Sam svoj šef! – Volkswagen Golf 1.6 TDI Comfortline

Le kdo od nas si v bodoče ne želi postati sam svoj šef. V tej vlogi namreč nisi odvisen od nikogar, saj sam kreiraš poljubna pravila igre. Tako zase kot za ostale. In točno to Golf počne že več kot 40 let.

Leta 1974 je Golf vstopil v razred kompaktnih avtomobilov ali bolje rečeno hečkebov. Kaj kmalu je postal šef svojega razreda za katerega piše pravila že skoraj pol stoletja. Tako je vedno znova korak pred ostalimi, pa čeprav njegovi razredni konkurentje ves čas budno spremljajo njegove poteze.

Ker je Golf pač Golf, si pravila prireja po svoje. Zunanjost ostaja bolj ali manj nespremenjena skozi desetletja. Funkcionalno zasnovana ponuja komfort za 5 odraslih oseb in njihovo prtljago, seveda za daljša potovanja. Prenova, ki jo jaz nekako poimenujem 7S, je prinesla posodobitev sprednjega dela, kjer je radar zdaj diskretno skrit pod emblemom, olepšan odbijač ter svetila, ki zdaj svetijo v LED tehniki. Na zadku so novi imitirani zaključki izpušnih cevi ter LED podpis, ki za doplačilo ponuja dinamične smernike.

Šef se je zdaj ponudil v dveh meni osebno izjemnih barvah, ki bi ju sam takoj obkljukal na seznamu doplačil. Prva je tale zlato rumena, druga pa ”kraljevo” modra. Vredno razmisleka.

Veliko več pa zna prenovljeni Golf ponuditi v notranjosti, katera je založena z najbolj fino tehnologijo. Tako avto iz leta 1970 v sebi skriva inovacije za leto 2020. Sem definitivno spada aktivni radarski tempomat, ki s pomočjo sistema za ohranjanje voznega pasu, samodejno vozi v zastojih. Korak k povezanosti je povsem nosi zaslon na dotik, ki deluje na gestikuliranje oziroma ukaze roke ali prstov. Koncept sem leta 2014 preizkusil na salonu v Ženevi, tri leta kasneje pa se je že v serijskem vozilu. Kljub temu, da je še večina funkcij glede na koncept ”zaklenjenih”, pa so osnovne možnosti ukazovanja zaenkrat povsem dovolj, da se vozniki na to privadimo.

Hvale vreden je sistem povezljivosti s telefonom, ki omogoča paritev Apple Car Play, Android Auto ter Mirror Link. Prav tako ne smem mimo ERGO sedežev, ki nudijo odlično oporo in s tem poskrbijo za vožnjo brez bolečin.

Ohranja trdo kožo!

Mogoče še najmanj sprememb je pod pokrovom, kjer se bodo v večini znašli dizelski agregati. Tisti z dvema litroma prostornine, ali pa takšen z 1,6-litrsko prostornino, ki po novem razvije 115 konjičev. Kljub temu ostaja v osnovi povezan s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom, ki ima dobro izračunana prestavna razmerja, zato posegi po ročici niso tako pogosti. Mogoče je le malce moteč hrup, ki ga ustvarjajo visoki obrati pri avtocestni hitrosti. Stvar lahko rešite tako, da dokupite 7-stopenjsko avtomatiko ali pa se na po odpravite malenkost prej.

Sam bi raje izbral novega, 1,5-litrskega bencinarja, ki po potrebi deaktivira valje in s tem še dodatno varčuje z gorivom. Poleg tega se s to izbiro otresem glasnega delovanja dizelskega motorja ter morebitnih očitkov… V tem primeru pa končamo z enemu izmed najboljših avtomobilov na tržišču. Preprosto nima nasprotnika, ki bi se lahko z njim spopadel in ga celo premagal. Zato sem mnenja, da lahko Volkswagen ponovno in brez zadržkov uporabi znameniti slogan: Das Auto!

Specifikacije – Volkswagen Golf 1.6 TDI Comfortline
Mere: 4,258m × 1,790m × 1,492m
Medosna razdalja: 2,620 m
Prtljažnik: 380 l
Masa: 1.301 kg
Motor: turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina: 1.598 ccm3
Moč: 85 kW (115 KM) pri 3.250 vrt./min.
Navor: 250 Nm pri 1.500 vrt./min.
Pogon: sprednji pogon
Menjalnik: ročni, 5-stopenjski
Največja hitrost: 198 km/h
Pospešek: 10,2 s
Poraba na testu: 5,7 l/100km
Rezervoar: 50 l
Cena osnovnega vozila: 16.662 EUR
Cena testnega vozila: 26.616 EUR

Dizelski upornik. – Volkswagen Golf GTD

Spoštovani! – Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI Comfortline

Največji in najboljši? – Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline