Lepota in pamet z roko v roki – Mercedes Benz CLA 220d

Leta 1886 je gospod Karl svetu predstavil prvi avtomobil in s tem postavil ogromen zgodovinski mejnik. Avtomobilisti bi ga lahko častili tako kot geografi ter zgodovinarji Kolumba, ki je odkril Ameriko. Čeprav je bil najprej namenjen čisto na drugi konec sveta.

Ne glede na Kolumba in njegov (ne)smisel za orientacijo, je na drugi strani Mercedes-Benz od razkritja prvega avtomobila konstantno prisoten na področju inovacij ter razvoja tehnologij.

To, da je Mercedes leta 1924 opremljal avtomobile z zavornim sistemom na vseh štirih kolesih, da je leta 1936 ponudil prvi dizelsko gnan avtomobil za potnike, da je leta 51 skonstruiral varno celico, ki je potnike obvarovala pred prometno nesrečo, da je davnega 1959 začel z razvojem sistema ABS in ESP ter ga 20 let pozneje ponudil na serijskih avtomobilih in da je prvi predstavil zategovalni varnosti pas, 7-stopenjski avtomatski menjalnik in sistem, ki preventivno pripravi vozilo na nesrečo, definitivno veste. Ali pa ste že kje slišali, prebrali v kakšnem opisu vozila ali pa se zgolj o tem pogovarjali ob pijači v baru. Seveda, tudi sam sem odprl Wikipedio.

Vendar med testom prenovljenega modela CLA, pa sem pozornost namenil dvema stvarema, o katerih Mercedes ne piše na veliko. No, vsaj o tejle ne. Nedavno, sem govoril z Robertom Lešnikom, ki mi je izdal, zakaj večkrat zamudi domov na večerjo, ker se zavleče delo v vetrovniku. Namreč, vsak sleherni Mercedes je oblikovno zasnovan tako, da tudi ob močnem nalivu, ostane steklo na voznikovih vratih popolnoma suha.

Sprva sem si mislil, da Robi razlaga zgolj svoje alibije, ki jih predstavlja ženi, a med testom me je ujel močen naliv in rezultat si lahko ogledate na priloženi fotografiji. Vrhunsko. In izjemno varno.

Združuje nezdružljivo

Naslednja stvar pa je povezljivost s pametnim telefonom. Do zdaj sem že poslušal na desetine predstavitev o oh in sploh možnosti povezave telefona z avtomobilom…ampak, dejstvo je, da do zdaj še v nobenem zadevščina ni ”igrala”. Razen v testnem CLA, ki je ponujal opcijo Apple CarPlay. In ker sam nimam ”jabčka” sem poprosil Žiga, da mi je pri tem preizkusu priskočil na pomoč.

Telefon povezan, kabel priklopljen, čas je za resnico. Po nekaj sekundah se na ekranu izpiše: »Apple CarPlay!« Pojavijo se Žigu poznane ikone, ki ti omogočajo funkcije klicanja, pošiljanja SMS, predvajalnik glasbe, navigacija…sistem dela hitro in eksaktno. Hkrati pa omogoča še pisanje sporočila s pomočjo ”kolegice” Siri. Kljub balkansko-angleški trdoti je naredila zgolj tri napake. Pohvalno. Poglej fotko spodaj.

(Popravki: aeroplane-CarPlay; fine-kind; death-that)

In v bistvu je Apple CarPlay povezljivost skoraj edina stvar, ki jo današnji uporabnik avtomobila/pametnega telefona potrebuje. Res je občasno škoda denarja in časa, ki ga določeni avto-proizvajalci vlagajo v informacijo-zabavne enote.

Aja, skoraj bi pozabil. Avtomobil. Prenova je v CLA prinesla, poleg CarPlaya, še posodobljene luči, masko, nova platišča, materiale v notranjosti in nekaj tehničnih sprememb. Tale CLA ima pod pokrovom 2,2-litrski dizelski motor s 170 konjički, ki so spojeni s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Posrečena celota, z motorjem, ki nudi navor že pri nizkih vrtljajih,  hkrati pa zaradi dobrega prestavnega razmerja na avtocesti zlahka ne omaga.

Vožnja je čvrsta, kar je za dinamično nastavljen avtomobil nekako logično. Po drugi strani pa so sedeži izredno udobni, tako da bodo prekrili tresljaje udarnih jam. Prostora je načeloma dovolj za 4 potnike in njihovo prtljago. Poraba goriva je zmerna, med 5 in 6 litri na 100 prevoženih kilometrov, cena pa se z dolgim spiskom opreme dotika 50tih tisočakov.

Zgleda, da zgodba gre nekako takole. Gospod Benz je motoriziral ljudi, z leti je Mercedes ljudi razvajal z udobno vožnjo, odlično ergonomijo, hidravličnimi in elektrificiranimi pripomočki, varoval z naprednimi varnostnimi  sistemi in očitno je napočil čas, da Mercedes pokaže, kako se ljudi poveže z avtomobili.