Po podatkih agencije JatoDynamics je bilo v Sloveniji leta 2014 uradno prodanih 53.296 novih osebnih avtomobilov, kar je kar 4,7 odstotka več kot leta 2013. Najbolje prodajani model je (še vedno) Renaultov Clio. Krize torej ni?

Vodi Volkswagen s skupno prodanimi 8.456 avtomobili, kar je za dobrih 16 odstotkov več kot leta 2013. Renault si je priboril drugo mesto s prodanimi 7.815 vozili, kar je v primerjavi z letom prej skromneje za 5,1 odstotka. Tretje mesto je zasedla češka Škoda, ki je prodajo povečala za več kot 40 odstotkov, na skupaj 4.951 vozil. Na četrto mesto se je uvrstil Opel (3.854), na peto pa Peugeot, ki je lani pri nas prodal 3.303 avtomobile.

Med japonskimi avtomobilskimi znamkami je, zanimivo, najuspešnejši Nissan. Prodali so 1.985 avtomobilov, oziroma 31,9 odstotka več kot leto prej. Največja japonska znamka Toyota je opazno zaostala. Prodali so »le« 1.403 avtomobile. Na tretjem mestu je pristala Mazda s prodanimi 636 avtomobili (za 11 odstotkov več). Suzuki je po lanski uspešni vrnitvi na slovensko tržišče prodajo povečal za 70 odstotkov (405 avtomobilov). Honda  je prodala 302, Mitsubishi pa 238 avtomobilov…

Veliki trije (BMW, Audi in Mercedes-Benz) v premijskem razredu so morda še najbolj občutili padec »kupne moči«, saj je prodaja v tem razredu v bistvu stagnirala. BMW je prodal 1.313, Audi pa 1.294 avtomobilov. Mercedes-Benz je s 798 prodanimi avtomobili še nekoliko bolj zaostal. Zelo slabo leto ja za Volvom, ki je očitno zaradi slabe organizacije (oziroma prestrukturiranja) prodal le 82 vozil, slabo pa se je v letu 2014 pisalo tudi korejski Kii, ki ji je prodaja padla kar za polovico. A kljub vsemu so še vedno prodali prek 1500 vozil!

Posebno poglavje si seveda (zopet) zasluži tema »enodnevnih registracij«. Stanje je namreč takšno, da je realna prodaja Slovencem bistveno manjša, kot jo prikazuje statistika. Kar skoraj tretjina prodaje namreč predstavljajo enodnevne ragistracije, kar pomeni, da je slovenski trg precej manjši kot 40.000 avtomobilov! Prodajalci se že leta vrtijo v nekakšnem začaranem krogu in nihče si očitno ne upa izstopiti prvi. S tem so namreč povezane tako nabavne cene avtomobilov, ugodnosti pri naročanju in še kaj bi se našlo…Ampak ko začnejo naglas o tem govoriti tudi največji, očitno streznitev ni več daleč. Bomo videli kaj bo prineslo leto 2015.