V poslu se vse več podjetij povezuje, med sabo deli proizvode ter izmenjuje izkušnje. Tako se dogaja v pametni telefoniji. Mi verjamete, da so telefoni v grobem enaki?

Še manj bi mi verjeli, če bi rekel, da je vse več avtomobilov podobnih, če ne celo enakih. Vsaj večina poltovornjačkov, amerikanizirano poimenovanih pick-upov, temelji na uveljavljenih sklopih. Torej naveza Nissan-Mercedes-Benz ni prav nič sporna, ali pač?

Pametnih telefonov kar mrgoli na tržišču. Dejstvo pa je, da komponente telefona(ov) sestavlja zgolj nekaj svetovnih podjetij. Te komponente se znajdejo na tržnici, kjer jih nato proizvajalci telefonov nabavijo ter sestavijo v dotičen pameten telefon. Brihtno, mar ne. Vendar nekje tiči razlika. Kako lahko Pocophone F1 stane zgolj 300€, medtem, ko je za konkurenčnega (po zmogljivostih) ”jabčka” potrebno odšteti vsaj 900€?

Ne sodi po ceni!

Nisem zasledil novinarskega zapisa, ki se ne bi obregnil ob končno ceno Mercedesovega Xa. 60 tisoč evrov je skoraj 20 tisočakov več naložena kot ”pol-sestra” Nissan Navara. Khm, khm…razčistimo. X izgleda res nastopaško in ker je Mercedes-Benz premijska znamka, se pričakuje da bo nekoliko dražji. Posledično pa preseneti v kabini, ki je res zanimiva in polna prijetnih materialov. Še več, armaturna plošča je limuzinska zasnova z velikim zaslonom na sredini ter vrtljivim gumbom na grebenu. Poslastica so zračniki ter velika fleha imitacije aluminija.

Upam si trditi, da je razred X prvi pick-up z LED svetili. Definitivno je pick-up z najboljšim multimedijskim vmesnikom ter 360′ kamero, ki je izjemno bogata s piksli. Tudi nekaj ostale asistence ne manjka, a me je precej navdušila zatesnjenost potniške kabine. No, tukaj so razlike očitne in posledično bo kupec pripravljen odšteti nekoliko več. Pa še zadnje steklo ima vgrajeno okno na električni pogon.

Vozniško je X pričakovano podoben Navari, oziroma slehernemu pick-upu na tržišču. Ima malenkost boljše vzmeti in blažilnike, zaradi česar je še malo bolj udoben. Motor s 140 kilovati moči je dober in tudi med bolj varčnimi, čeprav še vedno spije med 9 in 10 litrov na sto kilometrov- Za 200 kg večja masa od Navare pomeni tudi, da X do stotice potrebuje točno sekundo dlje, skoraj 12 sekund. Bolj poskočna bo prihajajoča trilitrska V6-motorna alternativa.

Priporočam tudi, da izberete 7-stopenjski samodejni menjalnik, ki je precej boljši od ročnega, še posebej, če se boste veliko preganjali po terenu. V ta namen štirikolesnemu pogonu pomagajo še zapora zadnjega diferenciala, reduktor in pomočnik pri spuščanju po klancu navzdol ter zajetna oddaljenost od tal. Skratka, X gre po terenu brez težav.

Ali je bila izmenjava delov sporna?

Ne. Inženirji Mercedesa so dobro premislili ter se po podvozje za stvaritev pick-upa raje odpravili k Nissanu in s tem prihranili milijone pri razvoju svojega ter leta za njegov nastanek. Hkrati pa so dobili preverjen pogonski sklop.

Mercedes je potemtakem izboljšal pick-upa. Naredil ga je prijetnejšega, manj delavskega ter definitivno bolj poželjivega. Zdaj verjetno veste, kaj je razlika med mobilcem Pocophone F1 in Iphone X.

Specifikacije – Mercedes-Benz X 250 d 4Matic Power

Vrsta motorja: Turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 2.298 ccm
Moč motorja: 140 kW (190 KM) pri 3.750 vrt./min
Navor: 450 Nm pri 1.500  vrt./min
Menjalnik: samodejni
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 176 km/h
Pospešek: 11,8 s
Poraba na testu: 9,3 l/100 km
Mere vozila: 5.340 mm x 1,920 mm x 1.819 mm
Medosna razdalja: 3.150 mm
Mere tovornega prosotora: 1581 mm x 1560 mm x 431 mm
Rezervoar: 73 l
Masa vozila: 2.234 kg
Cena osnovnega modela: 36.130 EUR
Cena testnega modela: 61.166 EUR