Polna življenja, kot bi lahko iz latinščine poslovenili ime Vitara, prihaja v četrti generaciji na slovenski trg. Legenda, ki je leta 1988 tlakovala pot vsem današnjim kompaktnim SUV-om. Bila je prvi mali SUV s stalnim štirikolesnim pogonom in reduktorjem.

Pot je nadaljevala leta 1992 z drugo generacijo, ki so jo predstavili tudi kot Grand Vitaro in možnostjo sedemsedežne konfiguracije. Tretja generacija je leta 2005 prinesla sodobnejši štirikolesni pogon 4WD, ki ga lahko smatramo za predhodnika današnjega ALL GRIP pogona.

Četrta generacija, ki jo izdelujejo v svoji tovarni na Madžarskem prinaša vse Suzukijeve nove tehnologije vključno s tako imenovano možnostjo »personalizacije«, ki omogoča izbiro določenih barvnih kombinacij in opreme.

Tehniko si po večini deli z modelom SX4 S-Cross, predstavljenim pred kakim letom. Čeprav se zdi Vitara na pogled velika, pa je od S-Crossa kar za dobrih 12 cm krajša (4,175m). Zato pa ima za 2 cm večjo najmanjšo razdaljo podvozja od tal (18,5 cm), kar je seveda v prid terenskim zmogljivostim. Osnovnega prtljažnega prostora bi namerili za 375 litrov.

IMG_3629

Čeprav je medosna razdalja za 10 cm krajša (2,500m), je pogonski sklop popolnoma enak kot v modelu S-Cross (ogled testa). V osnovi sistem poganja prednji kolesni par, samodejnost in elektronika (Haldeks sklopka) poskrbijo za prenos moči tudi na zadnji kolesni par, na voljo pa sta še dva dodatna programa vožnje (Sport/ Mud&Snow) ter zapora sredinskega diferenciala za najbolj zahtevne terene. Za varnejše spuste po klancu skrbi elektronska pomoč pri zaviranju (do 10 km/h). Prav tako je na voljo pomoč pri speljevanju na klancu.

Od novih tehnologij, ki so jih vgradili v Vitaro lahko omenimo radarski tempomat (ACC), elektronski sistem s pomočjo radarja (RBS) pa poskrbi tudi za samodejno zaviranje in tako varuje pred naleti.

Vitaro prav tako kot S-Cross poganjata dva motorja. Bencinski VVT in dizelski DDiS. Oba s prostornino 1,6 litra in močjo 88 kW (120 KM). Bistveno se razlikujeta le po navoru (bencinski 156 Nm), ki ga ja pri dizlu precej več (320 Nm). Bencinski ima Suzukijevo poreklo in je kljub nekaterim pomislekom povsem zadovoljiv, tako po zmogljivostih kot po uglajenosti. Drugi je še vedno plod sodelovanja s Fiatom. Z bencinskim motorjem je na voljo 5-stopenjski, z dizlom pa 6-stopenjski ročni menjalnik.

Za voznika in potnike je lepo poskrbljeno. Na voljo je denimo velika (dvodelna panoramska streha), ogrevanje prednjih sedežev, Mirror link za povezovanje s pametnimi telefoni in velik 7-palčni prikazovalnik za upravljanje in za prikazovanje različnih informacij. Pri Suzukiju so pripravili nekaj različnih stopenj opreme ki omogočajo tudi izbiro različnih barvnih kombinacij. Izbrati je možno na primer tudi izgled lične analogne ure.

Vitara je (bo) uradno na prodaj od 7. aprila, seveda pa jo je mogoče že naročiti. Osnovni model z bencinskim motorjem in prednjim pogonom je na voljo za 14.500 evrov, za tako s štirikolesnim pogonom je treba odšteti 16.800 evrov, za dizelsko 20.600 in za »štirikolesno« dizelsko 22.900. Sicer pa je tukaj na ogled celoten CENIK.