Nova definicija suverenosti – Audi A8.  Najprestižnejši Audijev model je dobil izrazitejši značaj, zmogljivejše motorje, nove asistenčne sisteme in inovativne matrične LED-žaromete. Obljubljajo seveda tudi manjšo porabo goriva. Naprodaj novembra.

Ena izmed največjih odlik te velike limuzine je njena lahka konstrukcija: prazen Audi A8 3.0 TFSI Quattro s standardno medosno razdaljo tehta 1.830 kg, kar je najmanj med vsemi tekmeci s štirikolesnim pogonom.

Karoserija je skoraj v celoti izdelana iz aluminija – konstrukcija po principu Audi Space Frame (ASF) tehta samo 231 kg. Z enakimi dimenzijami kot predhodnik (dolžina 5,14 m, medosna razdalja 2,99 m, širina 1,95 m in višina 1,46 m) je Audi A8 najbolj športna limuzina v svojem segmentu; pri podaljšani izvedbi A8 L sta medosna razdalja in dolžina večji za 13 cm. Obe karoserijski različici se lahko pohvalita z novo zasnovo prtljažnika, ki omogoča bolši izkoristek prostora. Zaradi dodatne izolacije je že tako nizek nivo hrupa v notranjosti še nižji.

Dinamični dizajn prestižne limuzine je zdaj še izrazitejši. Pokrov motornega prostora, enodelni okvir mreže hladilnika in sprednji odbijač so bolj tridimenzionalni, spodnji rob enot žarometov ima ravno linijo. Za nemški trg so vozila z motorjem V8 serijsko opremljena z LED-žarometi. Za doplačilo so na voljo matrični LED-žarometi, ki postavljajo nova merila na področju dizajna in tehnologije. Dolge luči v vsaki enoti sestavlja 25 svetlečih diod (LED), ki jih je odvisno od situacije mogoče posamično vključiti in izključiti ali zatemniti.

A8 4.0 TFSI COD quattro

Motorji so močnejši in učinkovitejši. Za osnovni Audi A8 so na nemškem trgu na voljo dva bencinska in dva dizelska motorja: 3.0 TFSI s kompresorjem in močjo 228 kW (310 KM),  4.0 V8 TFSI z dvema polnilnikoma in močjo 320 kW (435 KM), izjemno učinkoviti 3.0 TDI clean diesel s 190 kW (258 KM) ter  4.2 TDI clean diesel, ki razvije moč 283 kW (385 KM) in navor kar 850 Nm.

Vrhunec ponudbe predstavlja serijsko izjemno bogato opremljeni Audi A8 L W12 Quattro, katerega bencinski motor je zaradi svoje W-zasnove še posebej kompakten in lahek. Iz 6,3 litra prostornine razvije moč 368 kW (500 KM) in dosega porabo 11,7 l goriva na 100 km (270 g CO2 na km), kar je najboljši rezultat v tem avtomobilskem razredu. Tudi tu se uporablja sistem izklopa valjev, ki je bil razvit posebej za ta motor. Pri nizki obremenitvi se na šestih valjih izključita vbrizgavanje in vžig. Izvrstno akustično udobje zagotavlja sistem za dušenje hrupa (ANC oz. Active Noise Cancellation).

Z močjo 382 kW (520 KM) je S8 Audijeva najzmogljivejša športna limuzina – z motorjem 4.0 TFSI in pogonom Quattro pospeši od 0 do 100 km/h v 4,2 sekunde, za 100 km poti pa povprečno porabi samo 10,1 l (235 g CO2 na km) – tudi tu ima pomembno vlogo sistem izklopa valjev (COD). Sistem za dušenje hrupa (ANC oz. Active Noise Cancellation) – tehnologija, ki jo uporabljajo tudi A8 4.0 TFSI Quattro, A8 L W12 quattro in A8 hybrid – pri 4-valjnem načinu delovanja z antifaznim zvokom načrtno duši neželeni hrup motorja, tresljaje pa duši aktivno vpetje motorja. Zasnova podvozja in številni detajli odražajo izrazito športen značaj modela S8.

Na voljo bo tudi hybrid. Audi A8 hybrid s kombinacijo motorja 2.0 TFSI in elektromotorja razvije sistemsko moč 180 kW (245 KM) in sistemski navor 480 Nm, ki se na sprednja kolesa prenaša preko prilagojenega menjalnika tiptronic. Vozilo lahko izključno na elektromotor, ki ga napajajo litij-ionske baterije v zadnjem delu, dosega največjo hitrost 100 km/h in prevozi pribl. 3 km. Audi A8 hybrid v povprečju porabi samo 6,3 l goriva na 100 km (147 g CO2 na km).

Za prenos pogonske moči pri novem A8 serijsko skrbi 8-stopenjski tiptronic, ki ga odlikuje hitro in mehko prestavljanje. Elektronsko krmiljeni avtomatski menjalnik je kombiniran s stalnim štirikolesnim pogonom Quattro. Opcijsko ga je mogoče nadgraditi s športnim diferencialom na zadnji premi, ki moč po potrebi porazdeljuje med kolesi. Pri izvedbah S8 in A8 4.2 TDI clean diesel Quattro je del serijske opreme.

Pri športnih voznih zmogljivostih prestižne limuzine ima veliko vlogo kompleksno podvozje. Sistem Audi drive select, ki prilagaja način delovanja različnih sklopov, je vgrajen serijsko in krmili tudi elektronsko uravnavano zračno vzmetenje adaptive air suspension skupaj s prilagodljivim blaženjem. Naročiti je mogoče tudi športno zračno vzmetenje. Servokrmiljenje uporablja učinkovit elektromehanski pogon; alternativno je na voljo dinamično krmiljenje, pri katerem se prestavno razmerje spreminja skladno s hitrostjo vožnje. Za vozila z motorjem V8 in za A8 L W12 quattro je mogoče po želji naročiti keramične zavorne kolute, ojačane s karbonskimi vlakni.

Novi Audi A8 bo nemškim kupcem na voljo novembra. Kljub bogatejši opremi (serijski LED-žarometi za vse modele z motorjem V8) in močnejšim motorjem so se cene le malenkostno spremenile. V Nemčiji se bodo začele pri 74.500 EUR.