Poštena Madžarka za brezpotne avanture – Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet AllGrip S

Britanska avtomobilska znamka Land Rover je meseca marca v švicarski Ženevi predstavila pompoznega Evoquea brez strehe. Terenski kabriolet, kakršnega še svet ni videl. Nekako. A znano je, da prvi avtomobil na svetu ni imel fiksne strehe in je zato bil načeloma kabriolet.

Tudi Jeep Willys je bil kabriolet. Nenazadnje se je v brez-strešni formi vozila tudi Vitara. Lahko bi rekel, da je Vitara nekdaj veljala kot najcenejši kabriolet. Če Vitaro seveda klasificiramo z Land Roverjevim principom.

suzuki vitara turbo 12

Mnogi so Vitaro kupili ravno v trivratni različici s platneno streho, da so v toplih dneh zaužili nekaj vetra v laseh. Navsezadnje je bila takšna Vitara cenovno ugodna in še vedno je, kot rent-a-car, v Grčiji. In še kje. Najem stane smešno malo, celo manj kot Ford Ka. Ceni primeren je dobljeni avto, ki drugega kot štirih koles, mesta za sedenje in brisalcev na vetrobranskem steklu, nima. Ima pa štirikolesni pogon z dobrimi zmogljivostmi, višjo oddaljenost od tal, ki je pri manj veščih voznikih še kako pomembna ter dokaj enostavno zasnovo s katero pride kratek seznam okvar.

suzuki vitara turbo 24

Pet vrat in trda streha.

Par let kasneje se je na tržišču pojavila nova Vitara, ki v nobenem pogledu ni podobna prejšnji generaciji. Ni na voljo kot kabriolet, niti ne kot trivratna različica. Notranjost je zdaj spodobno skrojena, z vsemi povezljivimi možnostmi z napravami, ki so trenutno poznane človeku. Zunanjost sledi trendovskemu dvobarvnemu urbanemu stilu in sama oblika je zarisana s strani osebe, ki je uporabljala šilček. Rezultat je izjemno prijeten terenček, ki je v bistvu privzdignjeni hečbek in kupce napeljuje na brezpotne avanture. Med poplavo modnih ‘lažnivcev’ pa Vitara celo zmore prilesti na sosednji breg, zahvaljujoč dobremu štirikolesnemu pogonu in peresno lahki masi.

Seveda je slaba stran nizke mase vozila, ne najboljša kvaliteta plastike ter ‘kartonasta’ vrata, ki ne bi morala biti bolj lahka. ‘Šparanje’ se pozna še pri zvočni izolaciji, saj pri višji hitrosti v kabini pošteno bobni. Je pa dobra stran nizka poraba goriva in solidne vozne lastnosti. Tole rdečo samurajko je gnal prisilno polnjen benciner s 140 konji, ki se v povezavi s šeststopenjskim ročnim menjalnikom odlično podaja karakterju avtomobila…tako poskočno, lahkotno.

suzuki vitara turbo 8

V ponudbi je še ena različica Vitare z atmosferskim bencinerjem, ki bo zadostila staromodnežem in skeptikom turbo puhal. Manj konjev, manj prestav, manj opreme, pogon manj, manj denarja. Vendar, če se zanimate za Vitaro, priporočam tole s turbo motorjem ob kateri pride še štirikolesni pogon, bogata oprema, prestava več,… za zelo razumen denar. In če sem prej zapisal, da Suzuki Vitara v nobenem pogledu ni podobna prejšnji generaciji Vitare, sem za… zamočil.

Tehnični podatki – Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet AllGrip S
Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 1.373 ccm
Moč motorja: 103 kW (140 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 220 Nm pri 1.400 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 200 km/h
Pospešek: 10,2 s
Poraba na testu (eko krog): 6,6 (5,8) l/100 km
Posoda za gorivo: 47 l
Mere vozila: 4.175 mm x 1.755 mm x 1.610 mm
Medosna razdalja: 2.500 mm
Masa vozila: 1.210 kg
Prostornina prtljažnika: 375-1.120 l
Cena osnovnega modela: 19.290 €
Cena testnega modela: 21.300 €

Prihodnje leto bo v salone zapeljal novi Suzuki Swift

Suzuki Baleno

Le kdo bi še na roke? – Suzuki Vitara S 1.4 BoosterJet AT