Sčasoma smo (bomo) pozabili na priročne avtomobile kompaktnih dimenzij z denarnici prijaznimi obvezami. Eden takšnih še je Hyundai i20, ki premišljenemu kupcu lahko nudi veliko zadovoljstva.

Mestni trendi ženejo kolo v prid križancem, a ti največkrat niso najboljši skupek uporabnih lastnosti vozila. Prej celo nasprotno, saj se izkažejo kot težko obvladljivi ter negospodarni. Žal vse pogosteje kupci pozabljajo na srednje velike komblilimuzine. Tiste, ki se pri modelni ponudbi znamk nahajajo v sredini. Pri Hyundaiju je to i20, vmesni član tria med i10 ter i30.

Skrivnost modela i20 je medgeneracijsko odraščanje. To se odrazi v dolžini, še bolj pa v razmaku osi. Nekaj manj kot 2,6 metra prostora ponuja novega generacija modela i20 med osema. Z drugimi besedami, to so dimenzije, s katerimi je pred desetletjem razpolagal model i30. A prostornost je le ena plat zgodbe, zakaj je pred nakupom vozila vredno premisliti, ali res potrebujem večji model?


Gospodarnost in tehnika.

Še ne tako dolgo nazaj smo se norčevali iz trivaljnih motorjev, čez da so primerni le za mletje kave. Z uporabo in razvojem pa so se ti ”mlinčki” dobro uveljavili v raznovrstnih vozilih in njihovo tehnologijo lahko zmeren voznik s pridom izkorišča. Litrski turbo trivaljnik s 100 ”konjiči” je kot nalašč za tega drznega korejskega falota. V sebi skriva dovolj igrivega karakterja za občasna pospeševanja ali hitreje odpeljane zavoje, po drugi strani pa se izkaže z razumljivo porabo goriva, ki se zadržuje med 5,5 in 6,5 litra na 100 prevoženih kilometrov.

Vožnja je z dodanimi 17-palčnimi platišči v sklopu paketa Impression v prid oprijemu ter stabilnosti. Podvozje je čvrsteje ”po nemško” nastavljeno, a zato vožnja ni neudobna. Vsekakor pa je razbremenilna, saj nad voznikom bdijo številni asistenčni sistemi kot tudi vozniška pomagala. Radarski tempomat, sistem za nadzor mrtvega kota, sistem za preprečitev zapustitve voznega pasu, sistem nadzora pred naletom, samodejno zaviranje v sili, … sledijo še vzvratna kamera s parkirnimi senzorji ter parkirni asistent.

Šminka stane, varnost serijska.

 

Pohvalno je, da je večino zgoraj naštete varnostne opreme serijske, h kateri se še pridružuje sistem ESP z vsemi podprogrami. Definitivno pa je večji čar kupovanja majhnih avtomobilov individualizacija posameznih komponent. Le te, ob všečnem oblikovalskem jeziku Hyundaijevega studia, poudarijo vozilo kot tudi vašo osebnost. A previdno, razvada stane in bonbončki kot so dvobarvna kombinacija zunanjosti, limetini šivi, ojačano ozvočenje ter ogrevana takšna ali drugačna stvar, v sklopu paketov opreme ceno i20 prestavijo v začetni nivo modela i30. Testni i20 tako z izborom opreme Impression in nekaj dodatki stane več kot 21 tisočakov, kar je razumljivo, saj je to model z vrha cenika.

Najverjetneje smo se do zdaj že naučili, da moramo pri izbiri avtomobila sami dobro pretehtati kaj pravzaprav želimo. Če je to ”šik” jekleni sopotnik z zvrhanim košem tehnologije, potem se visoki končni ceni ne smemo čuditi. S premišljeno izbiro lahko veliko zadovoljstva tako vozniku kot denarnici nudi korektno založen i20 z opremo Comfort (+kakšen dodatek) ali Style, ki ga s popustom odpeljemo iz salona za dobrih 15 ali 16 tisočakov.

Specifikacije – Hyundai i20 1.0 T-GDi Impression

Vrsta motorja: Turbobencinski, trivaljnik
Prostornina motorja: 998 ccm
Moč motorja: 73,5 kW (100 KM) pri 4.500 vrt./min
Navor: 175 Nm pri 1.500  vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 188 km/h
Pospešek: 10,4 s
Poraba na testu: 6,3 l/100 km
Mere vozila: 4.040 mm x 1,775 mm x 1.450 mm
Medosna razdalja: 2.580 mm
Masa vozila: 1.201 kg
Prostornina prtljažnika: 352-1.165 l
Cena osnovnega modela: 14.990 EUR
Cena testnega modela: 21.440 EUR

TEST: Hyundai i20 1.25 CVVT Premium

Hyundai i20 N: Korejska žepna raketa