Nova prelomnica.

Leta 2003 je Honda predstavila svoj prvi 2,2-litrski dizelski motor imenovan i-CTDI. Značilnost je bil aluminijast blok, poganjal pa je modele Accord, FR-V, CR-V in Civic. Leta 2002 je bil Civic s tem motorjem prvi avtomobil v segmentu, ki je dosegel pospeške pod 9 sekundami do 100 km/h. Leta 2002 se je s korenitimi spremembami preimenoval v i-DTEC, ponudil čistejše zgorevanje s katalizatorjem in filtrom trdnih delcev ter že dosegal norme Euro5. Deveta generacija Civica pa ponuja tudi manjši dizelski motor.

IMG_2092

Nova prelomnica je leto 2013, ko je Honda končno ponudila tudi manjši, 1,6-litrski dizelski agregat. V letu dni bo v glavnem v vseh modelih nadomestil večji motor. S prostornino 1597 ccm, močjo 88 kW (120 KM) pri 4000 vrtljajih in navorom 300 Nm pri 2000 vrtljajih na minuto ter porabo 3,6 l na 100 km je eden zmogljivejših in varčnejših v svoji kategoriji. Bo tudi bolj konkurenčen saj je povpraševanj po dizelskih motorjih prav med 1,6- in 1,7-litra prostornine največje (v segmentu).  Motor je za okoli 47 kg lažji od 2,2-litrskega. Za 7 kg je lažji tudi novi šeststopenjski ročni menjalnik. Skupaj s še nekaterimi deli (izpuh…) je avtomobil lahko lažji do 57 kg. Odvisno seveda tudi od druge opreme.

Motor, ki ga je razvili inženir Tetsuya Miyake, je poleg manjše teže doživel še ker precej izboljšav v primerjavi z večjim motorjem. Ima denimo kar za 40% manj notranjih trenj (primerljivo z bencinskimi motorji!), ima manjše izgube v sesalnem delu, manjši, odzivnejši turbinski polnilnik, lažjo ročično gred, lažje bate in ojnice, preciznejše injektorje, ekscentrično oblikovane glavne ležaje za boljše mazanje, uporablja lahko nizkoviskozno olje… Odstranili so izravnalno gred, posodobili temperaturna tipala, natančnejše je krmiljenje alternatorja… Skratka precizno, finomehanično delo, bi lahko rekli. Motor trenutno sicer ustreza normam Euro5, je pa vse pripravljeno tudi že za Euro6. Očitno so si rekli: vse ob svojem času!

IMG_2101

Sicer pa je lani predstavljeni Civic že deveta generacija s tem imenom. Z novim motorjem so vsi modeli dobili tudi nekaj dopolnil v smislu aerodinamike (usmerniki zraka), dobili so odzivnejši volanski mehanizem (prenosno razmerje 14,5 namesto 15,5), vpetje prednje preme je s spremenjenimi koti za do 24 odstotkov izboljšalo vodljivost avtomobila, izboljšali pa so tudi zvočno izolacijo. Za zvočno ugodje so uporabili poseben trik  (ANC – Active noise canceler), aktivno izničevanje zvoka v kabini. S pomočjo mikrofona in z njim povezanega zvočnika, ki oddaja nasprotne frekvence, kot jih ustvarja vozilo znižujejo raven hrupa! Civic se lahko pohvali tudi z eno najbolj prostornih notranjosti. Osnovni prtljažnik meri 477 litrov, povečan pa 1378. Posebnost je tudi zadnja sedežna klop, ki se zlaga lahko navzgor, pod njo pa je ogromno prostora, saj imajo vsi Civici od leta 2006 naprej posodo za gorivo vgrajeno pod prednja sedeža.

Civic je na voljo v štirih paketih opreme: Comfort, Sport, Lifestyle, Executive. Že osnovni ponuja lep nabor varnostnih sistemov (VSA, ABS, BA, EBD), 4 varnostne blazine in dve zavesi, pomoč za speljevanje na klancu, eco assist za opozarjanja na ekonomično vožnjo, samodejno klimatsko napravo, osrednje zaklepanje… Na voljo sta torej dva bencinska in po novem tudi dva dizelska motorja. S tem, da bo novi 1,6- litrski počasi (v kakem letu) popolnoma nadomestil večjega v vseh Hondinih modelih. Osnovni Civic sedaj stane 15.990 evrov (1,4 i-VTEC), osnovni dizelski z novim motorjem 18.490 (Comfort), z opremo Sport 19.990 in z opremo Lifestyle 22.090. Z najbogatejšo opremo ponujajo le večji dizel (24.190 evrov). Letos naj pri nas prodali okoli 150 Civicov, od tega od 60 do 80 z novim dizlom. Tisti, ki so jim bolj všeč karavani, pa bodo morali na Civic Turer počakati do februarja 2014.