TEST: Nissan Qashqai 1.6 dCi 4WD Tekna+

Če v garaži še nimate športnega terenca, obstaja velika možnost, da ga boste tja dostavili že naslednje leto. Terenska manija dosega vrhunec in glavni krivec zanjo je ravno tale Nissan Qashqai. No, ne ravno tale, ampak tisti iz leta 2006, ki je nadomestil precej dolgočasno Almero. Japonska vizija se je z leti udejanjila in zdaj je že vsak tretji prodan nov avtomobil neke vrste športni terenec.

Qashqai je v prvi generaciji bil t.i. križanec, ki je ponujal privzdignjeno kombilimuzinsko karoserijo za privlačno ceno. Brez štirikolesnega pogona, zmogljivih motorjev. Zgolj miks raznih segmentov. O športnosti še tista leta ni bilo govora. Z drugo generacijo je Qashqai postal bolj ”športen terenec” z nastopaško prezenco. Medgeneracijska posodobitev je le še malenkost začinila sprednjo masko, zato o mehkužnem križancu ni več sluha.

Okrepili pa so se njegovi konkurentje, zato je osvežitev za pionirja ključna, da ostane kos tekmecem. Poleg posodobljene zunanjosti in nekaterih dodatkov v notranjosti, se Qashqai lahko pohali z novo najbogatejšo stopnjo opreme Tekna+ ter varnostno asistenčnimi sistemi združeni pod psevdonim ProPilot, ki omogoča tudi delno avtonomno vožnjo. Slednje poslastice testni avtomobil ni imel obkljukane s seznama dodatne opreme, se pa je zato bohotil z najbogatejšo opremo Tekna+.

Z izbiro te opreme lastnik dobi ogrevane električno pomične komfortne sedeže odete v nappa usnje (poseben vzorec), nov prisekan trikraki multifunkcijski volan, LED svetila, multimedijo z zaslonom na dotik, vzvratno kamero s 360° pregledom nad okolico, a ta dodatek je vseboval že pred prenovo, kakor tudi preostale s seznama opreme.

Zanimivo je dejstvo, da Qashqai ni najbolj prostoren predstavnik segmenta, saj je prostor na zadnji klopi le povprečno odmerjen. Odrasli bodo najverjetneje z glavo drgnili po stropni tapeti (v primeru panoramske strehe zagotovo), zna pa hitro zmanjkati prostor tudi za kolena ter stopala. Nič kaj nadpovprečen ni prtljažni prostor, a se lahko pohvali z ravnim dnom ter možnostjo shranitve prtljažne police pod dvojno dno.

V testnem avtomobilu se je vrtel 1,6-litrski dizelski motor, ki se je izkazal z mirnim tekom ter poskočno naravo. Naveza štirikolesnega pogona ter 6-stopnejskega ročnega menjalnika se je izkazala za posrečeno, čeprav bi se celoti lepo podal avtomatski menjalnik. Povprečna poraba goriva se je ustavila na dobrih 6 litrih na 100 prevoženih kilometrov. Sam bi pripomnil, da pred nakupom razmislite o smiselnosti štirikolesnega pogona – roko na srce, kaj več od makadama mu ne boste namenili; ter o ta drugem energentu – bencinu.

Pohvalno je dejstvo, da se Qashqai kljub velikim platiščem pelje zelo udobno. Lahko bi rekel, da je eden izmed udobnejših ”športnih” terencev na trgu. In mogoče je ravno to tisto, kar kupce še vedno prepričuje. Poštena tehnologija zapakirana v privlačno pločevino za soliden denar.

Specifikacije –Nissan Qashqai 1.6 dCi 4WD Tekna+

Vrsta motorja: Turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.598 ccm
Moč motorja: 96 kW (130 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 320 Nm pri 1.750  vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 190 km/h
Pospešek: 10,5 s
Poraba na testu: 6,2 l/100 km
Mere vozila: 4.394 mm x 1,806 mm x 1.595 mm
Medosna razdalja: 2.646 mm
Prostornina prtljažnika: 430-1.585 l
Rezervoar: 65 l
Masa vozila: 1.614 kg
Cena osnovnega modela: 19.950 EUR
Cena testnega modela: 34.960 EUR

Tu in tam in vsepovsod – Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 360°

Križanec Nr.1 – Nissan Qashqai 1.6 dCi 360°

Veter v ušesih – Nissan Qashqai 1.6 X-Tronic