Od 1941…

Ja, kar lepa zgodovina se piše Jeep-ovemu Willysu in seveda sodobniku Wranglerju. Oba sta sedaj posodila svoje gene najnovejšemu modelu Renegade in nastal je prikupen, zanimiv, zmogljiv in obetaven mali športni terenec. Terenec, ki je prišel ob pravem času, saj je povpraševanje po podobnih vozilih neverjetno veliko.

Zasnovan je v Ameriki, izdelujejo pa ga na jugu Italiji, v Melfiju. Tam kjer izdelujejo tudi Grande Punto, prejšnjo Pando in seveda 500X. Renegadova globalna prisotnost pri proizvodnji pogonskih sistemov obsega Združene države Amerike, Italijo in Brazilijo. Oblikovalcem je uspelo zasnovati povsem novo športno terensko vozilo, ki predstavlja ameriško oblikovanje in izvirnost, značilno za Jeep, ter premierno vstopa na trg majhnih športnih terenskih vozil v več kot 100 državah sveta.

Renegade je podedoval značilne pokončne reže na maski (7) in okrogle luči. Te so lahko navadne halogenske ali pa Xsenenoske. Zanimivo, da slednje brez, sicer obveznega sistema pranja, ob razlagi, da ga samo 25-watne svetilke ne potrebujejo. Nimajo pa niti samodejne nastavitve višine snopa… Ampak vse ustreza evropskim normam!

Karoserija ima zelo trdno konstrucijo, nekateri elementi pa so povzeti tudi po podvozju Giuliette. 4,24 m dolg avtomobil ima medosno razdaljo 2,57 m. Značilni so zelo kratki previsi spredaj in zadaj, kar je zelo dobro za terenske zmogljivosti. Premaguje lahko tudi do skoraj pol metra globoke vodne prepreke, najvišja razdalja od tal pa je kar zelo spodobnih 210 mm. Kar velja sicer le za najbolj »terenski« model Trailhawk, sicer pa ta razdalja lahko od različice do različice odstopa za do 3 cm – samo spredaj gnani modeli so namreč za toliko nižji!. Renegade se odlikuje po dolgih kolesnih gibih (spredaj 17, zadaj 20 cm), podvozje pa sloni (tudi zadaj!) na McPhersonovih vzmetnih nogah, ki jih odlikujejo odlični, dinamično prilagodljivi blažilniki znamke Koni (ki jih sicer Jeep vgrajuje že dolgo).

IMG_9105

Notranjost je (merilniki, volan) povzeta po večjem bratu Cherokee, je pa veliko nekih zanimivih detajlov, od živobarvnih kombinacij do reljefnih dekoracij v obliki zemljevidov terenskih poti. Povsod se tudi pojavlja stiliziran X povzet iz tako znane prenosne posode za gorivo, ki jo je prevažal naokoli Willys. Zanimiva je streha, ki ima lahko fiksne steklene površine, lahko pa si omislimo tudi odstranljive panele, ki jih shranimo v dvojno dno prtljažnika. Prtljažnik meri od 351 do 1297 litrov njegova osnovna ploskev pa meri 1 kvadratni meter. Veliki so tudi koti odpiranja vrat, kar omogoča lažji dostop do sedežev. Barvna paleta obsega tudi precej živih, pastelnih barv.

Jeep Renegade ima štirikolesno pogonsko tehnologijo modela Jeep Cherokee in ponuja dva najnaprednejša štirikolesna pogonska sistema, ki zagotavljata vrhunske zmogljivosti pri cestni ali terenski vožnji. Oba sistema omogočata do stoodstotni prenos navora motorja na katero koli kolo za najboljši oprijem in vključujeta Jeepov sistem Selec-Terrain®, ki ponuja pet načinov vožnje (Auto, Snow, Sand, Mud in ekskluzivni Rock pri modelu Trailhawk®) za najboljše štirikolesne zmogljivosti pri cestni ali terenski vožnji ne glede na vremenske razmere.

Menjalniki so trije in sicer petstopenjski ročni, šeststopenjski ročni ter kar 9-stopenjski samodejni za najbolj ekskluzivne različice. Jeep® Active Drive Low – ekskluzivni štirikolesni pogon v razredu je ves čas v pripravljenosti in ponuja prestavno razmerje 20 : 1 za počasno vožnjo po terenu. Renegade reduktorje v osnovnih različicah sicer nima! 9-stopenjski samodejni menjalnik vozilu omogoča optimalno moč motorja, energične zagone, gladek prenos moči tudi pri avtocestni vožnji in boljši izkoristek goriva v primerjavi s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Zanimivost štirikolesnega pogona je tudi samodejna sklopka, ki pri normalni vožnji popolnoma izklopi povezavo med prednjim in zadnjim kolesnim parom ter tako tudi ustavi vrtenje kardanske gredi.

IMG_9158

Renegade poganjajo zmogljivi in učinkoviti motorji, ki vključujejo tudi funkcijo Start&Stop, ki zniža porabo goriva in izpuste. Bencinski motorji so na voljo v treh različicah: 1,4-litrski turbo MultiAir2 z močjo 103 kW (140 KM), 230 Nm navora s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom in dvokolesnim pogonom,  1,4-litrski turbo MultiAir2 z močjo 125 kW (170 KM), 250 Nm navora, z 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno suho sklopko in štirikolesnim pogonom in 1,6-litrski motor E-torQ z močjo 81 kW (110 KM), 152 Nm navora 5-stopenjskim ročnim menjalnikom in dvokolesnim pogonom.

Zmogljiva dizelska motorja sta 1,6-litrski motor MultiJet II z močjo 88 kW (120 KM), 320 Nm navora, s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom in dvokolesnim pogonom in 2,0-litrski motor MultiJet II, ki je na voljo v različicah 103 kW (140 KM), 350 Nm navora ali 125 kW (170 KM), 350 Nm navora in 9-stopenskim samodejnim ali 6-stopenjskim ročnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom.

Renegade so opremili s kar  70 varnostnimi sistemi. Med drugim ponuja tudi samodejno parkiranje, radarski tempomat ali sistem za preprečitev trka. Za nastavitve sistemov in povezovanje s svetom služi barvni zaslon na dotik v dveh velikostih (5 ali 6,5 palcev), za ugodje pa lahko poskrbi tudi vrhunska »muzika«, za katero sta poskrbela Becker in Harmann-Kardon…

Novi Renegade je na voljo v štirih nivojih opreme: Sport, Longitude, Limited in Trailhawk®. Osnovni Jeep Renegade 1.6 E-TorQ 16v Sport je na voljo za 19.990 evrov, prvi dizelski motor s štirikolesnim pogonom je 26.490 evrov, najdražji Renegade na ceniku pa stane 33.990. Popustov ni! Kar naj bi pomenilo začetek stabilizacije slovenskega fenomena, ki je (oziroma večinoma še vedno) namesto prave cene ponujal popuste! Pri slovenskem zastopniku menijo, da se z ekskluzivnim imenom tudi to da doseči. Renegade je naprodaj v prodajni mreži AvtoTriglav in sicer le v salonih v Mariboru, Celju in Ljubljani. Na leto naj bi prodali od 70 do 100 avtomobilov, predvidoma več z bencinskimi motorji in 60 odstotkov takih s samo prednjim pogonom.