Hyundai Kona 1.6 T-GDI 4WD DCT Impression vs Mazda CX-3 G150 AWD Revolution

Naš besedni zaklad se je v zadnjih letih obogatil z besedami varčevanje, zmanjševanje, omejevanje h katerim se pripisuje še alternativa, eko, bio…pa je to naše govoričenje zgolj klišejsko ali živimo v varčevalnem kaosu?

Najbolj pogosto vprašanje pri nakupu novega avtomobila, poleg cene seveda, je njegova poraba goriva. Mikavni oglasi vabijo, vendar realna slika potovalnega računalnika bo kakšen liter boljša od avtomobila, ki ga trenutno vozite. Res, da bo novinec kipel od bogate opreme in tehnologije, a vse skupaj ne bo ravno varčno. Avto, je konec koncev potrebno tudi izdelati. Poleg tega, pa si boste z novim vozilom nakopali višje stroške vzdrževanja, zavarovanja…torej, pri nakupu avtomobila ne gre ravno za varčevanje, mar ne?

Če bi želeli ravnati ekološko ter varčevati, bi prodali avtomobil ter sedli na avtobus. In izgovori ne štejejo. Tako smo pač razvajeni in razvada stane. Priljubljeni mestni terenci so prava tarča za kupce takšnega kova. V zadnjem letu se jih je na obličju pojavilo toliko, da jih med sabo težko ločim, še težje pa kakšnega priporočim, saj niso ravno avtomobili po mojem okusu. A če bi že moral izbirati, bi predlagal tale dva. Odbita Hyundai Kona ter elegantna Mazda CX-3.

Naj bo vaš in ne sosedov!

Mnoga avtomobilistična uredništva bodo priporočila izbiro razumnih bencinskih agregatov. V primeru Hyundaija bo to litrski trivaljnik, pri Mazdi pa atmosferski dvolitrski benciner s 120 KM. A takšnega najverjetneje že ima vaš sosed.

Da bi se temu izognili priporočam nakup modelov iz vrha ponudbe. Kona z 1,6-litrskim turbo motorjem 170 KM, povezanim s samodejnim menjalnikom ter štirikolesnim pogonom in Mazda CX-3 z 2,0-litrskim atmosferskim motorjem s 150 KM, povezanim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom. Že res, da pogonski sklopi nudi več kot bo kakšen lastnik kdaj koli potreboval, a terenec, če tudi samo mestni, mora po moje vsebovati štirikolesni pogon.

Ob izbiri dobrega motorja se največkrat avtomobilu dodeli dober paket opreme. Dvojica ne skopari in tako v ”urbančkoma” najdemo pametni tempomat z varnostnimi dodatki, avtomatske LED luči, projecirni zaslon, razširjeno multimedijsko vsebino, dobro ozvočenje in bombončke v stilu elektrificiranih sedežev, usnja, gretja sedežev ter volana.

Tako podobna in tako različna!  

Čeprav izhajata iz istega segmenta, pa se med sabo zelo razlikujeta. Najprej je tukaj dizajn, kjer Hyundai lovi nove stranke na račun odbitega izgleda z možnostjo individualizacije divjih barv – usklajenost zunanjosti, varnostnih pasov, dekoracijskih detajlov…Mazda stavi na eleganco s kančkom robustnosti, kar tudi preliva v notranjosti. Le ta ostaja bolj Japonsko osnovana, medtem ko pri Koni občutek z ergonomijo deluje bolj ”ljudsko”, če veste kaj mislim.

S tem pa seveda ni nič narobe, saj precej kontroverzen avtomobil ponudi enega boljših delovnih okolij kot tudi počutja za potnike. Kabina je razmeroma prostora, zato se jih 5 ne bo kaj dosti tišalo. Podobna situacija v CX-3 potrebuje kar nekaj kompromisov, predvsem na račun ožje oziroma nižje strešne linije.

Opremljenost modelov je primerljiva in nudi vse kar že ponujajo veliki, predvsem pa dražji tekmeci. Mogoče izstopa Mazdin vmesnik HMI, ki je med vožnjo nekoliko bolj uporaben ter manj nevaren kot tipkanje po zaslonu.

Nova šola proti stari!

Največ razlik bi kupec pričakoval na področju motorizacije. Turbopuhalo Kone pripomore k odločnejšemu šprintu, a razlike napram atmosfercu v CX-3 so praksi minimalne. Oba motorja zmoreta dobro pospeševati, pri plezanju ne potrebujeta dizelskega srca, poraba goriva se je pri obeh gibala med 7-8 litri na prevoženih 100 kilometrov. Oba križanca se peljeta dokaj čvrsto, a nista neudobna. S kakšno colo manjšimi platišči bi bilo bolje shajati, pa potem je odvzeta dinamika, poveča se nagibanje karoserije.

Torej, če vam nekje leži dobrih 25 tisočakov in bi radi varčevali, sta tukaj dva predstavnika aktualnih prevoznih sredstev. Izberite si le ustrezen karakter – odštekana Kona, elegantna Mazda. Neglede na izbiro, vam ga bodo sosedje zavidali.

Cena neupoštevanja nasveta! – Mazda CX-3 CD105 Revolution

Tesla pozor! Prihaja Hyundai Kona Electric

Izpopolnjevanje! – Mazda CX-3 G120 Takumi