Kupci smo že malo pozabili, kako bi pravzaprav morali delovati pravi terenci. Tisti brez šminke in s klasičnim štirikolesnim pogonom, da smo si na jasnem. Eden takih je definitivno Nissan X-Trail, ki je ob obrazni prenovi prejel še zmogljivejšo motorizacijo.

Mislim, le kdo je bil tako brihten, da je orjaku kot je X-Trail v osnovi namenil zgolj 130 konjski dizelski motor? Za po mestu že v redu, vendar lastniki teh vozil so ga vozili vse povsod drugod in nanj pripenjali vse živo in sklepam, da tudi mrtvo. Kakorkoli, zdaj bo zaloga moči zadovoljiva. Zaenkrat.

N0ajzmogljivejši dizelski stroj v ponudbi iz prostornine dveh litrov razvije 130 kilovatov (177 KM). Preizkusil sem ga v kombinaciji z neskončnostopenjskim menjalnikom CVT X-tronic, ki kljub zasnovi deluje kot klasičen avtomatik – ne boste zaznali klasičnega ”skuter” brnenja pri pospeševanju.

V primerjavi z dvosklopčnimi ali sodobnejšimi klasičnimi samodejnimi menjalniki je počasnejši, zato na semaforju ne boste ravno izzivali nasproti stoječega. Če boste seveda že kdaj zašli v mesto. Prav tako bi pričakoval malenkost nižjo porabo goriva, ki se je na testu gibala med 8-9 litri ter malce tišje delovanje motorja oziroma boljšo zatesnitev kabine.

Kot sem že omenil na začetku, smo pozabili prvine pravih terencev. Zmogljivost, prostornost, udobje, s katerimi se X-trail odkupi. Sprednja sedeža sta razmeroma mehka, lepo oprimeta telo. V drugi vrsti je prostor radodarno odmerjen tako za noge kot glave, prtljažnik pa v osnovni postavitvi sprejme solidnih 550 litrov prtljage.

Nissan je v zadnjih letih zagotovo najbolj poznan po svojem srednje velikem športnem terencu Qashqai. Toda za vse, ki želijo večji in prostornejši avtomobil, je tu X-Trail. S tretjo generacijo nima več tako jasne terenske drže kot njegov predhodnik, temveč se je po obliki in slogu malce bolj približal Qashqaiju. To velja tako za zunanjost kot notranjost, kjer sta si modela precej podobna.

Posledično takole založeni X-Trail premore mnogo pomočnikov za vožnjo kot tudi tehnologij, ki le to olajšajo. Kamera 360*, parkirna asistenca, opozorilo za mrtvi kot, nenadno menjavo voznega pasu, tempomat, ki je lahko ob doplačilo sistema ProPilot tudi radarski in omogoča polavtonomno vožnjo. Ne manjka zabavna tehnologija, dosegljiva na osrednjem zaslonu na dotik – radio, multimedija, navigacija, povezljivost s telefonom.

Še en adut pa je Nissanov štirikolesni pogon, ki ponuja tri načine delovanja – pogon spredaj, samodejni način in zaklep diferenciala v razmerju 50 : 50. Ta bo zagotovil primerno suverenost na spolzkih podlagah, a je pisan na kožo predvsem sodobnim, mehkejšim športnim terencem, saj daje prednost sprednjemu pogonu.

X-Trail z največjim turbodizlom tako v primerjavi s Qashqaijem ponuja predvsem prostornejšo in bolj udobno alternativo, napram konkurentom pa izstopa po voznem udobju ter zmogljivim štirikolesnim pogonom.
 

Specifikacije –Nissan X-Trail 2.0 dCi 4WD Tekna

Vrsta motorja: Turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.995 ccm
Moč motorja: 130 kW (177 KM) pri 3.750 vrt./min
Navor: 380 Nm pri 2.000  vrt./min
Menjalnik: samodejni menjalnik CVT
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 196 km/h
Pospešek: 10 s
Poraba na testu: 8,3 l/100 km
Mere vozila: 4.690 mm x 1,830 mm x 1.700 mm
Medosna razdalja: 2.705 mm
Prostornina prtljažnika: 550-1.982 l
Rezervoar: 60 l
Masa vozila: 1.670 kg
Cena osnovnega modela: 33.100 EUR
Cena testnega modela: 38.480 EUR