Dnevni hibrid. – BMW 225xe Active Tourer

Serija 2 Active Tourer predstavlja vstopno točko v svet BMWjev, predvsem tistim, ki so prej razmišljali o drugih znamkah pri katerih je mogoče višje sedenje. Nabira nov krog kupcev in presenetljivo je večini manj zahtevnim uporabnikom všeč točno iz razloga, kateri ni všeč tipičnim privržencem znamke.

V osnovi gre za platformo, ki jo uporablja tudi novi model X1 in oblikovno ni daleč stran od te, nekoliko bolj terenske izvedenke. Platforma pa narekuje tudi prečno postavljen agregat in pogon na predni par koles. V kombinaciji izvedenke Active Tourer z oznako 225xe pa bo pogon speljan tudi na zadnji par koles, a ne tako kot smo vajeni. Bencinski agregat bo še vedno poganjal zgolj prednji par, za tistega drugega pa v celoti skrbi elektromotor.

Elektromotor v kombinaciji z baterijami, ki presenetljivo vzamejo zgolj 50 litrov prtljažnega prostora, zmore tudi samostojno poganjati avtomobil na krajše razdalje. Realen električen doseg bo znašal okrog 25ih kilometrov, kar je za večino naših dnevnih potreb popolnoma dovolj. Polnjenje pa boste lahko brez težav opravili, med tem ko ste v službi, saj prek navadne vtičnice traja proces slabe štiri ure. Edino težavo zna predstavljati zgolj zmedena in neurejena polnilna infrastruktura, a za to ne moremo kriviti avtomobila.

Poleg vožnje brez izpustov in nekoliko nižje porabe goriva, pa bo elektromotor poskrbel za boljše zmogljivosti trocilinderskega prisilno polnjenega agregata. Skupna moč tako znaša 224 konjskih sil, dobro tretjino jih proizvede elektromotor. Pospeševanje do stotice bo v tej kombinaciji vzelo manj kot sedem sekund, kar je vsekakor pohvalno za manjši družinski enoprostornik. V prometu boste lahko zagotovo hitri, le nekoliko bolj pogosto se boste morali ustaviti na bencinskem servisu. Ne zaradi porabe, zaradi majhnega posega v obstoječ prtljažnik, so inženirji posegli v rezervoar goriva in ga okrnili na 37 litrov.

Vožnja kljub enoprostorniški zasnovi in dodani teži električnega sklopa ostaja pozitivno presenečenje. Še vedno je moč čutii veselje v vožnji, natančnost krmilnega sistema in hkrati uživati v relativnem udobju.

225xe Active Tourer verjetno ne boste izbrali, ker želite prihraniti. Tega ne boste mogli upravičiti z nekoliko višjo nabavno ceno, čeprav vam bo država primaknila svojo subvencijo. Boste pa vsekakor prejeli veliko premium pridiha, dobre vozne lastnosti podkrepljene z električno zmogljivostjo, ter hkrati nekaj prispevali za okolje.

Tehnični podatki – BMW 225xe Active Tourer
Vrsta motorja: Turbobencinski + elektro
Prostornina motorja: 1.499 ccm
Moč bencinskega motorja: 100 kW (136 KM) pri 4.400 vrt./min
Navor: 220 Nm pri 1.250 vrt./min
Moč elektro motorja: 65 kW (89 KM)
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Pogon: spredaj bencin, zadaj elektro
Največja hitrost: 202 km/h
Pospešek: 6,7 s
Poraba na testu: 5,8 l/100 km
Posoda za gorivo: 37 l
Kapaciteta baterije: 7,6 kWh
Doseg: 41 km
Mere vozila: 4.342 mm x 1.800 mm x 1.586 mm
Medosna razdalja: 2.670 mm
Masa vozila: 1.735 kg
Prostornina prtljažnika: 468-1.510 l
Cena osnovnega modela: 25.300 €
Cena testnega modela: 51.310 €

Kombinacija sedanjosti in prihodnosti! – BMW 225xe

Uveljavitev. – BMW 216d Active Tourer

Enoprostorski status. – BMW 218i Active Tourer