Z letnico 2014 je na slovenski trg prišla tudi karavanska različica Honde Civic. Prvič (leta 1998) so jo poimenovali Aerodeck, sedaj pa so ji nadeli ime Tourer.

Čeprav v osnovi japonskega porekla je Tourer povsem evropski. Oblikovan, razvit, preskušen in izdelan v Evropi. Avtomobil C-segmenta ima kot glavno ciljno skupino družine v starosti okoli 40 let, kot drugo ciljno skupino pa si predstavljajo aktivne starejše ljudi in takšne brez otrok, ki si želijo nekaj drugačnega… S svojo dinamično obliko in sodobno, uporabno tehnologijo Civic Tourer nagovarja tudi tiste, ki jim hiter in dinamičen stil življenja ni tuj.

IMG_3968Tourer ima za osnovo seveda petvratno različico. Prednji del je pravzaprav povsem enak, karoserija pa je (na enaki medosni razdalji) za 235 mm daljša (4,52 m). Podobno, v stebriček stranskih zadnjih vrat, so vgradili tudi kljuke za odpiranje. V »plavajočo streho« (za šipo skrit zadnji stebriček) so vgradili spojler, ki je sicer del prtljažnih vrat. Civic je tako izgubil predeljeno zadnjo šipo, pridobil pa čisto novo obliko zadnjih luči. Zaradi nekaj višje strehe je pridobil tudi nekaj prostora za glave zadnjih potnikov.

Za velikimi vrati prtljažnika ki se odpirajo dovolj visoko, a »le« ročno (elektrika ni možna niti za doplačilo) se skriva ogromen prtljažnik z osnovno  prostornino 624 litrov (VDA). V dvojnem dnu je v primeru, da ne potrebujete nadomestnega kolesa (namesto tega je seveda kit za hitro popravilo) še 117 litrov prostora (pri 5-vratnem Civicu 75 litrov). Nakladalni rob je menda med najnižjimi v segmentu (565 mm), poskrbeli pa so tudi za pokrivno navojnico in varovalno mrežo, ki ju lahko pospravimo v poseben predal v zadnjem delu prtljažnika.

IMG_3901

Zlaganje sedežev v razmerju 40:60 ima svojo prednost. Potopijo se precej poroti dnu, tako, da je tudi nakladalna površina prtljažnika povsem ravna. V takem primeru prtljažnik ponuja 1668 litrov prostornine. Velika posebnost pa je seveda sistem »magic seats«, ki omogoča zlaganje sedelnega del tudi navzgor. Ker je tudi rezervoar goriva spravljen pod prednja sedeža je prostornost Civica lahko res za zgled prav vsem!

IMG_3914

Civic Tourer lahko poganjata dva motorja. Dizelski 1,6-litrski i-DTEC (88 kW/120 KM; 300 Nm; 3,8 l/100 km) in bencinski 1,8 i-VTEC (104 kW/142 KM; 174 Nm; 6,2 l/100 km). Dizelski le s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, bencinski pa ima poleg ročnega na izbiro tudi samodejni menjalnik (plus 1540 evrov).

IMG_3931

Podvozje Tourerja je bilo deležno nekaj popravkov pri vpetju, posebnost tega modela pa je prilagodljivo, oziroma nastavljivo blaženje zadnje preme. Sistem ADS ima tri stopnje nastavitve, Comfort, Normal, Dynamic, poskrbel pa naj bi za vrhunska vozne lastnosti tako pri obremenjenem kot pri praznem avtomobilu. Vključimo ga ročno, z gumbom na sredinski konzoli, izpis pa je viden na zgornjem prikazovalniku. Trdota se občuti med vožnjo, načinu blaženja pa se prilagaja tudi volanski mehanizem. Sistem je na voljo serijsko pri dveh najvišjih paketih opreme, pri opremi Sport pa za doplačilo (1000 evrov). Paketi opreme so torej štirje, Comfort, Sport, Lifestyle, Executive, na voljo pa je tudi še nekaj dodatnih možnosti. Med drugim na primer aktivni varnostni sistem (ADAS), ki vključuje samodejno zaviranje v mestu, opozorilo nevarnosti čelnega trka, prepoznavanje prometnega znaka, opozorilo prečkanja voznega pasu, opozorilo v mrtvem kotu zadaj, samodejnost dolgih luči…

Barvna palet obsega osem barv, v kombinacijah različne opreme pa je na volj 21 različic. Vsak si bo seveda lahko izbral nekaj po svojih željah. Letos računajo vsaj na 30 do 40 kupcev, kar je nekje v razmerju (20 odstotkov), ki premamijo tiste, ki si ogledujejo 5-vratne različice.  Osnovni avtomobil po ceniku je vreden 18.990 evrov (bencinski), dizelski 20.510, najdražji pa 29.520. Seveda trenutno v akcijskih cenah, ki pa verjetno nimajo omejenega roka trajanja…