Ob zaključku, oziroma začetku leta je skupina Renault-Nissan predstavila svoje dosežke in nove projekte. Zelo optimistično so zvenele besede novega predsednika uprave Revoza Patricea Haettela, ki pravi, da bodo letos zaposlili 70 novih sodelavcev za nedoločen čas in še 200 za določen čas. Glavni »krivec« za to je projekt Edison s katerim se pripravljajo na proizvodnjo naslednika Twinga in (v sodelovanju z Daimlerjem) na proizvodnjo novega Smarta.

predsednika uprave Revoza Patrice Haettel

V novomeškem Revozu so konec leta dočakali z nekaj več kot 2000 zaposlenimi, ki so delali v eno in pol izmenskem turnusu. V težkih časih (beri: lani) so morali proizvodnjo zmanjšati za 30 odstotkov, prodaja vozil fizičnim osebam v Sloveniji pa je padla za 9 odstotkov. Novi projekt naj bi do konca leta poleg novih delovnih mest prinesel tudi dvoizmensko delo. Serijsko proizvodnjo naj bi zagnali v drugi polovici leta. Sicer pa je nekaj novih Smartov že narejenih, vendar jih v tovarni še skrbno skrivajo pred javnostjo. Naslednika Twinga bomo prvič videli na ženevskem avtomobilskem salonu. To bo mali mestni avtomobil s pogonom in motorjem zadaj. Projekt zagona proizvodnje dveh novih avtomobilov je ocenjen na 450 milijonov evrov, od katerih bo investicija v Revoz znašala 380. Sicer pa so v novomeški tovarni samo lani za naložbe namenili 150 milijonov evrov.

Iz tovarne v Novem mestu je lani pripeljalo 93.733 avtomobilov, kar je bistveno manj od časov, ko so naredili več kot 200 tisoč vozil letno. V Revozu bodo ob nasledniku Twinga in Smartu še naprej izdelovali tudi Clio II, predvidoma do leta 2018. Predvsem za severnoafriški trg.

Trafic

Renault z 8.237 prodanimi vozili ostaja vodilna blagovna znamka v Sloveniji (16,2 odstotni tržni delež). Prodajni aduti so še vedno Twingo, Clio, Scenic, odlično pa gre tudi Capturju. Prav tako se veselijo na področju lahko gospodarskih vozil. Pravkar so pokazali prve risbe novega Trafica, na prenovo pa čaka tudi Master. Medtem, ko bodo z blagovno znamko Renault v letošnjem letu zadovoljni že, če bodo zadržati svoj tržni delež, pa ga z blagovno znamko Dacia želijo še povečati. Prodajni aduti Duster, Sandero in ostali naj bi si odrezali 3 odstotni tržni kolač (lani 2,6 %).

Dacia

Pomemben del naveze Renault-Nissan, je seveda tudi japonski del. Nissan je v Sloveniji lani prodal 1.517 avtomobilov, pohvalijo pa se lahko tudi z dejstvom, da so pri nas po prodaji vodilna japonske znamka. Kljub nekaterim tako v zvezde kovanim »konkurenčnim« sonarodnjakom.

Nissan C Hatch

 

V naslednjih letih Nissan napoveduje tudi malo ofenzivo novih (ali vsaj prenovljenih) modelov. Že letos bodo to prenovljeni Juke (junij), pa novi X-Trail (julij) in jeseni novi Nissan v golfovem razredu, ki mu z delovnim imenom pravijo kar ‘C-Hatch’. (kombilimuzina, hatchback razreda C). Trenutno najbolj vroča novost je seveda novi Qashqai. Zgodba o uspehu v katero mnogi niso verjeli z dosedanjo skupno prodajo več kot dva milijona vozil, je tako rekoč nared za prodajo. Ceniki so že pripravljeni, predprodaja teče tako, da Qashqai  lahko že naročite, uradna predstavitev pa je predvidena za mesec marec. Takrat bodo verjetno tudi prvi kupci dobili svoje nove avtomobile. Za osnovni Qashqai bo ob pričetku prodaje treba odšteti promocijskih slabih 18.000 evrov.

novi Qashqai1

novi Qashqai