Urbana avantura – Jeep Renegade 1.6 Multijet TCT Limited

Križanci zadnja leta dominirajo na avtomobilski sceni. Pomehkužena terenska vozila kupce nagovarjajo z občutkom varnosti, višjim sedenjem, boljšim pregledom nad okolico ter soudeležencem v prometu dajejo vedeti, da se v vas definitvno skriva malo avanturista.

Pustolovski modeli so se tako razširili, da že postopoma odrivajo klasične predstavnike A, B in C segmenta mestnih avtomobilov, kjer se najbolje prodajajo ford fiesta, renault clio in volkswagen golf. Te pomembne razrede predstavnike bodo že v nekaj letih prehiteli kompaktni crossoverji. Še leta 2011 so v Evropi prodali 168 tisoč majhnih crossoverjev, nato sta povpraševanje in tudi ponudba proizvajalcev poskrbela za znatno povečanje obsega razreda. Lani so v tem razredu prvič prodali več kot milijon majhnih crossoverjev. V petih letih se je prodaja torej skoraj podeseterila.

Objektivno gledano, križanci ne prinašajo nobene spremembe, ki bi tako ali drugače rešila svet. Po moje le podpirajo lenobo voznikov, ki niso sposobni zadnjice dvigniti iz 5 centimetrov nižjega položaja. Obenem imajo ti mestni važiči višjo porabo goriva kot denimo primerljiva kombilimuzina, trše vzmetenje ter niso ravno pojem prostornosti. Vsaj kar se prtljažnika tiče. Za povrh pa so križanci še dražji za 25 do 30 odstotkov, napram svojemu izvirniku (npr. Clio – Captur).

Natrpanemu segmentu križancev pa se je zdaj pridružil še Jeep Renegade, ki izhaja iz podjetja, v katerem do zdaj niso poznali nič drugega kot pogon na vsa štiri kolesa. V osnovi gre za, po izgledu, možato različico Fiata 500X, ki v osnovi ponuja pogon na sprednji kolesni par. Ja, tudi tako moška znamka kot je Jeep se lahko pomehkuži. Skoraj tako kot moški, ki z leti postane copata. Resnično si je težko predstavljati Jeepa brez štirikolesnega pogona ali bolje rečeno, težko se je upreti, da se s takšnim vozilom ne bi rapeljali čez bližnji potok ter se čez drn in strn povzpeli na sosednji hrib.

Ampak časi se zgleda spreminjajo in bolj kot tehnične specifikacije šteje izgled ter tehnološki bombončki. Obojega pri Renegadeu ne manjka. Oblikovno je unikaten. Škatlast, a še zdaleč ne dolgočasen, saj karoserijo obdajajo številni detajli. Maska s značilnimi sedmimi rešetkami, okrogle luči v spomin Willysa, strmo vetrobransko steklo, masivne kljuke, odrezan zadek ter zadnja svetila z vgravirano masko originalnega Jeepa.

Vzdušje v kabini prav nič ne zaostaja za zunanjostjo. Willysovo masko najdemo na vratnih zvočnikih, na naslonih sedežev in v odlagalnem prosotru pri menjalniku. Instrumentna plošča je grafično popackana z blatom, po vetrobranskem steklu pa ne vozi nihče drug kot Jeep Willys. Da je znamka že res utrjena na brezpotnij spomni odtis SINCE 1941, ki se poleg zračnikov, kateri spominjajo na izpuhe letal ter mogočne ročice za sovoznikov oprijem, bohoti na armaturni plošči.

Pestre detajle dopolnjuje tehnologija v varnostnem ter zabavnem vidiku. Ne manjkajo opozorila za nalet, mrtvi kot ter zapuščanje voznega pasu. Renegade tudi že samodejno zavija ter drži smer. Za lahkotnejšo vožnjo so prisotni parkirni senzorji s parkirnim asistentom, navigacija, prostoročna povezava s telefonom ter podpora različnih medijev. Med boljše pomagače se šteje novi 6-stopenjski samodejni menjalnik, ki lepo sovpada z 1,6-litrskim dizelskim motorjem. Ta moč 120ih konjičev prenaša zgolj na sprednji kolesi, kar pa glede na dejstvo, da bo Renegade večino časa preživel v mestu, niti ni tako napačno.

Celota vsebuje vse, kar si kupci vsakega desetega avtomobila danes želijo. Občutek varnosti, višji položaj sedenja, boljši pregled nad okolico, bogat spisek opreme, sorazmerno varčen pogonski sklop ter zavedanje, da je v vas vsaj malo avanturista.

Specifikacije – Jeep Renegade 1.6 Multijet TCT Limited

Mere: 4,255m x 1,805m x 1,697m
Medosna razdalja: 2,570 m
Masa: 1.490 kg
Motor: turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina: 1.598 ccm3
Moč: 88 kW (120 KM) pri 3.750 vrt./min.
Navor: 320 Nm pri 1.750 vrt./min.
Pogon: sprednji pogon
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Največja hitrost: 178 km/h
Pospešek: 10,2 s
Poraba na testu: 6,8 l/100km
Cena osnovnega vozila: 19.990 EUR
Cena testnega vozila: 30.780 EUR

Hribolazec med meščani. – Jeep Renegade 2.0 Multijet 140 AUT AWD

Civiliziran Apalač – Jeep Cherokee 2.0 Jtdm Limited

To je terenec, ki je hitrejši kot marsikateri Ferrari! – Jeep Grand Cherokee Trackhawk