Outsider. – Jaguar XE 2.0 R Sport
Izvedel bom kratek test. Ledvični kamni! Ste se nasmejali in se spomnili na tisto brezzvezno zafrkancijo, ki je obšla celo Slovenijo?
Če ja, potem definitivno niste potencialni kupec Jaguarja. Ti se ne zmenijo za takšna navadna sranja, ki jih nato še štirinajst dni radijski moderatorji trosijo v eter in poneumljajo sebe ter poslušalce. Jaz se namreč štejem kot potencialni kupec Jaguarja, zato, ker sem o ledvičnih kamnih zvedel ob postanku na kavi med potjo do morja. Natančneje v Karlobagu, kjer me je skupina slovenskih motoristov seznanila s to ‘šalo’.
Občasno se počutim kot outsider, ker nisem na tekočem s takšnimi in drugačnimi temami, ki polnijo platnice rumenih časopisov. Podobno se na slovenskih cestah počuti XE, ki ne ve, zakaj točno se kupci raje odločijo za klasičen trio iz dežele piva, klobas in emmm… reda.
Brez reda.
V Jaguarju XE bomo težko kaj pospravili v red ali zložili po ‘reglcih’. Zaradi zanimivo oblikovanega prtljažnega prostora bo lastnik pravi ‘maher’, da bo na počitnice spravil petčlansko družino (golf palice naj bi šle v prtljažnik). Še prej pa bo ta ‘maher’ moral poskrbeti za okončine sredinskega potnika na zadnji klopi. Prigrizki na poti? Pozabite nanje. Predalčki v vratih sprejmejo le specifično oblikovano pollitrsko plastenko, predal pred sovoznikom posrka potne liste ter v sredinski naslon spravimo kakšen paket žvečilnih gumijev. Je pa res, da je odlagalno mesto na sredinski konzoli odmerjeno kot nalašč za Iphone. 6. S.
In ker se že nahajamo v notranjosti nikakor ne morem mimo velikega razkoraka. Dvigajoč prestavni gumb, velik zaslon na dotik, nežne ambiente luči na dotik, v usnje odeta armaturna plošča prešita z rdečimi šivi, dodatki iz brušenega aluminija, usnjeni sedeži ter nepretrgan spisek serijske ter dodatne opreme, so stvari, ki Jaguarja XE izstrelijo na vrh predstavništva segmenta. Vendar, za tem posebnostim se skriva površnost, ki jo nemški avtomobili nimajo ali pa jo dobro skrijejo. Informacijsko zabavni sistem z zaslonom na dotik je cepljen proti hitrosti, multifunkcijski gumbi na volanu škrtajo kot tipke na kakšni stari tipkovnici in nekoliko razočara kvaliteta posameznih materialov ter končne izdelave.
Izrazita vozna dinamika.
Definitivno bo smeh na usta narisal vžig štirivaljnega bencinerja. Ta ima pristen britanski zvok in v nizkih obratih lepo brbota iz izpuha. Ob hitrejšem tempu in vrtenju motorja v višave pa vozniku v ušesih zaigra lepa melodija. Prisilno polnjen dvolitraš razvije 200 konjev, ki se med vožnjo dobro izkažejo. Zaradi odlične šasije in lahke aluminijaste karoserije se XE odlično pelje in uspe pogumno konkurirati kakšnemu Bavarcu. Oprema R Sport je testnega XE znižala za par centimetrov in utrdila blažilnike, kar je vodilo k hitreje odpeljanim ovinkom in k suverenemu občutku na volanu. Idealna zasnova položaja za volanom pa vse skupaj le še izpopolni.
Verjamem pa, da bi bil tale Jaaaggg še bolj učinkovit, če bi devetstopenjski menjalnik ne razmišljal preveč. Zaradi svoje počasnosti pokvari zabavo, neprestano premišljevanje in prestavljanje med devetimi prestavami pa vpliva na visoko porabo goriva.
Gentleman.
XE ima v sebi karakter. Umirjen, takšen gentlemanski. Nedvomno bi XE lahko bil še lepši bolj nastopaški. Sigurno bi se ga dalo narediti bliskovito hitrega ter notranjost izpiliti do zadnje potankosti. Ampak perfekcionizem ni nikoli bil v britanski naravi. Karakter in zabava pa. In to dvoje nudi Jaguar XE.
Motor
Turbobencinski, štirivalnji, vrstni, 16 ventilov, 1.999 ccm, 147 kW (200 KM) pri 5.500/min, 280 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 9,4/5,9/7,5 l/100 km. CO2: 179 g/km.
Prenos moči
Pogon na zadnji kolesi. Osemstopenjski samodejni menjalnik. Gume: 225/40 R19 spredaj, 255/35 R19 zadaj. (Bridgestone)
Podvozje in karoserija
Limuzina, 4 vrata, 5 sedežev. Dolžina 4,672 m, širina 1,850 m, višina 1,416 m. Medosna razdalja 2,835 m. Prtljažnik (normno) 450 l. Rezervoar: 63 l. Mase: prazno vozilo 1.530 kg, največja dovoljena masa 2.100 kg.
Največja hitrost (km/h): 237
Pospešek 0-100 km/h (s): 7,7
Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje: 9,1
Osnovni model (Jaguar XE): 32.600 EUR
Testno vozilo (Jaguar XE 20t R-Sport): 61.810 EUR