Zgornji predal. – Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy
Renault je s četrto generacijo Clia zadel v polno. Všečen dizajn, sodobne tehnologije, ogromno funkcionalnosti, nepredstavljiva individualnost ter dostopna cena. Ni osebe, da ne bi našla sebi primernega Clia, če tudi v vas vre adrenalin. Do zdaj sta predale v Cliu regalu polnila različici GT in ‘malce’ hitrejša, RS. Nedavno, pa se jima je pridružila različica RS Trophy.
Le ’20’ več?
Pri športnih avtih je pomembna moč in iz tega izhaja vsakršno nadaljnje sklepanje. Clio RS Trophy ponuja 20 ‘konjev’ več, torej skupaj 220. Pa je res bilo dodano samo nekaj črnih vrancev?
Da bi preizkusil sleherno izboljšavo in dodelavo, bi moral obiskati par evropskih dirkališč, kot so Monza, Spa, Estoril, Silverstone in nenazadnje tudi Nurburgring, kjer je Clio RS Trophy postavil izjemen čas 8 minut 23 sekund in ugnal vso konkurenco razreda. MINI JCW, Corsa OPC, Audi S1, Ibira Cupra, Polo GTI…vsi našteti gledajo Clio v hrbet. Tudi nekoč zelo zmogljivi avtomobili niso kos izjemnemu Cliu. Aston Martin DB7 GT, Mercedes SLK 55 AMG, Audi A4 RS, Mitsubishi Evo6. Kot kaže ni vse v konjih.
Oddelek RS se je za izvedbo Trophy še izdatno potrudil. Clio so namenili elektronsko zaporo diferenciala e-diff, za boljši prenos moči ter oprijem. Namestili so mu trše vzmetenje, ki dopušča malenkostno blaženje lukenj slovenskih cest, ampak odlično skrbi za natančno in hitro odpeljan ovinek v Monzi. Z zaključenim mehanskim delom, so se lotili elektronike. Povečana moč, navor, hitrejše pretikanje samodejnega menjalnika… za poslastico pa še Launch Control, ki ponuja perfektno pospeševanje z mesta. Vsakokrat, ko to želimo.
Najbližje Grobnik, še bližje prelazi.
Imeti takšno žepno raketo parkirano v garaži in jo čistiti ob nedeljah je nesmiselno, kot je imeti nesmiselno parkirano jadrnico v marini, ker se bojiš valov. Nam najbližje ‘večje’ dirkališče je hrvaški Grobnik. Vsi ostali so oddaljeni 200+ kilometrov iz Ljubljane. Preizkus zmogljivosti v cestnem prometu pa je kot prvo nezakonit, nevaren in tudi nemogoč, saj so ceste iz dneva v dan bolj zabasane.
Za prvo silo, se lahko s Cliu RS Trophy z velikim nasmeškom na obrazu zapeljemo proti kakšnemu prelazu in tam izkusimo nekaj dinamičnih užitkov. Na poti do prelaza opazimo še drugo, bolj umirjeno plat Clia. In sicer, da je v bistvu čisto uporaben avtomobil za celo leto, naj bo dež, sneg ali sonce. Ima izredno udobne sedeže, malce manj udobno vzmetenje, ogromno zabavnih pripomočkov (RS Monitor, navigacija, USB, radio, povezljivost s telefonom) in tudi varnostnih dodatkov. Lahkotnost upravljanja z vozilo poenostavi avtomatski EDC menjalnik, ki se odlično obnese tako v počasni kot hitri vožnji.
Dolg pritisk na gumb R.S. nam pokaže čelado poznano iz britanske avtomobilistične oddaje in že smo nared, da s pomočjo prestavnih lopatic odpeljemo na vrh vzpetine. Voznik v zavojih dobiva odlične informacije s cestišča, lega in stabilnost vozila sta dobri, nizka masa pa ne sili nosu iz ovinka. Občasno med prestavljanje lepo poči iz izpuha in to je kulisa, ki jo želi avtomobilski privrženec izkusiti.
Butična raketa.
Čeprav takšna igračka ni ravno poceni, se bo definitivno znašla v garažah bencinskih zasvojencev. Konec koncev lahko tegale malčka postavim ob bok legendarnemu Cliu Williams prve generacije, ki je predstavljal takraten vrhunec segmenta ‘žepnih raket’.
Motor
Turbobencinski, štirivalnji, vrstni, 16 ventilov, 1.618 ccm, 162 kW (220 KM) pri 6.000/min, 260 Nm pri 2.000/min. Poraba goriva (EU) 7,6/5,1/5,9 l/100 km. CO2: 135 g/km.
Prenos moči
Pogon na sprednji kolesi. Šeststopenjski samodejni menjalnik. Gume: 205/40 R18 (Michelin M+S).
Podvozje in karoserija
Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,090 m, širina 1,732 m, višina 1.432 m. Medosna razdalja 2,589 m. Prtljažnik (normno) 300 l. Rezervoar: 45 l. Mase: prazno vozilo 1.204 kg, največja dovoljena masa 1.711 kg.
[/agg_tab]Največja hitrost (km/h): 235
Pospešek 0-100 km/h (s): 6,6
Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje: 8,8
Osnovni model (Renault Clio 1.2 Authentic): 11.290 EUR
Testno vozilo (Clio RS 220 EDC Trophy): 26.400