Drugič! 

Hyundai je s svojimi športnimi terenci že od leta 2000 (Santa Fe) eden prvih in tudi med vodilnimi v Evropi, ki je ta segment avtomobilov prepoznal kot enega izmed najbolj obetajočih in najbolj rastočih. Tistih, najbolj zaželenih. In po nekaterih najnovejših raziskavah med mlado generacijo v Evropi že vsak četrti namerava kupiti tak avto.

Hyundai je seveda tukaj v prednosti saj nekaj takih avtomobilov že ima. V teh letih so jih v Evropi prodali že 1,2 milijona. Eden izmed njih je seveda Tucson, ki se sedaj vrača k svojim koreninam. Leta 2004 predstavljen in kasneje preimenovan v ix 35 se ponovno reinkarnira pod svojim izvirnim imenom – zopet se vrača  kot Tucson. Očitno so pri Hyundaiju spoznali, da mora globalni model nositi tudi v globalno ime in so se številčnemu poimenovanju pri tem modelu odpovedali.

Tucson je torej že naprodaj in na voljo tudi v vseh slovenskih prodajnih salonih kjer že nestrpno pričakujejo (vsaj) 150 letošnjih kupcev. Prvim kupcem (do konca leta!) ga lahko ponudijo že za 19.990 evrov. Seveda gre pri tem za osnovni model (1,6 GDI) z bencinskim motorjem in malce skromnejšo opremo. Kar pa ne pomeni, recimo, da nima že klimatske naprave ali radijskega sprejemnika… Ima pa seveda le dvokolesni pogon. Spiske opreme glede na stopnjo (Trend, Stile, Premium, Impression) si lahko ogledate TUKAJ in seveda izberete tisto pravo, ki vam najbolj odgovarja, na voljo pa je tudi spisek nekatere DODATNE OPREME. Sicer pa se CENIK začenja, kot že rečeno pri 19.990 evrih in končuje pri 31.560.

IMG_7503

Tucson prinaša toliko novega, da ga upravičeno lahko smatramo kot nov avtomobil. Je nekaj cm daljši (4,48 m). Nastajal je pod taktirko priznanega oblikovalca Petra Schreyerja. V Evropi.  In tudi izdelujejo ga v svoji češki tovarni. Prilagojen je torej evropskim kupcem, ki zahtevajo drugačno obliko in predvsem trše in konkretnejše podvozje. Na novo je ukrojena šasija, ki je narejena iz trdnejšega in kakovostnejšega, predvsem pa lažjega jekla. Ki ga seveda Hyundai proizvaja sam, v svojih korejski jeklarnah. Povsem na novo je uglašeno tudi podvozje, vključno z odzivnostjo elektro-mehanskega volanskega servo mehanizma.

Tako spretno kot prefinjena zunanjost je predvsem na udobje in ergonomijo naravnana notranjost. Tucson ponuja ogromno prostora za potnike, prav tako kot za prtljago, saj ima enega največjih prtljažnikov v segmentu (od 513 do 1503 litre). Prednji (usnjeni) sedeži so recimo lahko prezračevani (hlajeni!) in ogrevani, prav tako pa ogrevanje ponujajo tudi za zadnje sedeže, kar je pravzaprav redkost. Ogrevan je lahko tudi volanski obroč. Prav tako je možno nastaviti njegovo odzivnost (normal, sport). Volanski sistem ponuja tudi možnost nadzora nad zapuščanjem voznega pasu (LKAS), ki poleg opozorila lahko tudi sam aktivno posega v vrtenje volanskega obroča v pravi smeri. Seveda le dokler so označbe na vozišču dobro vidne! Tucson je tudi prvi Hyundai, ki lahko opozarja na vozila v mrtvem kotu. Zna brati prometne znake in opozoriti na omejitve (BSD). Zna opozoriti in zavirati v sili v primeru nevarnosti naleta (AEB). Zna tudi sam (delno) bočno ali vzvratno parkirati in odparkirati vozilo. Zna pa opozoriti tudi na vozila, ki se nam približujejo bočno pri vzvratni vožnji iz parkirnega prostora. Morda bo komu všeč, da se lahko vrata prtljažnika odprejo samodejno, ko se jim približamo (s ključem v žepu) ali pa denimo ogromna steklena streha, kar za 30 odstotkov večja kot pri predhodniku. Skratka, Tucson ponuja kar precej sodobnih rešitev, nekaj tudi takih, ki jih pri konkurenci morda niti ne najdemo.

Kar se tiče motorne palete vsa ustreza Euro6 normam. Na izbiro sta dve različici bencinskega 1,6-litrskega agregata GDI (ena turbo) z močmi  97 kW (132 KM) in 130 kW (177 KM) ter tri različice z dizelskimi motorji (1,7 in 2,0 CRDI) z močmi 85 kW (116 KM), 100 kW (136 KM), 136 kW (185 KM). Menjalniki so lahko tirije. Šeststopenjski ročni, šeststopenjski klasični samodejni ali sedemstopenjski samodejni DCT z dvojno sklopko. Na izbiro je seveda tudi štirikolesni pogon, ki s svojo samodejnostjo vozniku ne bo delal preglavic.

Tucson torej v novi izdaji prihaja še bolj všečen in še bolj izpopolnjen. Pisan na kožo evropskemu kupcu, ki mu ni samo do (znane in pregrešno drage) blagovne znamke, ampak zna ceniti tudi zmernost in uporabnost…