V letu 2014 je prodaja osebnih avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil (OA + LGV) Skupine Renault zrasla za 3,2 odstotka na 2.712.432 vozil, rast svetovnega trga pa je lani znašala 3,5 odstotka.

V Evropi je tržni delež Skupine Renault zrasel za 0,6 odstotne točke in dosegel 10 odstotkov. Obseg prodaje Skupine je z 1.464.611 prodanimi vozili lani zrasel za 12,5 odstotka, kar je dvakrat toliko, kot je znašala rast celotnega trga. S tem komercialnim dosežkom znamk Renault in Dacia, h kateremu so pomembno prispevali uspehi modelov Clio, Captur, Duster in Sandero, je Skupina nadomestila usihanje prodaje na mednarodnih trgih. Znamka Renault je pridobila 0,2 odstotne točke, znamka Dacia pa 0,4 odstotne točke. Na trgu LGV je Renault že 17. leto zapored ohranil vodilno mesto na trgu s 14,2-odstotnim tržnim deležem.

Pod vplivom gospodarskih in finančnih kriz na svojih glavnih razvijajočih se trgih je Skupina pokazala odpornost in dosegla rekordne tržne deleže v Braziliji (7,1 %) in v Rusiji (7,9 %), to je na svojem drugem in tretjem najpomembnejšem trgu. Vendar je v tako težkih razmerah število novih registracij izven Evrope upadlo za 5,9 odstotka.

Za leto 2015 napovedujejo 2-odstotno rast prodaje v svetovnem merilu, ter 1- do 2-odstotno rast prodaje v evropskem. Skupina Renault si želi ohraniti stabilen tržni delež v Franciji ter krepitev v evropskem merilu. To podkrepijo s petimi novostmi, ki nas čakajo v tem letu.

Kaj pa pri nas?

Domači Revoz je v preteklem letu izdelal 118.578 avtomobilov, večino seveda za izvoz. Največjo novost sta predstavljala novi Twingo in Smart, ki so jih začeli serijsko izdelovati septembra, oziroma novembra. V treh mesecih so izdelali 15.000 Twingov in jih polovico poslali v Francijo, 22 odstotkov v Nemčijo, 10 odstotkov v Italijo… Približno 30 na mesec, oziroma 150 Twingov so prodali tudi že pri nas. Tretjino proizvodnje predstavlja novi štirisedežni Smart, ki pa so ga začeli izdelovati šele konec leta. Od povpraševanja po njem bo delno odvisna tudi letošnja količina avtomobilov. Predvidevajo pa, da naj bi celotna proizvodnja zrasla za 15 odstotkov (še najmanj bo k temu prispeval Clio II, ki ga še vedno izdelujejo v manjših količinah za severnoafriški trg). Novosti, ki bosta najbolj popestrili proizvodno linijo bosta samodejni menjalnik in električni Smart.

PHOT0050.JPG

V družbi Renault Nissan Adriatic, ki je zadolžena poleg slovenskega trga še za 7 drugih, po domače, za trge bivše »Juge«, so s prodajo zadovoljni. V Sloveniji imajo 15,31 odstotni tržni delež in drugo skupno mesto (skupaj osebna in lahka gospodarska vozila). Če bi šteli samo prodajo fizičnim osebam pa bi s imeli 14,2 odstotni delež in prvo mesto. Najbolje prodajani model je še vedno Clio (tudi v absolutnem merilu), v svojih segmentih pa sta k dobrim prodajnim številkam pripomogla tudi Captur in Twingo. Na področju lahkih gospodarskih vozil so prenovili Trafic in Master, zadovoljni pa so po povpraševanjem po novih Twin turbo dizelskih agregatih (65%).

V tem letu pričakujejo novi Espace, suv Kadjar in konec leta limuzino srednjega razreda (Laguna?). Captur bo dobil novi dCi 110 motor, Twingo pa samodejni menjalnik. Veliko upov polagajo tudi na marčevsko ofenzivo svojih električnih vozil (Kangoo Z.E. Twizzy, Zoe). Prodali, oziroma »posodili«, naj bi čez 100 vozil, pretežno gospodarskim družbam.

Seveda je beseda stekla tudi okoli enodnevnih registracij in tudi tu se vrtijo kot mačka okoli vrele kaše. Po besedah direktorja prodaje so v ta lonček prispevali le 5 odstotkov vozil, vse ostalo pa drugi. Slovenski trg, velik 60.310 vozil, naj bi bil realno namreč za debelo tretjino manjši, od leta 2008 pa naj bi se realno zmanjšal kar za 47 odstotkov!

Tudi romunska Dacia je povečala svoj slovenski tržni delež (z 2,2 na 2,9%), načrti za letos pa temeljijo predvsem na bolje opremljenih avtomobilih, omejenih serijah in opremskih paketih Stepway in Laureate na vseh modelih (tudi Dokker in Lodgy).

Nissan še vedno cilja na povečanje svojega evropskega deleža iz sedanjih 3 odstotkov na 5 (do leta 2017), cilj pa jim je postati tudi najbolje prodajana azijska znamka. V Sloveniji so lani prodali 2000 avtomobilov, kar pomeni 3,7 odstotni tržni delež in prvo mesto med japonskimi znamkami. Letos naj bi prodaja zrasla na 2350 avtomobilov (3,8% trž, del.). Prodajni aduti so Qashqai, Juke, Micra in Note. X-Trail pa bo kljub temu, da je že na slovenskem trgu začel s svojim intenzivnejšim pohodom verjetno junija (premajhna proizvodnja). Najbolj nov bo v jeseni prenovljen model Navara, prihodnost prodaje limuzine Pulsar in elektirčnega Leaf-a pa je (pri nas) še negotova. Prvega, najverjetneje zaradi nekonkurenčne cene ne bo, drugi pa morda…

Tako kot celotna skupina tudi Nissan privablja kupce s prijemi kot so podaljšana garancija, brezplačno (pogodbeno) servisiranje, zavarovalni pogoji, prenovljena podoba prodajnih salonov, prehod na sodobno prodajo s pomočjo elektronskih medijev…