Audi A3 Cabriolet je avtomobil, ki ga ne bomo videvali prav pogosto na naših cestah. Tistih nekaj primerkov, ki si jih bodo privoščili izbranci bomo lahko prešteli na prste ene ali največ dveh rok. Audi si z njim ne bo pretirano dvigoval prodajnih številk, prav gotovo pa mu bo s tem avtomobilom rasel ugled.

Četrti model iz serije A3 je torej nišni model za izbrance. Tako kot o sami znamki lahko tudi o tem modelu govorimo le v presežnikih. Čeprav z ničemer prav posebej ne izstopa. Preveva ga predvsem eleganca. V notranjosti je podedoval vse značilnosti aktualne serije A3, po zunanjosti pa ga seveda nikakor ne moremo zgrešiti.

V primerjavi s predhodnikom je v dolžino opazno zrasel (183 mm). Sedaj je dolg 4,42 metra. Kljub temu v osnovni izvedbi tehta le 1.345 kilogramov, kar je okrog 60 kilogramov manj kot doslej. Zasluge za to so tako v sami zgradbi karoserije za katero so uporabili trdnejša jekla, kot v uporabi lažjih materialov (aluminijast pokrov motorja).

IMG_4171Podaljšani previs zadaj vpliva na harmonična razmerja dvovratnega kabrioleta. Okvir vetrobranskega stekla in obodni rob potniške kabine obkrožajo aluminijaste okrasne letve, stranicam pa dajejo pečat precizne linije in atletsko napete površine. Ploska žarometa podobi Audija A3 Cabriolet dajeta odlo­čen videz ter – prav tako kot odprtine za zajemanje zraka in odbijač – poudarjata njegovo širino. Kot dodatna oprema so na voljo tudi žarometi z LED-tehnologijo.

Bistvo novega A3 Cabriolet je seveda platnena zložljiva streha z lahko konstrukcijo, ki jo s pritiskom ne en gumb odpira in zapira elektrohidravlični pogon. Kar traja pičlih 18 sekund. Odpreti ali zapreti jo je možno tudi med vožnjo do hitrosti 50 km/h. Ko je streha odprta, je zložena v prilagodljivem predalu, ki je seveda del prtljažnega prostora. Zaradi tega je prtljažnik primerno manjši (275 litrov). Ima pa možnost zlaganja zadnjih dveh sedežnih naslonov, tako, da lahko prtljažnik po potrebi povečamo oziroma podaljšamo. Opcijsko je na voljo zložljiva streha z dodatno zvočno izolacijo – debelejšo notranjo plastjo iz pene, ki še dodatno znižuje že tako nizko raven hrupa v notranjosti vozila. Protivetrna mreža je pri izvedbi Ambiente del serijske opreme (sicer doplačilo), ogrevanje prostora za glavo vgrajeno v naslonjala prednjih sedežev pa je pri vseh izvedbah na voljo le za doplačilo. Posebnost je tudi en gumb za odpiranje ali zapiranje vseh šip hkrati, sicer pa pri odpiranju in zapiranju strehe vse to poteka samodejno.

IMG_4221

Novi Audi A3 Cabriolet je načelno na voljo z vsemi obstoječimi motorji serije A3 (1,4, 1,8 in 2,0) z močmi do 132 kW (180 KM). Ob vstopu na trg je na voljo z dvema motorjema TFSI in enim TDI. Vsi motorji ustrezajo izpušnemu normativu EU 6. Vsi motorji so razviti na novo zato poraba goriva kljub izboljšanim voznim zmogljivo­stim znaša do 13 odstotkov manj kot pri motorjih predhodnika. Posebnost novega modela je tudi tehnologija izklopa valjev (cylinder on demand, COD) pri motorju 1.4 TFSI, ki pri nizki obremenitvi prekine delovanje dveh valjev. Na voljo so tako ročni kot samodejni menjalniki, posebnost novega kabrioleta pa je tudi (prvič) štirikolesni pogon Quattro in sicer v kombinaciji z 1,8-litrskim motorjem.

O elektronski podpori najbrž tudi ne gre izgubljati besed saj Audi A3 Cabriolet, tako kot vsi Audiji, ponuja najsodobnejše varnostne sisteme, najsodobnejšo zabavno elektroniko in seveda povezljivost v svetovni splet. In še o eni stvari ne gre izgubljati besed – o ceni, seveda. Čeprav osnovni model cenijo na 30.900 evrov, najbrž takega ne bomo videli na cestah. Tisti, ki si ga bo privoščil se bo prav gotovo odločil za nekaj dodatne opreme in tako povečal njegovo vrednost. Ampak, če smo iskreni, vrednosti takšnega avtomobila ne moremo meriti samo s količino denarja, ker so tukaj vpletena močna čustva. To pa je včasih neprecenljivo…