Kar dve leti je trajalo, da je večja različica tega privlačnega in atraktivnega Hyundaievega SUV-a prispela tudi na evropski trg. Čeprav sta bila oba razvita istočasno je bila namreč večja različica prvenstveno obljubljena le ameriškemu trgu.

No, pa so se končno omehčali (verjetno tudi dobili zadostne količine!) in jo ponudili tudi Evropejcem. Tistim, ki jim prostornost avtomobila pomeni nekaj več. Razglabljanje ali res potrebujejo tudi sedem sedežev je drugotnega pomena. Več najbrž pomeni, da je prtljažnega prostora od 634 do 1842 litrov. Sicer pa je »Grand« na voljo tudi kot le šestsedežnik in sicer tako, da sta dva sedeža (namesto treh) tudi v drugi vrsti. Za več udobja. Namenili so ga tako zasebnim uporabnikom, kot tudi v poslovne namene. Za prevoz večih potnikov ali toliko več prtljage…

Dve toni težko vozilo v dolžino meri 4,915 m, ima za 10 cm daljšo medosno razdaljo in za 22,5 cm daljšo karoserijo. To se vidi predvsem po večjem zadnjem trikotnem okencu. Grand Santa Fe ima drugačne zadnje luči in odbijač. Prav tako je nekaj sprememb na prednjem delu. Maska ima namesto treh štiri prečna rebra, tako, da je nekaj višja, na novo pa so oblikovali tudi meglenki in LED dnevne luči okoli njih. Jasno, da je zato malce drugačen tudi odbijač.

IMG_5596

Razlike med Santa Fejem in modelom Grand torej niso prav dramatične. Še bolj identična je notranjost. Grand ponuja, tako kot osnovni Santa Fe, ogromno sodobne opreme pa naj se ustavimo pri TFT zasnovi števcev, kameri za pomoč pri parkiranju ali le navigaciji. Za varnost skrbi sedem varnostnih blazin in sodoben nabor varnostnih sistemov (ESC, ABS, VSM, BAS, DBC, HAC, ESC). V kratkem, skrbijo tako za stabilnost vozila kot za zaviranje v sili ali le kot pomoč pri speljevanju na klancu…Grandu so namenili že znani elektronsko nastavljiv krmilni mehanizem (Flex Steer) ter poskrbeli za dobro vodljivost po evropski zahtevnosti. Tudi dobje med vožnjo je na visokem nivoju.

Morda izbirčnežem ne bo prav po godu, da je na volj le z enim (dizelskim) motorjem (2,2 R CRDI/ 145 kW/197 KM/436 Nm), šeststopenjskim samodejnim menjalnikom in stalnim štirikolesnim pogonom. Izbrati je mogoče le nekaj dodatne opreme (na primer sončno streho), sicer pa sta oba paketa opreme (Limited, Impression) že tako ali tako v osnovi oba precej bogata. Cena osnovnega modela je 49.990 evrov, tistega še z nekaj dodatki pa 53.690 evrov. Od manjšega Santa Fe je s primerljivo opremo dražji za okoli 4000 evrov. Sicer pa ponujajo tudi petletno garancijo brez omejitve prevoženih kilometrov. Glede ne to, da so od leta 2000 kamor segajo začetki Santa Feja (in ko je vmes zamenjal ix 55) v Sloveniji prodali 2700 teh vozil se za zanimanje tudi za model Grand ni bati. Tistih nekaj kupcev že dobro ve kaj lahko pričakuje…