Business C-class – Mercedes-Benz C 220d

Ene izmed tistih največkrat slišanih besed, ko si nekdo privošči avto premium segmenta so zagotovo: “Mene moj avto ravno tako pripelje od točke A do točke B!”

Izgovorjene v nekakšnem smešnem tonu, ki je preveč resničen, da bi bil resničen in neravno elegantno prikriva zavidanje govorca. Vsekakor držijo, a tudi z letalom lahko potujete v ekonomičnem, premium ekonomičnem, poslovnem (business) in prvem razredu. Prileteli boste na isto destinacijo. Zagotovo! Le da boste v tistem prvem sedeli konzervirani na klopcah švedske pohištvene verige.

Mercedes-Benz je znamka, ki glede na svojo pestro zgodovino ne potrebuje vnovičnega potrjevanja. Nikakor pa ne zanemarja večnega razvoja in pristopa k inovativnosti. Pri tokratnem razredu C pa je verjetno dizajn tisti, ki je poskrbel za pravo revolucijo.

Združiti elegantnost s športnostjo v takšni meri, kot je to uspelo gospodu Robertu je vsekakor podvig brez primere. Testni razred C sem verjetno dlje časa opazoval, kot vozil. Ne vem ali je bila kriva hipnoza netipične Mercedesove briljantno modre barve, ki nadomešča tipično “srebrno puščico, ali je za vse skupaj poskrbel športni paket in kromirane obrobe sprednjega odbijača, ali odlično in proporcionalno speljane linije boka vozila.

Če vam povem, da nisem nikoli bil pristaš znamke, lahko še z večjo gotovostjo trdim, da je tokratni izdelek nekaj posebnega. Vedno sem bil mnenja, da je Benz za uglajene gospode v zlatih letih. A zadnjih nekaj let so nabor starostnih kupcev tudi z dizajnom odlično razširili.

Nekoliko bolj mladostno se je ravno tako obarvala vozna dinamika. Morda sem pričakoval nekoliko mehkeje naravnano vožnjo, pa je ta pravzaprav, morda tudi zaradi športnega paketa, izredno dinamična in suverena v zavojih.

Pogonski sklop je dovolj uglajen in s svojimi 125imi kilovati zadostno močan. Sam bi si vsekakor želel bencinski motor, ki bi takšno limuzino dvignil še za eno stopničko višje, a je žal danes trg pač takšen. Sedem stopenski samodejni menjalnik deluje kot se od njega pričakuje, brezčutno. Razen seveda, ko vse skupaj prestavite v način Sport+, ko dogajanje postane agresivno. Relacije boste z lahkoto vozili z manj kot šestimi litri porabe, po mestu pa bo ta znašala dobrih sedem na prevoženih sto kilometrov. Ja, vzemite povečan rezervoar za gorivo, ker boste tako 1000 kilometrov prevozili brez nepotrebnega ustavljanja na črpalki.

Tehnološki razvoj boste občutili v besedah s končnicami -TRONIC.

Ena izmed teh je sistem Distronic+, ki skrbi za aktivno uravnavanje hitrosti, ki v kombinaciji s pripomočkom za ohranjanje voznega pasu poskrbi za skoraj avtonomno vožnjo.

C razredu pripisujem zgolj dve napaki. Prva je v sistemu za samodejno preklapljanje zasenčenih in dolgih luči. Deluje ampak občutno prepočasi, kar me je občasno živciralo, ampak mislim da na seznamu dodatne opreme obstajajo prilagodljivi žarometi, ki bi morali to odpraviti. Druga pa je nekoliko manj udoben sedež, kot bi si ga sam želel. A vse skupaj ni tako kritično, da bi me odvrnilo od nakupa.

Torej, ko boste naslednjič slišali tisto od A do B, se usedite v C, nasmejte in pomežiknite!

Specifikacije – Mercedes-Benz C 220d
Motor: Turbodizelski, štirivalnji, 2.143 ccm
Največja moč: 125 kW (170 KM) pri 3.000/min
Največji navor: 400 Nm pri 1.400/min.
Menjalnik: Sedemstopenjski samodejni 7G Tronic
Mere (d/š/v): 4,686 m/1,810/1,442 m
Medosna razdalja: 2,840 m
Prtljažnik: 480 l.
Količina goriva: 66 l.
Mase: prazno vozilo 1.470 kg,
Največja hitrost (km/h): 233
Pospešek 0-100 km/h (s): 7,8
Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje: 6,0
Osnovni model (C 180): 30.721 EUR
Testno vozilo (C 220d): 53.930 EUR

Tista limuzina. – Mercedes Benz C 250 BlueTec 4Matic

Nedvomno najboljši. – Mercedes-Benz S 350 BlueTec

Lepota in pamet z roko v roki – Mercedes Benz CLA 220d