Prenova poslovnega razreda.

Nov ali prenovljen? Pri več kot 2000 spremembah se je res že težko odločiti. Pri Mercedesu so dilemo rešili tako, da novo stanje označujejo za najbolj temeljito prenovo doslej.

Poudarjajo tako nove oblikovne rešitve, kot inteligentne sisteme, večjo učinkovitost, veliko pa stavijo tudi na čustveno plat. Z Mercedesom razreda E namreč ne želijo nagovoriti le tradicionalnih kupcev, pač pa tudi tiste, ki naj bi to šele postali. In to naj bila tudi populacija mlajša od sedanje. Seveda gre tu še vedno za leta »40 plus«. Tu je treba vedeti, da je Mercedes razreda E namreč še vedno nekakšen statusni simbol, priljubljen pri uspešnih poslovnežih, katerih kariera je sicer še vedno v vzponu. In tukaj »rosno« mladi v glavnem odpadejo. Značilno za njih je tudi, da ne uporabljajo osebnega šoferja pač pa se raje vozijo sami. Ljubilo tako udobje, kot dinamiko!  In še ena značilnost: tudi zaposleni v državnih službah menda na žalost odpadejo!

IMG_9921Mercedes E sicer še vedno zaznamujejo dokaj tradicionalne oblike, ki pa izražajo precejšnjo mero mladostne svežine. Oblikovno ne želijo biti več tako »neomajno tradicionalni« kot so bili kar nekaj časa! Večja je denimo že izbira kombinacij različnih barv notranjosti. Zaznamujejo ga tudi sodobne tehnologije, ki se bodo prvič ponovile šele v novem razredu S. Razred E je trenutno torej najbolj moderen Mercedes.

Prihaja tako v limuzinski kot kombijevski (karavanski) izvedbi. Tako spredaj kot zadaj z novimi lučmi, novimi odbijači in od opreme Avantgarde naprej tudi z ogromno trikrako zvezdo v sredini maske. LED tehnologija osvetljevanja je seveda tudi tu nepogrešljiva, da o samodejnosti in prilagodljivosti niti ne govorimo. Spremembe so doživele tudi bočne linije.

E-Klasse, E 250 T-Modell, Avantgarde mit AMG Sportpaket, (S 212)

Tako kot že nekaj časa, avtomobilski proizvajalci ogromno pozornosti posvečajo sodobnim elektronskim sistemom. Niti tradicionalisti kot Mercedes se temu ne morejo upreti. Še več, s svojo tehnologijo so morda celo med vodilnimi. Med drugim kamere nadzorujejo okolico v celotnem 360-stopinjskem območju. Pohvalijo pa se s še sodobnejšim asistenčnim sistemom Distronic, ki že dolgo, dolgo ni več le navaden »tempomat«. S tehnologijo 3D kamer so dosegli že skoraj popolno samodejnost vožnje, od zaviranja, pospeševanja do vrtenja volana. V pravo smer seveda! Pravijo, da je le še zakonska obveza, da morajo biti roke na volanskem obroču edina ovira, sicer bi avtomobil lahko vozil sam. Tipala v volanskem obroču začutijo že najmanjši dotik in če rok ni na njem sistem na to najprej opozori,  potem pa prekine delovanje, ter tako onemogoči popolno samodejnost. Sicer pa prepoznava tako črte in oznake na vozišču, kot druge udeležence v prometu. Tako vozila, pešce kot kolesarje. Tako premikajoče, kot statične objekte. Do 72 km/h zaznava križišča, jih analizira in omili morebitne trčenja, do 50 km/h pa je sposoben tudi popolnoma preprečiti nalete. Slediti je sposoben voznemu pasu, ve kdaj dovoliti prehitevanje po desnem pasu (vožnja v večih vzporednih kolonah)… In samo še stvar časa je kdaj bomo dojeli, da je pametnejši od voznika. Nekateri tega žal ne bodo priznali nikoli, a takih je na cestah žal že zdaj veliko.

V množici razpoložljivih motorjev lahko izbiramo med več kot desetimi motornimi različicami, da hibrida niti ne omenjamo. Med dizelskimi so na voljo: 200 CDI/100 kW; 220 CDI/125 kW; 220 CDI BlueEfficiency/125 kW; 250 CDI/150 kW; 300 CDI BlueTech/170 kW. Med bencinskimi pa: 200/135 kW; 250/155 kW; 300/185 kW; 400/245 kW; 500/300 kW; E63 AMG/430 kW. V odvisnosti od motorjev so na voljo šeststopenjski ročni manjalniki ali samodejni sedemstopenjski 7G-Tronic, različne pa so tudi kombinacije s štirikolesnim pogonom 4MATIC. Še dve karoserijski različici – limuzina in kombi – ter kombinacije z različnimi paketi opreme (tudi tem posvečajo več pozornosti) pa bo izbira zares težka…

Mercedes-Benz E 63 AMG 4MATIC S-Modell (S 212) Facelift 2013

Med motorji omenjajo tri novosti. Te so na žalost bencinskega porekla, ki v naših sedanjih razmerah niso ravno najbolj aktualne. To so štirivaljni E200, šestvaljni E400 in motor V8 za najmočnejši E63 AMG. Slednji z močjo 430 kW pospeši do 100 km/h v 3,6 s in v povprečju porabi 10,3 l goriva na 100 km!

Razpon cen sega od osnovnih 41.140 (45.500 kombi) do 164.900 evrov! V Slovenji naj bi letos prodali 100 novih E-jev, od tega pričakujejo deset odstotni delež kombijev, kar bi bil lep dosežek. Kombiji so namreč poseben izziv v tem segmentu. Še lepša pa je napoved za leto 2014, saj naj bi se prodaja povečala na 120 enot! Recesija se po njihovem očitno umika boljšim časom… Torej, poslovneži (mlajši) hitro in veselo na delo!