Ukročena brutalnost – BMW M3

Čeprav je M3 nastal iz Coupéja ima z njim skupnih le še okrog 20 odstotkov delov: vrata, šipe, žaromete, pokrov prtljažnika in še nekaj malenkosti. Vse ostalo je posebnost!

Tehnični podatki so lahko suhoparni! BMW M3 poganja osemvaljni bencinski motor z valji pod kotom 90 stopinj. Dvojni VANOS skrbi prek verige za pogon štirih odmičnih gredi. Nad vsakim valjem so po štirje ventili, mazalno olje pa se zbira v tako imenovanem suhem karterju. Motor, pretežno iz aluminijeve litine, ni nič težji od 3,2-litrskega predhodnika, vrstnega šestvaljnika, ki je tu kraljeval 15 let.

To pomeni, da je v M3 prvič vgrajen osemvaljnik. Razvili so ga iz desetvaljnika, namenjenega M5 oziroma M6. Tehta le dobrih 200 kg. Največjo moč 420 KM (309 kW) doseže pri vrtoglavih 8300 vrtljajih v minuti, kar je le 100 vrtljajev pod dovoljeno mejo. Navora je 400 Nm pri 3900 vrtljajih. Bati imajo razmeroma kratke gibe, v primerjavi z vrtino (75,2 mm x 92 mm). Kompresija brez nadtlačnih pomagal je 12:1, moč na liter prostornine pa znese kar 105 KM. Razmerje med težo avtomobila in močjo je 3,8 kg/KM! Doseže največjo hitrost 250 km/h, ki je seveda elektronsko omejena, od 0 do 100 km/h pa potrebuje le 4,8 sekunde. MDrive (MDM) omogoča vklop različnih karakteristik delovanja motorja, elektronskega nadzora nad delovanjem blažilnikov (EDC) in delovanja dinamičnega nadzora stabilnosti (DSC).

Kako fascinantno in obenem tako dolgočasno!

Vsekakor je čisto drugače, ko se prvič približate avtomobilu. Srce začne razbijati hitreje, roke postanejo potne. Adrenalin napolni še zadnje kotičke telesa. Karbonska streha, izbočen aluminijasti pokrov motorja, širša koloteka, nizke, 18-palčne Michelinove gume Pilot (spredaj 245/40; zadaj 265/40), štirje kromirani izpuhi, konkretni zajemalniki zraka spredaj… Uf! Še preden sedeš vanj, te prešine misel, da je pod motornim pokrovom 420 KM, ki jih je treba “spraviti” na cesto prek zadnjega kolesnega para. Težka naloga. Še posebej, ker veš, da se da vse varovalne elektronske sisteme izklopiti!

Na presenečenje notranjost sploh ni tako izrazita kot bi pričakovali. Prevladuje črnina, vzdih razočaranja pa se sliši ob pogledu na pedala – niso iz aluminija, temveč iz navadne gume! Ročica ti poda varnostni pas. Sledi pritisk na gumb in izpod motornega pokrova se zasliši zamolklo hropenje. Številke na merilniku hitrosti so dobro natrpane, vse tja do 330! Merilnik vrtljajev ima prilagodljivo dvojno skalo. Pri hladnem motorju je pomaknjena tja med 5 in 6000 tisoč vrtljajev, ko pa se motor počasi ogreva, se pomika proti 8300. V isti krožnici je tudi merilnik temperature olja, oba skupaj pa dajeta zanesljiv in pomemben podatek, kdaj (še) ni priporočljivo premočno pritisniti na plin.

Volanski obroč je precej debel, a ne prevelik. Na njem so različni gumbi, a najpomembnejši je tisti z oznako M. Ni vpadljiv in se kar nekako izgubi, nikakor pa ne preslišimo, kdaj smo pritisnili nanj. Pedal plina postane za nekaj stopenj bolj občutljiv, motor zahrumi in volan postane odzivnejši. Srce bije še hitreje! Odvisno od konfiguracije, ki si jo v meniju prednastavimo s pomočjo gumba i-Drive, se lahko v dveh stopnjah spremeni tudi trdota vzmetenja in izklopi se sistem proti zdrsu pogonskih koles. Na pedal plina je treba nogo le še nasloniti in ples se lahko začne.

Motor zahrumi, pritisne te ob sedež.

Vrti prva, vrti druga, vrti tretja in še naprej bi, če ne bi pogled na merilnik hitrosti opominjal. Zadek opleta sem ter tja, zapora diferenciala skrbi za čim boljše pospeške, noga pa prvič kar sama popusti. Ne, prvič ne gre, čeprav se kasneje izkaže, da je lahko drsenje zadnjega konca z nekaj vaje mogoče zelo dobro obvladati le s preciznim dodajanjem in odvzemanjem plina. Čeprav pravijo, da na silo ne gre, pa je tokrat lahko drugače! Seveda pa »sila« zahteva tudi vsaj kakih 15 litrov goriva na vsakih 100 kilometrov. Ampak to je vendar zanemarljivo.

Šeststopenjski ročni menjalnik s kratko ročico in kratkimi gibi zahteva odločno roko. Gumbi ob njej (Power, EDC, DSC) pa premišljeno uporabo. Zavore seveda odločno ustavljajo, nevtralno uravnotežen avtomobil pa zanesljivo drsi iz ovinka v ovinek. Uglajeno in elegantno. In kar znova in znova preseneča, je dejstvo, da lahko v vsakem trenutku izkaže tisto pravo surovo brutalnost.

A ga je že treba vrniti?

Kdaj pa je minil čas? Še toliko lepih trenutkov bi lahko doživela. Ne bom pametoval, ampak s takim avtomobilom bi si vsekakor privoščil izkušenega inštruktorja in nekaj dni aktivnega dopusta na enem izmed dirkališč. Prepričan sem, da bi lahko šele tam izkoristil vse, kar ponuja. In ne bi bilo samo enkrat…

TEHNIČNI PODATKI: BMW M3
Motor: bencinski, V8 (90º)
Gibna prostornina: 3.999 ccm
Največja moč : 309 kW/420 KM
Največji navor: 400 Nm
Menjalnik: ročni, 6 stopenj
Pogon: na zadnji kolesi
Dolžina x širina x višina: 4,615 m x 1,817 m x 1,418 m
Medosna razdalja: 2,761 m
Masa: 1655 kg
Največja hitrost: 250 km/h
0 – 100 km/h: 4,8 s
Cena: 87.286,00 EUR

Razprodane sanje! – Alfa Romeo 8C Competizione