Ob pomembni obletnici za Land Rover – 6 milijonov prodanih avtomobilov v 67 letih – k nam prihaja novi Discovery Sport. Tudi ta jih šteje že lepih četrt stoletja. In že prav toliko časa predstavlja nekakšen sinonim za aktivne, terenske avanture ter neustavljivo dinamiko…

Priljubljeni britanski avtomobili so si svoj sloves priborili na povsem različnih področjih. Od najbolj prestižnega in dragega Range-a, ki je priljubljeno vozilo naftnih šejkov, do delovnega stroja in neumornega farmarskega garača Defenderja. Discovery Sport je nekje vmes in predstavlja vsestranskost in uporabnost.

Discovery Sport predstavlja novega člane družine ki v razred vsestransko uporabnih SUV-ov prinaša nekaj novega vetra. Ponujajo tako pet- kot pet+2 sedežno različico.  Usklajeno oblikovanje in sodobne tehnološke rešitve sestavljajo vrhunsko vozilo, ki sodi v sam svetovni vrh, tako po udobju kot po svojih terenskih zmogljivostih. Za oblikovanje in tehnično zasnovo so poskrbeli v svojem razvojnem centru v Veliki Britaniji, izdelujejo pa ga v Liverpoolu. V prodajnih salonih v več kot 170 državah po svetu se bo tako pridružil svojemu sorodniku, sedemsedežnemu Discoveryju. Čeprav so se odločili za moderen pristop k oblikovanju, je Discovery Sport takoj prepoznaven kot Land Rover. Prav tako ga njegova oblika jasno opredeljuje tudi v njegovem družinskem statusu.


Karoserija s samonosno konstrukcijo je izdelana iz trdnega jekla in lahkega aluminija kar zagotavlja močno, togo in obenem lahko osnovo za dinamične zmogljivosti in visoko raven togosti. Podvozje s štirimi samostojnimi posamičnimi obesami omogoča kar najboljšo uskladitev med različnimi zahtevami vožnje, povsem nova konstrukcija zadnje preme pa zagotavlja manj hrupa v notranjosti in večjo prostornost ter seveda prostor za dva dodatna, opcijska sedeža.

IMG_4168

Od začetka so na voljo en štirivaljni bencinski in dve različici dizelskih motorjev, vsi s prisilnim, turbinskim polnjenjem in neposrednim vbrizgom goriva. Dvolitrski bencinski motor Si4 zagotavlja 170 kW (240 KM) moči in 340 Nm navora in s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki je edino na voljo obljublja porabo 8 litrov na 100 km. Dizelski 2,2 litrski agregat v šibkejši varianti TD4 ima 110 kW (150 KM) moči, v močnejši SD4 pa 139 (190 KM). Navora je v obeh primerih prek 400 Nm, poraba goriva (seveda normna) pa od 5,7 do 6,1 litra. Pri obeh je možno izbrati med šeststopenjskim ročnim ali devetstopenjskim samodejnim menjalnikom. Predvidoma septembra se obeta še ena, bolj varčna različica dizelskega motorja, ED4 s še nižjo porabo goriva (4,6 l/119 g CO2).


Vsi avtomobili so trenutno na voljo s štirikolesnim pogonom prihaja pa tudi različica s samo prednjim pogonom. Na izbiro sta dva štirikolesna pogona Efficient Driveline in Active Driveline. Za prenos med prednjim in zadnjik delom skrbi elekttromagnetna sklopka in seveda še kup elektronike, ki skrbi tako za nasjboljšo možno trakcijo kot za varnost. Vsem »štirikolesnikom« je serijsko dodeljen Terrain Response s petimi nastavitvami glede na podlago (običajni, trava/prod/sneg, blato in koreneine ter pesek. Na voljo je tudi dinamičen način za še boljše zmogljivosti na asfaltu. Poleg kratkih previsov in izjemne oddaljenosti podvozja od tal se Discovery Sport lahko pohvali tudi z izjemno sposobnostjo brodenja po vodi. Kar 600 mm vode lahko nemoteno prevozite in pri tem lahko globino celo sproti preverjate, saj to neprestano merijo tipala nameščena v vzvratnih ogledalih. Da o raznih pripomočkih kot so nadzor vektorjev navora z zaviranjem v sili ali zračna blazina za pešče niti ne govorimo. Novih tehnologij, bogate opreme in vrhunskih voznih lastnosti torej ne bo zmanjkalo.

Land Rover Discovery Sport ima štiri stopnje standardne opreme (S, SE, HSE in HSE Luxury) in seveda tudi lep spisek posebnih opcij. Osnovni TD4 je (na ceniku) naprodaj za 37.850 evrov, najdražji – zanimivo, da ne dizelski – (cenik 5+2) pa nekaj čez 61.000 evrov. Letos bodo kupcem pri nas ponudili 40 avtomobilov. Čeprav bi jih radi še več pa najbrž ponudba (proizvodnja) in povpraševanje v svetovnem merilu tega (na žalost) ne bosta dovoljevali… Najprej pogledat morebitno konkurenco (X3, Q5, GLK, XC60…) potem pa kar hitro v vrsto!