Zakaj se toliko obremenjujemo z dosegom? – Renault ZOE

O električnih avtomobilih je vse več govora, tudi med tistimi, ki občasno v svoja vozila točijo kurilca, zato, da bi nekaj prihranili. Očitno je, da se avtomobilska kolesa obračajo v smer elektrike. A še vedno je prisotna skepsa.

Cena, gospodarnost, vzdržljivost, polnjenje ter doseg so točke ob katerih se kupec zatakne ter ustavi. Čeprav že na vse omenjene dileme poznamo odgovore pa je pred nami še vedno strah. Strah, da popolno potovalno svobodo ter energetsko razpoložljivost zamenjamo za preračunljiva, v naprej pripravljena potovanja – kar pa ni več tako svobodno in neodvisno. Vendar vsakdan z električnim avtomobilom sploh ni tako naporen.

Težava je, da slovenci še vedno kupujemo avtomobile za na morje, zato v garaži še vedno končamo s prevelikim avtomobilom za svoje vsakdanje potrebe. Zgovarjanje na prekratek doseg električnega avtomobila je zgolj izgovor, s katerim se nato odpravimo v nakup klasičnega avtomobila z motorjem na notranje zgorevanje. Mogoče hibrid? Ne, ker tisti so pa za ”posebne” ljudi.

Okoljevarstveni, a živimo drugače.

Vsi odobravamo varstvo okolja, le kadar nam za obvarovanje le tega ni potrebno storiti nič. Če je drugače, se upiramo ter iščemo izgovore. ”Električni avto moram polniti vsak večer…; Kako pa bomo šli na morje?…Če pa toliko stane, da dobim že dva ”navadna” za ta denar…” Takšni in drugačni izgovori pridejo le iz ust nepoznavalcev. Tisti, ki so prebrali kakšen članek ali dva na temo električnih avtomobilov vedo, da skoraj nič od naštetega ne drži, kar bom pojasnil na primeru avtomobla, ki sem ga nekaj tednov nazaj preizkušal.

Renault ZOE je nekakšen elektrificiran Clio. Malce drugačne, bolj aerodinamične linije za manjšo porabo energije, sklepam. V notranjosti podobna zgodba kot v Cliu, z dvema zaslonoma za prikaz informacij o vožnji ter zabavnih vsebin. Na uč bi rekel, da ZOE nudi še kakšen centimeter več prostora v potniški kabini kot Clio. Kakorkoli, bistvo je, da je ZOE pogovorno rečeno Clio prihodnosti, in razpolaga z naslednjimi številkami. Zmore dobrih 90 KM, 220 Nm navora ter se lahko pelje od 210 km do 240 km daleč po NEDC meritvah. V praksi se domet giba med 120 in 160 kilometri, kar pa je za povprečnega Slovenca več kot dovolj. Poleg tega takšen ZOE ne stane več kot malce bolje opremljeni Clio.

Tudi polnjenje ni problematično, če imaš vsaj malo organizirano življenje. Po enem tednu se polnjenja navadiš in postane rutinsko, tako kot večerno priklaplanje pametnega telefona. Mogoče bi lahko polnjenje avtomobila z leti postalo še brezžično, kar bi olajšalo postopek ter nekaj metrov kablovja v prtljažniku.

Po tedensem preizkusu nisem zaznal niti ene od prej omenjenih skeps. Še tisto z odhodom na morje je Renault rešil z večjo zalogo baterije, ki zmore pripeljati tudi do 400 kilometov – kar je iz Ljubljane do Zadra. Ob vsem tem pa imamo na voljo še cel kup masovnih prevoznih sredstev, ki nam tako ali drugače olajšajo potovanje in niti niso več tako dragi, zato res ne vem, zakaj se sploh obremenjujemo z dosegom električnega avtomobila.

Specifikacije – Renault ZOE

Vrsta motorja: Elektro
Navor: 220 Nm pri 2.250 vrt./min
Moč elektro motorja: 65 kW (88 KM)
Menjalnik: brezstopenjski, CVT
Pogon: spredaj
Največja hitrost: 135 km/h
Pospešek: 13,5 s
Kapaciteta baterije: 22 kWh
Doseg NEDC: 210 – 240 km
Poraba baterije na testu: 16,8 kWh/100 km
Doseg na testu: 120 – 160 km
Mere vozila: 4.085 mm x 1.730 mm x 1.562 mm
Medosna razdalja: 2.558 mm
Masa vozila: 1.503 kg
Prostornina prtljažnika: 338 l
Cena osnovnega modela: 20.500 €
Cena testnega modela s subvencijo: 16.890 €

Električna lastovka. – Renault ZOE

Renault Z.E.

Renaultov elektro oddelek