Dober mesec dni po predstavitvi nove Mazde3 v Sloveniji (takrat le kot kombilimuzina z bencinskimi motorji) so sedaj ponudbo dopolnili še z limuzinsko različico in dizelskim motorjem.

Prodajna uspešnica, ki se ji menda zaradi velikega povpraševanja že malce odmikajo dobavni roki je sedaj na voljo tudi z limuzinskim zadkom in s tem tudi drugačnim prtljažnikom.  Za 120 mm daljši zadnji previs pomeni toliko daljši avtomobil (4,585 m). Sicer je osnovni prtljažnik kar nekaj večji (419 litrov) kot pri kombilimuzinski različici (364 litrov), le velikost vrat in s tem dostopnost sta nekoliko drugačna. Seveda, kogar to ne moti in mu je oblika limuzinskega zadka bolj pri srcu ima sedaj na voljo tudi to možnost. Pri Mazdi predvidevajo, da je takih med vsemi kupci Mazde3 pri nas vsaj 15 odstotkov.

IMG_9644


Druga novost, ki smo jo lahko spoznali in na kratko preskusili  je dizelski motor. Sicer gre za večji agregat (2,2 litra), ki bo morda zaradi tega koga odvrnil od nakupa, ampak taki lahko tudi počakajo na 1,5-litrsko različico. Mazda3 z dizelsko močjo 110 kW (150 KM) je seveda zelo suveren avtomobil. Uglajenost in zmogljivosti motorja dopolnjujejo ostale Skyactive tehnologije od i-stop do i-eloop, vse v cilju zmanjševanje porabe in onesnaževanja. Normna poraba goriva je kar zavidljivih 3,9 litra na 100 km. Motorne emisije ustrezajo tudi že okoljskim normam Euro6 in to brez dodatne obdelave dušikovih oksidov v izpuhu. Tudi za to je zaslužna gradnja v smislu tehnologije Skyactive. Prenosu moči služi šeststopenjski ročni menjalnik, samodejnost pa tako kot pri kombilimuzini ni predvidena.

Nova Mazda3 je opremljena s sodobnimi tehnologijami (radarji, laserji, kamere…), tako varnostnimi (radarski tempomat, nadzor nad mrtvimi koti za vozilom, head-up prikazovalnik…) kot zabavnimi (povezljivost v internet, poslušanje internetnih radijskih postaj, prebiranje sporočil…). Nov je tudi velik barvni prikazovalnik, ki deluje tudi na dotik, vendar, zaradi varnosti, ne med vožnjo. Upravljanju služi velik vrtljiv krmilnik HMI 2.0,  ki ima poenostavljene funkcije in bolj egronomsko razporeditev stikal. Čeprav so to že pričakovali pa se je med eno in drugo predstavitvijo tudi uradno potrdilo. Mazda3 je dobila vseh pet varnostnih zvezdic NCAP in to tako prepričljivo, da je med letos preskušenimi kar na prvem mestu v svoji kategoriji.

IMG_9668


Sicer pa se je vmes zgodil tudi tokijski avtomobilski salon, ki ni nujno evropska prihodnost, je pa vseeno možni potek razvoja v prihodnje. Predstavili so Mazdo3 kot hibrid in sicer z dvolitrskim bencinskim motorjem in elektromotorjem z dodatno možnostjo pogona na plin (CNG). V segmentu Mazde2 pa so predstavili avtomobil z elektromotorjem (75 kW, 150 Nm) in rotacijskim motorjem v vlogi agregata. 200-kilogramska baterija s kapaciteto 20  kWh omogoča domet 200 km z elektromotorjem, z agregatom pa še dodatnih 180. Skupni domet torej 380 km. Zanimiva študija, ki jo lahko v prihodnje pričakujemo v Mazdah je tudi poskus komunikacije med avtomobilom in tramvajem, ki jo testirajo v Hirošimi. Sistem naj bi bil uporaben za preprečevanje nesreč. V prihodnje tudi z vsemi drugimi udeleženci v prometu.

Ampak nazaj v realnost, kje se Mazda lahko pohvali z dobrimi prodajnimi rezultati. Od letošnjih 570 prodanih Mazd v Sloveniji je poleg najbolj aktualnih MX-5 in Šestice tudi Trojka že presegla število 50 (pogoj za kandidaturo za slovenski avto leta!). Drugo leto naj bi prodali skupno 700 avtomobilov (od tega 350 novih Trojk) kar bi bilo kar 20 odstotno povečanje v primerjavi z letošnjim letom. Lepi načrti!

IMG_9633

Opremskih paketov je v  osnovi pet. Osnovne cene kombilimuzine in limuzine so sicer enake a Mazda3 Sedan je na voljo šele na drugi stopnji opremljenosti (Challenge). Zato je od osnovne kombilimizine (13.990 evrov) nekaj dražja (16.290 evrov). Dizelski agregat je na voljo za ceno 20.290 evrov, cenik pa se konča pri 27.490 evrih. Če ste bolj zahtevni pa lahko nekaj stotakov dodate tudi za rdečo kovinsko barvo, navigacijo ali belo oblazinjenje usnjenih sedežev…