Tu in tam in vsepovsod – Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 360°

Kjerkoli se sprehajam, vedno se spotaknem ob Qashqaija. Teh križancev po Sloveniji kar mrgoli. Na Lentu, v dolini pod Poncami, na Socerbu, v okolici Cerkniškega jezera in na Ptujskem gradu. Ne bi se čudil, če bi Qashqaija srečal na ogledu Postojnske jame.

Razlog, da je Qashqai na več lokacijah po Sloveniji kot Pokemoni, so njegovi dobro postavljeni temelji. Drzen izgled, solidna prostornost, dobra tehnika, gospodarni motorji in zmerna cena. Še tako svojevrstne kupčeve želje glede lastnosti vozila bo Qashqai pridom zapolnil. Tudi tisti kupci, ki na morje za sabo vlečejo prikolico, ne bodo prikrajšani.

qashqai 1.6 DIGT 13

Ti bodo po katalogu brskali ceno štirikolesnega pogona ter dizelskega agregata, vendar takole motoriziran Qashqai bo ‘prikolo’ čisto dobro vlekel in poraba 1,6-litrskega turbo bencinerja s 164 KM ne bo kaj dosti višja od šibkejše dizelske različice z zgolj 130 KM. Poleg tega na morju načeloma ni snega, ki je največkrat razlog za nakup štirikolesnega pogona. So pa alge, na dovozu za čolne, od koder bo sprednji pogon rešil situacijo…kje sem že ostal? Aja, poraba. Na testu se je zaustavila na dobrih osmih litrih, kar res ni slabo. Vendar, kljub vsej konjenici, voznik ne bo občutil, da lahko njegova stopalka za plin razpolaga s toliko motornimi konji. Mogoče so za to krivi raznorazni ekološki prijemi ali nekaj, o čemer po navadi  ure in ure pametujejo starejši ljudje z brado v kravatah.

V mestnih ‘športnih’ terencih so bolj pomembni drugi atributi.

Poleg dobrega položaja za volanom in preglednosti moram pohvaliti sprednja sedeža, zasnovana s pomočjo NASE, ki se fantastično prilegata hrbtu. Za razliko od nekaterih, športno trdnih terencev, se Qashqai pohvali z izredno udobno vožnjo, za katero ima tudi pripomoček imenovan ‘nadzor šasije’. Ta s pomočjo zavornega sistema stabilizira in umiri avtomobil, da se ne pozibava. Dober praktičen primer je vožnja čez ‘ležeče policaje’.

qashqai 1.6 DIGT 15

Še boljša stvar je Qashqaijev izvor. Japonska, kar pomeni, da ima vgrajeno vso moderno elektronsko kramo, za zelo soliden denar. In še bolj pomembno. Ta krama deluje. Že res, da je kamera s ptičje perspektive bolj sama sebi namen, kot v pomoč šoferju, vendar drugi pripomočki delujejo z odliko. Menjavanje luči med dnevnimi in zasenčenimi, zaznavanje vozila v mrtvem kotu, senzor padavin, parkirni senzorji, kompleten varnostni ‘ščit’…le malce grenkega okusa v ustni votlini mi je pustila prostornost zadaj, v prtljažniku. Ne uporabljam ga prav dosti, tudi redko ga odpiram, vendar glede na velikost avtomobila sem pred začetkom pakiranja bil prepričan, da bom kup stvari pred avtomobil zložil samo v prtljažni prostor. Ne, ni šlo, moral sem podreti še 60-odstotni zložljivi del zadnje klopi.

Mogoče res kompliciram s prostornostjo prtljažnika, a želim poudariti, da v kolikor vam je velikost oziroma volumen za prevoz tovora pomemben, jo boste bolje odnesli z nakupom karavana ali enoprostorca. Športni terenci so trend, ki pa imajo poleg imidža, še kakšno pozitivno stran. Nekako tako kot igrica s katero lovite ‘žepne pošasti’. Res, da je obnorela svet, vendar je igra vsaj ena pozitivna stvar o kateri se lahko ljudje pogovarjajo in so pri tem skladni. Za povrh pa še gibajo.

Specifikacije

Motor

Turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.618 ccm, 120 kW (164 KM) pri 5.600/min, 240 Nm pri 2.000/min. Poraba goriva (EU) 7,6/5,0/6,0 l/100 km. CO2: 138 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 215/55 R18 (Kumho).

Podvozje in karoserija

Privzdignjena kombilimuzina , 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,377 m, širina 1,806 m, višina 1,590 m. Medosna razdalja 2,646 m. Prtljažnik (normno) 430 l. Rezervoar: 55 l. Mase: prazno vozilo 1.365 kg, dovoljena skupna masa 1.890 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 200

Pospešek 0-100 km/h (s): 8,9

Motorni vrtljaji pri 130 km/h (VI. prestava): 3.000

Poraba goriva (l/100 km)

Norme EU:  7,6/5,0/6,0

ECO krog: 5,8

Testno povprečje:  8,2

Osnovni model (Qashqai 1.2 DIG-T Visia): 20.170 EUR

Testno vozilo (Qashqai 1.6 DIG-T 360) 26.820 EUR

Križanec Nr.1 – Nissan Qashqai 1.6 dCi 360°

https://www.avtofotomarket.si/testi/2013/11/16/qashqai-tece-zadnji-krog-nissan-qashqai-1-6-dci-360/