Pred kratkim predstavljeni razred V, ki po mnenju stvarnikov ne spada več v razred dostavnikov, pač pa v razred osebnih avtomobilov, je dobil tudi svojega dostavniškega »kolega«.

Seveda sta narejena na enaki osnovi. Zato sta si podobna. Vsaj po zunanjem videzu in velikosti. Ločita pa se po končni obdelavi in seznamu dodatne opreme. Razred V je pri tem bogatejši. In namenjen zahtevnejšim kupcem. Ampak tudi Vito ni od muh, čeprav je njegovo poslanstvo bolj »gospodarske« narave. Kljub vsemu je opremljen z bogato paleto varnostne opreme (PreSafe), dovolj visoko stopnjo udobja, poudarek pa je predvsem na gospodarnosti in varčnejših motorjih.

Ponuja do 9 sedežev, dve medosni razdalji (3,20/3,43 m) in tri dolžine karoserije  (4,90/5,14/5,37 m). Na kratki medosni sta prvi dve karoseriji (ena z daljšim zadnjim previsom), na podaljšani pa najdaljša. Višina je enaka, je pa eden redkih v razredu »kombijev«, ki po famoznih Darsovih meritvah višine nad prednjo premo ne presega višine 130 cm in spada v nižji vinjetni razred! Pa smo že privarčevali 110 evrov! Ampak pri Mercedesu se zavedajo, da je Vito nekaj dražji od vseh svojih konkurentov. Kar je seveda do neke  mere povezano z imidžem znamke, po drugi strani pa ta začetni vložek opravičujejo z nižjimi stroški vzdrževanja in ekonomičnostjo. To pa se izplača le na dolgi rok. Česar pa najbrž ne bo težko doseči, saj je bila prejšnja generacija Vita predstavljena že daljnega leta 2003.

IMG_8704

Tretja generacija je torej bistveno osveženega videza. Na voljo bo v treh različicah (Furgon, Mixto in Tourer), katerih bistvena razlika je v zastekljenosti. Klasični furgon ima zadnje stranice v celoti pločevinaste, Mixto ima še eno sedežno vrsto (tri sedeže) in temu primerno dodatno zasteklitev, Tourer pa je popolnoma zastekljen in ponuja do devet sedežev. Najbolj iskan bo verjetno, tako kot do sedaj, model Mixto (zaradi nižjih dajatev in možnosti prevoza šestih potnikov). Najbolje bo opremljen seveda potniški Tourer, kjer bo mogoče izbrati tri stopnje opreme (Base, Pro, Select). Vito bo na trg prihajal postopoma – letos dolgi, drugo leto pa še krajši in ekstradolgi (na slikah dolgi).

Novost v ponudbi je izbira pogona. Tokrat je možno izbrati tudi le prednjega. Zanimiv naj bi bil vsaj za tretjino kupcev, ki so se sedaj morali zadovoljiti z zadnjim. Motor je vgrajen prečno, prednost zaradi tega pa je tudi za 120 kg večja nosilnost. Drugi dve možnosti sta zadnji pogon ali štirikolesni. Slednji je tokrat v veliko meri povzet po pogonih iz osebnega programa. Torej naprednejši in sodobnejši. Takih Vitov naj bi bilo v prodajnem kolaču od 5 do 10 odstotkov.

Pogonu služita v osnovi dva štirivaljna dizelska agregata s prostornino 1,6- ali 2,2-litra. Prvi v obliki CDI 109 in 111 (88/114 »konj«), drugi pa kot CDI 114, 116 ali 119 (136/163/190 »konj«). Šibkejša sta namenjena prednjemu pogonu, dva močnejša zadnjemu, najmočnejši pa zadnjemu ali štirikolesnemu. Slednji motor (CDI 190 Blue TEC) je trenutno tudi edini ustrezen normam Euro6. In je tudi edini, ki ima že serijsko vgrajen sedemstopenjski samodejni menjalnik 7G-Tronic. Ostali so serijsko opremljeni s šeststopenjskimi ročnimi menjalniki. S posodobitvijo motorjev obljubljajo tudi ugodno normno porabo goriva, ki naj bi se gibala od 5,7 do 7 litrov na 100 km.

Cenik je seveda le orientacijski. Popustov ni! Pravijo pa, da se posvetijo vsakemu kupcu individualno. Cena (z DDV) najcenejšega furgona se prične pri 23.510 evrih, Mixto se prične pri 26.690, Tourer pa pri 29.140 evrih. Najdražji na ceniku je trenutno Vito 119 BlueTEC Tourer Select za 44.590 evrov. Vitov prejšnje generacije je na naših cestah 1245, kar pomeni prodajo približno 100 do 110 letno. In nekje pri tej številki si želijo tudi ostati.