Borec ”križarske” vojne! – Renault Clio dCi 110 Intens

Če morda še niste pod vplivom križancev, mi dovolite, da vam predstavim borca, ki za prevoz skrbi že več kot 40 let in le tega opravlja identično, če ne celo bolje, kot moderni mestni terenci.

To je prenovljeni Renault Clio četrte generacije, ki še vedno v sebi skriva zasnove legendarne ”petice”, katera je bila osnovana za prevoz družin. Po 40 letih se koncept ni čisto nič spremenil. Mere so večje, varnost izboljšana ter kvaliteta vožnje na povsem novem nivoju. S prenovo četrte generacije je Clio dobil manjše lepotne popravke, pri katerih izstopajo sprednja svetila, ki so odslej na voljo v LED tehniki. Malenkost spremenjen je svetlobni podpis na zadku, prav tako tudi paleta barv ter platišč. Več novosti se skriva v notranjosti, kjer se nahaja svež in dlanem prijazen volanski obroč, dodelana stikala avtomatiziranih električno pomičnih stekel, posodobljen vmesnik R-Link ter izboljšani materiali.

Pod kožo je Clio ostal bolj ali manj nespremenjen, kar pa je dobro, saj se mi je takšen bil všeč že ob lansiranju četrte generacije leta 2012. Ob prenovi je Renault v vrh dizelske ponudbe pristavil 1,5-litrski dizelski motor s 110 konjskimi močmi, ki precej popestri vožnjo.. Čeprav sem mnenja, da dizelski agregat majhnemu avtomobilu karakterno ne ustreza in se cenovno ne splača, je takšen kot je bil testni primerek, lahko idealen služben avtomobil oziroma avtomobil za daljše dnevne relacije. Porabi dobrih 5-6 litrov goriva na 100 prevoženih kilometrov ter voznika zadovolji s solidnimi performansi.

Majhnost = varnost

Kljub majhnosti Clio navduši z varnostjo ter tehnologijo za pomoč pri vožnji po vzoru velikih modelov iz hišnih vrst. Vsebuje opozorilo pred naletom, sistem za samodejno parkiranje, kamero za vzvratno vožnjo, tempomat/omejevalec hitrosti, Start&Stop. ESP, IsoFix sidrišča, 6 zračnih blazin… Oprema kot je Intens pa Clia obogati za udobne, celo malenkost športne sedeže, samodejno klimatsko napravo, sistem R-Link z navigacijo, ozvočenjem Bose h kateremu se pridružuje še dolg spisek dodatne opreme.

V vsem tem je Clio odlična alternativa modernim križancem, saj brez težav opravi sleherno nalogo. Lahko pripelje 5 oseb in njihovo prtljago. Voznikov sedež je dovolj visoko nameščen, prav tako ni straha, da bi zaradi nižje oddaljenosti od tal, popraskali njegov ”trebušček”.

Definitivno pa lahko takšen Clio preseneti v primerjavi s križancem, saj je ugodnejši po gospodarni plati. Manjši upor pomeni nižjo porabo goriva. Manjši avto pa ima posledično manjša platišča, ki imajo na sebi ugodnejše gume. Zaradi nižjega težišča se lažje in hitreje pelje čez ovinke, prav tako pa je manj hrupen v potniški kabini. Aja, in skoraj bi pozabil. Še veliko cenejši je od primerljivega križanca.