Za prijetno, toplo popoldne.

Rahlo do pretežno oblačno, 15 do 20  stopinj Celzija, sonce se pomika proti zahodu… Ne, to ni trenutna vremenska napoved, pač pa idealni pogoji za vožnjo s kabrioletom z odprto streho. Ne opoldansko pripekajoče sonce in vročina! Ne! Tisti, ki to počne na ta način, ne ve zakaj ima kabriolet…

Ampak za voznike novih  Beetlov Cabriolet (pri nas jih bomo našteli le za vse prste na rokah in nogah skupaj) se ne bojim. Taki ne kupujejo le kabriolet, pač pa tudi del legende. Kultni avto. Legendarnega hrošča, ki so ga s platneno streho od leta 1949 naprej pokrivali pri Karmannu je vozilo prek 330.000 lastnikov, njegovega modernejšega naslednika pa tudi že prek 230.000 tisoč. Vsega skupaj prek 560 tisoč vozil, torej.


Das neue Volkswagen Beetle Cabriolet

Nova generacija 4,3 m dolgega kabrioleta je za 15 mm daljša, 8 mm  širša in 3 mm nižja. Karoserijski deli kot so stebrički, pragovi in dno so ojačani s kakovostnejšo pločevino, za zadnjima sedežema pa sta skrita varnostna loka, ki se sprožita v nekaj tisočinkah sekunde, da zaščitita glave potnikov pri morebitnem prevračanju. Cabriolet je zato 114 kg težji od osnovnega Beetla s trdno streho. Zložljiva streha se seveda odpira s pomočjo elektrike s pritiskom na gumb poleg vzvratnega ogledala. Odpiranje traja 9,5 sekunde, zapiranje pa 11,5. Oboje lahko počnemo tudi med vožnjo do hitrosti 50 km/h. Odprta streha se zloži v zadnji del vozila. Za lepši videz moramo ročno nadeti posebno zaščitno (serijsko) pokrivalo, ki ga moramo seveda zato voziti  s sabo v prtljažniku. Kar je malce nerodno. Tam je lahko lepo spravljena tudi (doplačilna – 321 evrov!) protivetrna mreža, ki pa jo seveda lahko vozimo nameščeno tudi tja komor sodi  – za prednja sedeža. Piš vetra se tako bistveno zmanjša in kabriolet je zato uporaben tudi v hladnejših dneh. Tudi pričeske potnikov bodo obstojnejše.

IMG_9464 wp


IMG_9544

Prtljažnega prostora je za 225 litrov (11 litrov več kot pri predhodniku), še vedno pa je treba biti s prtljago precej varčen. Sicer pa se zadnja sedežna naslona lahko zložita tako, da denimo tudi na smučanje lahko odidemo s svojo opremo. Dobra stran sistema zlaganja strehe je tudi ta, da prtljažnik ostane enak pri odprti ali zaprti strehi.

Beetle Cabriolet je sicer na voljo v dveh osnovnih izvedbah opreme, Design in Sport, ločimo pa jih tudi po treh različnih tematskih paketih 50’s, 60’s in 70’s Edition, ki se po videzu spogledujejo z značilnostmi avtomobilov v 50-tih, 60-tih ali 70-tih letih prejšnjega stoletja. Sprva so bile to le interne oznake, a so jih zaradi velikega interesa obdržali tudi za kasneje. Na voljo je dvanajst barv karoserije in dve barvi (črna, bež) zložljive strehe. Spojler na zadku je serijska opreme vseh.

Beetle Cabriolet lahko trenutno poganjajo štirje različni motorji, dva bencinska TSI (1,2/ 77kW/105KM; 1,4/ 118kW/160KM) in dva dizelska TDI (1,6/ 77kW/105KM; 2,0/ 103kW/140 KM). Vsi s šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali izbirnim samodejnim DSG. Od junija naprej bo na voljo tudi močnejši bencinski agregat z močjo 147 kW (200KM). Cenovni razpon sega od 22.452 do 32.251 evrov, dodati pa se da še marsikaj s cenika dodatne opreme. S primerljivim Beetlom s trdno streh je približno 4 do 5 tisoč evrov dražji. Toda kaj je to v primerjavi z večnostjo! Legendo!