Tudi Mercedes, oziroma Daimler se podaja v »električne« sfere. Sicer z najmanjšim iz svoje flote, ampak nekje je menda treba začeti. Konec leta namreč lahko pričakujemo tudi že električni razred B.

Seveda električni Smart ni čisto nov. Star je namreč že dve leti. Prvič so ga uradno predstavili junija 2012. In medtem, ko se po večjih evropskih državah vozi že toliko časa, so pri slovenskem zastopniku, Daimlerju sklenili, da je sedaj napočil pravi čas tudi za slovenskega kupca. Čeprav konec leta lahko pričakujemo novega Smarta, pa bo aktualna električna različica ostala še nekaj časa. Ker je dobro znano, da se novosti, kot so električni avtomobili uveljavljajo dokaj počasi, si pri zastopniku ne delajo kakšnih utvar o velikih prodajnih številkah. Zato dajejo možnost vsakemu kupcu posebej in so se o ceni pripravljeni tudi pogovarjati. Dobro se namreč zavedajo, da je treba kupcu dati možnost, da avtomobil spozna. Eden od zelo prikladnih načinov je tudi možnost najema avtomobila. In sicer le za nekaj ur, cel dan ali pa večdnevni zakup, pri čemer računajo predvsem na poslovno sodelovanje s firmami. Cena najema za en dan je približno 50 evrov.

IMG_4613


Smart ED poganja elektromotor z močjo 55 kW, navora je za 130 Nm in to že od samega starta. Do 100 km/h pospeši v 11,5 sekunde, končna hitrost je 125 km/h, domet z enim polnjenjem akumulatorskega sklopa (Li-ion) vgrajenega v dno vozila pa okoli 145 km. Na navadni gospodinjski vtičnici (16 A) polnjenje traja 7 ur, z močnejšim, 22 kW sistemom polnjenja pa je baterija lahko polna tudi v slabi uri.

Za osnovni Smart ED je treba odšteti dobrih 24.000 evrov. Medtem, ko je s subvencijami (5000) evrov za pravne osebe konec pa pri individualnem nakupu takšna spodbuda zaenkrat še vedno velja. Torej smo na slabih 20 tisočakih, kar je na trgu električnih avtomobilov zelo ugodna cena. Je pa tudi res, da z nekaj dodatne opreme (ki je skoraj nujna) cena zopet poskoči. Za bolj zahtevne so pripravili različico Brabus (30.000 evrov), avtomobil pa je na voljo kot kupe ali kabriolet.