S(p)odobna nasprotnika – Fiat Tipo 1.4 T-jet Lounge in Fiat Tipo SW 1.6 Multijet Lounge
Fiat je z nekaj letnim premorom, ko na trgu ni bilo modelov v nekaterih segmentih, tokrat postregel z zapolnitvijo nižjega srednjega razreda. Reinkarnacija modela Tipo zapolnjuje še vedno zelo priljubljen segment na slovenskih avtomobilističnih tleh. Sicer še ne žanje prodajnih uspehov drugih znamk, a glede na odsotnost v “golfovi” skupini je to pričakovano, vsekakor pa glede na videno in preizkušeno ne čisto upravičeno.
Pravzaprav bo ne glede na izbiro karoserijske ali motorne različiče kos vsaki nalogi vsakdanjega uporabnika. Že kombilimuzina bo ponudila dovolj prostora za manjše družine, karavan pa bo vsekakor omogočil, da boste lahko s seboj na dopust vzeli kakšno potovalko več. Kombilimuzina sprejme zadovoljivih 440 litrov prtljage, medtem ko podaljšan zadek poskrbi za dodatnih 110 litrov.
Dizajn je med obema različicama skoraj povsem enak, tako da vaša izbira med enim in drugim zagotovo ne bo podrejena izgledu. Oba modela sta všečna in skladna, bi pa tako zunaj kot znotraj sam želel še kakšno italijansko posebnost več. Nekaj nevsakdanjega, morda kaj manj praktičnega, je pa res da za to ponavadi poskrbi sestrična Alfa.
Galerija: Fiat Tipo 1.4 T-jet Lounge
Ne boste pa zaradi tega razočarani nad notranjostjo. Materiali so dobri, dobra pa je tudi izdelava. Opremljenost je razredu primerna, tukaj ni presenečenj. Na voljo je navigacija, multifunksijki volan, usb vhod, električna stekla, bluetooth, še celo volan lahko ob mestni vožnji s pritiskom na gumb ojača svojo asistenco. Pa še tempomat pri enem izmed redkih avtomobilov do zdaj ponuja izbiro tako radarske funkcije, kot tudi klasične, kar zna biti včasih uporabno, ko zaradi prometa radarska funkcija preveč posega v vožnjo.
Tako karavan, kot limuzina se peljeta udobno, razlik med njima praktično ni čutiti. Menjalnik, kot pri ostalih modelih znamke deluje dobro obteženo in daje dober občutek. Kabina je zadosti zvočno izolirana in bo poskrbela, da se bomo lahko odpravili tudi na daljše poti brez utrujajočega hrupa vetra in motorja.
Največja dilema, ki je v zadnjih mesecih sicer dobila nemški epilog, bo tako ostala zgolj izbira motorja.
Razlike v moči in slovensko priljubljenemu navoru, zaradi prisilno polnjenega bencinskega agregata ni čutiti. V porabi pa sta največ dva litra razlike, kar ne bi smelo odtehtati v prid tistemu, ki je nekoliko bolj ekonomičen. Sam bi raje izbral bencinskega.
Predstavlja pa Fiat Tipo enega izmed bolj ugodnih predstavnikov razreda, sploh če gledamo vstopno različico, ki jo lahko z akcijskimi cenami odpeljete za enajst tisočakov. In čisto nič mu ne manjka, morda je zgolj zaton predstavnika razreda v zadnjih letih kriv, da trenutno še ni tako priljubljen.
Galerija: Fiat Tipo SW 1.6 Multijet Lounge
Specifikacije – Fiat Tipo 1.4 T-jet Lounge
Vrsta motorja: Turboencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.368 ccm
Moč motorja: 88 kW (120 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 215 Nm pri 2.500 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 200 km/h
Pospešek: 9,6 s
Poraba na testu: 7,5 l/100 km
Mere vozila: 4.368 mm x 1,792 mm x 1.595 mm
Medosna razdalja: 2.638 mm
Prostornina prtljažnika: 440 l
Cena osnovnega modela: 13.990 EUR
Cena testnega modela: 18.140 EUR
Specifikacije – Fiat Tipo SW 1.6 Multijet Lounge
Vrsta motorja: Turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.598 ccm
Moč motorja: 88 kW (120 KM) pri 3.750 vrt./min
Navor: 320 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 200 km/h
Pospešek: 9,8 s
Poraba na testu: 6,2 l/100 km
Mere vozila: 4.571 mm x 1,792 mm x 1.512 mm
Medosna razdalja: 2.638 mm
Prostornina prtljažnika: 550 l
Cena osnovnega modela: 14.990 EUR
Cena testnega modela: 22.250 EUR
Tako podobna, a tako zelo različna! – Fiat 124 Spider 1.4 Multiair Turbo Lusso