšenična moka, moka celih zrn pšenice.

Pšenični moki sledijo še koruzna moka, namenska moka, ržena moka, pirina moka, a le ena je prava moka, to je Opel Mokka.

In čemu takšen uvod? Najpogosteje prodajan tip avtomobil v zadnjem času je križanec. Velik, mali, srednji, bel, rdeč, štirikolesno gnan, z dizelskim ali bencinskim motorjem…ne glede na omenjeno lastnost, se visoko med križanci nahaja tudi Opel Mokka.

Kljub temu, da Mokkini mlini meljejo že nekaj let, se avtomobilu leta ne poznajo, saj ga majhne posodobitve, kot so denimo te v testni izvedenki, vračajo med konkurenco. Kompaktni mali »terenec« prijetnega izgleda je ravno prav velik, oziroma majhen, saj dolžina 4,3 metre predstavlja še tisto obvladljivo dimenzijo, ki na naših cestah (in parkiriščih) še ne predstavlja prevelikih težav.

opel mokka 1.6cdti 11

Robusten videz je dodatek k prepoznavnemu Oplovemu videzu.

Prednji del označujejo značilno oblikovane luči z vgrajeno LED dnevno osvetlitvijo. Vse skupaj pa, najbrž zaradi višine avtomobila, deluje nekoliko čokato. Tudi v notranjosti je podobnost z večino Oplov neizbežna. In če vas veliko število stikal pri tem moti se temu tudi tukaj ne boste mogli izogniti. Bo pa križanec razveselil s sedenjem na višje nameščenih sedežih, ki obljubljajo večjo preglednost in boljši občutek med vožnjo.

Mokka je bila kar dobro opremljena, saj paket Cosmo zajema dvopodročno klimatsko napravo, HDC sistemom za zaviranje pri spustu po klancu, tempomatom, start in stop sistemom, pomoč pri speljevanju na klancu, parkirne senzorje, zatemnjena stekla, 18-palčna platišča. Dodatno so iz seznama opreme bili izbrani prilagodljivimi ksenonskimi žarometi z možnostjo samodejnega preklopa med kratkim in dolgim snopom, vzvratna kamera, Intelilink, navigacija, 6 zvočnikov in kovinska barva.

opel mokka 1.6cdti 4

Testni križanec je bil gnan le na sprednji kolesni par. Takšno izvedenko izbere večina Slovencev in je čisto prava, saj štirikolesni pogon ne prinese toliko dodatnih terenskih zmogljivosti (oddaljenost od tal ne dopušča) in bolj služi kot varnostni dodatek pri vožnji. Še ena dobra stran Mokke je pogonski agregat, ki se občasno odziva nekoliko robustnejše in v nizkih vrtljajih tudi nekoliko leno, a se kasneje izkaže s solidnimi zmogljivostmi in ugodno porabo goriva. Poraba malce nad šestimi litri je namreč pohvalna. Tudi domet prek 900 km z enim polnjenjem goriva je dobrodošla prednost. Šeststopenjski ročni menjalnik omogoča usklajeno delovanje motorja in pogona pri vseh hitrostih. In kot rečeno, za vsakdanje potrebe povsem zadostuje pogon na prednji kolesni par.

Ima pa Mokka nekaj slabih lastnosti.

Na avtocesti postane zelo glasna (hrup motorja, šum vetra, koloteki), zato je komunikacija med spredaj in zadaj sedečimi potniki nemogoča, vožnja na zadnjih sedežih je na slovenskih cestah vse prej kot udobna in za daljši dopust ji zmanjka prostora za prtljago in komfort potnikov v drugi vrsti.

Seveda tip Mokke izberete sami, kakršna pač vam je všeč in za kaj jo potrebujete. Povem pa vam, da je Opel marca v Ženevi predstavil čisto novi tip ‘moke’.

 

Motor

Turbodizelski, štirivalnji, vrstni, 16 ventilov, 1.598 ccm, 100 kW (136 KM) pri 4.000/min, 320 Nm pri 2.000/min. Poraba goriva (EU) 4,8/4,0/4,3 l/100 km. CO2: 114 g/km.

Prenos moči

Pogon na prednji kolesi. Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume: 215/55 R18 (Pirelli M+S).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,278 m, širina 1,802 m, višina 1,658 m. Medosna razdalja 2,555 m. Prtljažnik (normno) 356 – 1.372 l. Rezervoar: 54 l. Mase: prazno vozilo 1.335 kg, največja dovoljena masa 1.797 kg. Maksimalna vlečna masa z zavorami / brez zavor: 1.200 kg / 500 kg.

Največja hitrost (km/h): 195

Pospešek 0-100 km/h (s): 10,5

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  6,2

 

Osnovni model (Opel Mokka 1.6 Selection): 18.600 EUR

Testno vozilo (Opel Mokka 1.6 CDTi Cosmo): 26.690 EUR