Čisto vse, a zgolj za petino cene! – Honda Civic 1.5 VTEC Turbo Prestige

To, da bo nova Honda Civic postala uspešnica, je bilo jasno že ob prvih informacijah o njej. Japonci so se je tokrat lotili resno, saj zna in zmore toliko kot moj testni avtomobil prejšnjega tedna za 100.000 evrov, a zgolj za petino cene.

V času, ko se cene avtomobilov nezavedno višajo, je prav osvežujoče, da lahko dobro bero varnostne kot tudi zabavne tehnologije prejmeš za soliden denar. Pa ne samo tisti ESP in ostale podprograme, ampak varnostne pripravke, ki štejejo. Denimo kamero za nadzor prometa, ki nato po potrebi samodejno zaustavi vozilo ob naletu, ‘’pameten’’ tempomat, zaznavo mrtvih kotov, črt in tako naprej. Vse to novi Civic ima in ironično, za to ni potrebno doplačevati posebne pakete oprem v vrednosti več tisoč evrov.

Glavnino te varnostne opreme kupec dobi v paketu Sport. Testni z dodatkom Prestige pa poskrbi za nekaj prestižnih dodatkov – kromirana maska, kromirane vratne kljuke, diskreten zadnji odbijač brez izpuhov (ja, na Civicu je možen priklop) strešno okno ter usnjeno oblazinjenje na sedežih. Pomembno pa je, da prej omenjena tehnologija deluje. Deluje radarski tempomat, ki je s pomočjo ”lovilca” črt lepo držal smer ter željeno hitrost na avtocesti. Deluje sistem za mrtvi kot, opozorilo pred naletom, samodejno popravljanje smeri vožnje ter ostali avtomatizirani bombončki, ki tako ali drugače lajšajo vožnjo – senzor padavin, samodejno prilagajanje žarometov, parkirni senzorji, vzvratna kamera…brez napake, tako, kot v prejšnjem avtomobilu s petkratno vrednostjo Civica.

O čem pravzaprav že govorim?

O 10. generaciji Honde Civic, o kateri ste definitivno že veliko prebrali, slišali, videli. Vozilo je hipoma poželo veliko zanimanja, pa čeprav se mnogi obregnejo ob njegov dizajn. Meni je všeč in glede na to, da si ga je sosed kmalu po mojem testnem terminu kupil (germanski navdušenec), očitno ni prav nič napačen.

Če na hitro povzamem, je 10. generacija Civica daljša za skoraj 20 centimetrov in se v medosju spogleduje s prejšnjim Accordom. Posledično je prostora za potnike na zadnji klopi dovolj, prtljažnik pa razpolaga s 420 litri. Zanimivost slednjega je stranski rolo, ki se ga lahko namesti z desne ali leve strani, prav tako pa se ga z lahko sname ter varno pospravi pod dno prtljažnika. Mnogi ”novinarji” so tarnali nad zavrženimi magičnimi sedeži, vendar, dandanes ti trgovine sleherno stvar pripeljejo na dom, za to ne vem, čemu točijo krokodilje solze.

Tako kot zunanjost je na novo zamišljena tudi potniška kabina, predvsem armaturna plošča, ki ni več tako vesoljska in stopničasta. Instrumentna plošča pred voznikom je digitaliziranja. Na sredini se nahaja zaslon na dotik, ki vam preslika pametni telefon. Res, da se Honda ni kaj dosti trudila z izgledom in si je navigacijo sposodila kar pri Garminu. Vendar, zakaj bi vlagali v razvoj vmesnika, če lahko ponudijo zgolj preslikavo mobilca – konec koncev je to ena izmed boljših in najbolj uporabnih rešitev za novodobne uporabnike avtomobila.

Seznam opreme Civica še dopolnjuje brezžično polnjenje telefona, gretje sedežev, samodejna klimatska naprava, led žarometi, nastavljivo podvozje…V kabini je dovolj odlagalnih mest, ergonomija je odlična in posledično si voznik kaj hitro najde idealen položaj za volanom.

”VTEC powerrr!”

V novi generaciji se nahajajo VTEC motorji, katere podpira turbo tehnologija. 1,5-litrski štirivaljnik razvije 132 kW (182 KM) moči, ki se na sprednji kolesi prenaša preko kirurško natančnega 6-stopenjskega menjalnika. V tej konfiguraciji hečbek z mesta pospeši v slabih 8-ih sekundah. Bolj kot šprint z mesta, navdušijo vmesna pospeševanja ter vsestranskost pogonskega sklopa. S tem ciljam na porabo goriva, ki se je na testu gibala med 5 in 6 litri na 100 prevoženih kilometrov.

Ker pa je podvozje precej športno zastavljeno (udobje ne trpi!), pa se takšno vsestransko vozilo zelo rado zapelje v ovinek. Rekord z Zelenega pekla je zgovoren sam po sebi. Zanimivo pa je, da civilna različica Civica v sebi nosi gene tipa R. Torej, s Hondo Civic uživaš kot voznik, sopotnik ter lastnik, saj je z vseh pogledov prijazna do mesečnega proračuna. Ostaja le vprašanje, ali smo kos miselnim spremembam? Res lahko dobro tehnologijo dobimo za petino cene?

Specifikacije – Honda Civic 1.5 VTEC Turbo Prestige

Vrsta motorja: Turbobencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.498 ccm
Moč motorja: 134 kW (182 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 240 Nm pri 5.000  vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 220 km/h
Pospešek: 8,2 s
Poraba na testu: 5,8 l/100 km
Mere vozila: 4.518 mm x 1,799 mm x 1.434 mm
Medosna razdalja: 2.679 mm
Prostornina prtljažnika: 478-1.245 l
Cena osnovnega modela: 17.990 EUR
Cena testnega modela: 23.900 EUR

Honda Civic Type R – Lekcija dirkaške dediščine

Honda Civic Grand – eleganca z mogočnim karakterjem!

Honda Civic – Japonska raketa za Evropo!