Podkožne spremembe. – Peugeot 308 1.6 BlueHDi Allure

‘Tristoosmica’ se je v Sloveniji zelo dobro prijela. Všečna oblika, mikavna kabina, moderna tehnologija ter odlična gospodarnost, so aduti, ki prepričajo moža v nakup. Zdaj pa ima Peugeot v roki še enega aduta. Nov motor. Več moči za manj goriva. Je možno porabiti skoraj nič?

Ja. V primerjavi z 1,6-litrskim e-HDi motorjem s 115 konjskimi močmi je motorju Blue HDi  moč zrasla za 5 KM, izboljšan je tudi navor. Namesto nekdanjih 270 Nm, se lahko zdaj pohvali z 300 Nm, oziroma 320 Nm, ob pomoči funkcije „overboost“.

Najvišja hitrost Blue HDi motorja je v primerjavi s šibkejšim predhodnikom ostala enaka, 196 km/h, pospešek z mirovanja do 100 km/h pa je izboljšan za pol sekunde in je 9,6 sekunde. Tovarniški podatki pa narekujejo, da v povprečju porabi 3,6 litra na 100 kilometrov. Slednjemu rezultatu sem se s težavo približal, vendar pomembno je, da se je laboratorijski meritvi porabe možno približati.

slika-_original-1443616660-1105926

Šparovček v praksi?

V praksi je pogonski motor odličen, nič kaj dosti hrupen ali tresoč med delovanjem sistema Start&Stop. Odziven je že pri zelo nizkih vrtljajih, okoli 1300.  Zaradi vseh izboljšav in nižje mase, inženirjem ni bilo treba podaljšati prestavnih razmerij ročnega šeststopenjskega menjalnika. Zaradi tega se motor pri avtocestni hitrosti 130 km/h vrti le na okrog 2.000 vrtljajih.

To je eden bolj ekonomičnih pogonskih agregatov, ki sem jih preizkusil, saj sem na testu v kombiniranem ciklu porabil vsega 5,1 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov, medtem, ko je na EKO krogu porabil 3,9 litra dizla na 100 prevoženih kilometrov.

slika-_original-1443616660-1105934

‘Tehnofrikom’ ne bo dolgčas.

308 je bil opremljen z nivojem opreme Allure, ki med drugim serijsko vključuje polne led žaromete in dnevne led luči. Žarometi ponoči vedno s polno močjo osvetljujejo cestišče pred nami in vedno pravočasno zasenčijo nasproti vozeča vozila.

Veliko informacijsko zabavne ter varnostne tehnologije je na voljo že serijsko, medtem, ko so nekateri koščki opreme še vedno doplačljivi. Najbolj uporabniku prijazni niso parkirni senzorji, ki prepozno zaznajo oviro, točnost navigacijskega sistema, odzivnost zaslona na dotik ter delovanje (aktivnega) tempomata.

Konec dober, vse dobro.

Peugeot 308 torej posega v dokaj priljubljen in razširjen avtomobilski razred kar vsekakor ni lahka naloga. Z obliko, prostornostjo, udobjem in motorizacijo očitno na bo težav. Malce pa bodo Galci morali izpopolniti sodobno elektroniko. Ampak, če odmislim slednjo in še enkrat dobro premislim, si je Peugeot s 308 verjetno kar zaslužil naslov Evropski avto leta…

slika-_original-1443616660-1105927

slika-_original-1443616660-1105925

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.560 ccm, 88 kW (120 KM) pri 3.500/min, 300 Nm pri 1.750/min. CO2: 94 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi. Šeststopenjski ročni menjalnik.

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,253 m, širina 1,804 m, višina 1,446 m. Medosna razdalja 2,620 m. Prtljažnik (normno) 470 (385) – 1.309 l. Rezervoar: 53 l. Mase: prazno vozilo 1205 kg, največja dovoljena masa 1770 kg, dovoljena obtežba 530 kg. Prikolica z zavoro/brez zavore: 1400/615 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 196

Pospešek 0-100 km/h (s): 9,6

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  5,1

Osnovni model (308 1,2 VTi 82 Acces): 14.990 EUR

Testno vozilo (308 1,6 THP 270 GTi): 24.780 EUR