Tako nekako kot z dostavniki (kombiji), katerih oblika je pravzaprav večna, je tudi s »pick-upi«, ali poltovornjaki po slovensko. Njihov namen je že v štartu zelo jasen. Sposobni morajo biti prevažati določeno količino tovora, tako volumna kot teže. Prevoz potnikov je (bil) v bistvu podrejen temu.

In ker se je v avtomobilizmu v zadnjih dobrih 100 letih marsikaj spremenilo, se je moralo spremeniti seveda tudi na tem področju. Mogoče bo kdo dajal, da kake velike spremembe niti ne vidi, kar je do neke mera morda celo res. A le na daleč. Pick-up je pač mali tovornjaček s potniško kabino in tovornim kesonom na zadnjem delu. In nič čudnega torej, da so si modeli različnih proizvajalcev tako podobni med sabo. Tukaj ni odkrivati tople vode, bi lahko rekli. Oblika je podrejena uporabnosti. Je pa velika razlika v podrobnostih. Dejstvo je, da so se v zadnjih letih iz robustnih delovnih strojev prelevili v prav spodobne osebne avtomobile. Z vso pripadajočo moderno opremo in do neke mere tudi udobjem. In če se tovorni del res ni bistveno spremenil so na področju prevoza potnikov napredovali za svetlobna leta.

Eden takih primerkov je Mitsubishijev L200. Izdelujejo ga že od leta 1978. Od takrat do danes se je zvrstilo pet generacij. Že s  prejšnjo, 4. generacijo, je L200 prešel na tako imenovani SUT koncept (Sport Utility Truck), ki združuje eleganco in udobje osebnega avtomobila ter funkcionalnost in zanesljivost PU (Pick-up) ter tako zadovoljuje najrazličnejše potrebe kupcev. Peta generacija je šla z obliko še nekoliko dlje. Poudarjene so bočne linije, okrogline kabine in tako imenovana »J-linija« – ločnica med kabino in kesonom, ki omogoča kar največ tovornega prostora, še vedno dovolj prostora v kabini in krajšo medosno razdaljo (3,0 m). Prostornost kabine je tako kar za nekaj centimetrov povečana (dolžina 1745 mm), krajša medosna razdalja pa omogoča večjo okretnost avtomobila. Obračalni krog (med pločnikoma!) je skromnih 11,8 metra kar je za več kot 5,2 metra dolg avtomobil precej lep dosežek. Pri tem pa se je volumen kesona (zaradi nekaj višjih stranic) celo povečal na 1,1 kubičnega metra. Tudi nosilnost ene tone je pri takem avtomobilu pomemben dejavnik, vlečna zmogljivost priklopnika (prikolice) pa je kar 3,1 tone. Pri tem gre omeniti, da za stabilnost dodatno skrbi še posebej prirejen stabilnostni program (TSA).

IMG_0996

L200 prihaja k nam le z dvojno kabino (Double cab), čeprav obstajata tudi različici z enojno in podaljšano. Prav tako je na voljo le en motor in sicer posodobljeni dizelski 2,4-litrski agregat (MIVEC) narejen pretežno iz aluminija in tako kar za 30 kg lažji od predhodnika. Na voljo sta dve motorni različici, šibkejša z močjo 113 kW (150 KM) in navorom 380 Nm ter močnejša z močjo 133 kW (178 KM) ter navorom 430 Nm. Šibkejši motor je namenjen le izvedenki z osnovno opremo, skupaj z enostavnejšim štirikolesnim pogonom (Easy Select 4WD), z bogatejšima stopnjama opreme Intense in Instyle pa avtomobilu že pripada močnejši motor. Zadnji na lestvici je opremljen celo s samodejnim (5 st.) menjalnikom, obema pa služi inteligentnejši štirikolesni pogon (Super Select 4WD-II),  ki ga je Mitsubishi uporabil že v Pajeru.  Osnovni pogon je nekoliko poenostavljen in omogoča vklop štirikolesnega pogona (sicer pogon zadaj) z diferencialno zaporo ter reduktor prenosa. Gospodarni 2WD način vožnje se lahko uporablja večino časa, po potrebi pa je mogoče preklopiti na 4WD pogon. Reduktor omogoča daljša prestavna razmerja in s tem boljše zmogljivosti v 4L načinu. Prenos navora gre v razmerju 50:50. Vklopu služi vrtljiv gumb, nad dogajanjem pa seveda že bdi nekaj elektronike. Z bogatejšima paketoma opreme je L200 opremljen z naprednejšim štirikolesnim pogonom, ki zagotavlja zanesljive “off-road” zmogljivosti ter edinstveno sposobnost 2WD ali stalnega 4WD pogona tako po cesti (do hitrosti 100 km/h) kot po terenu. Omogoča preklapljanje med štirimi načini delovanja. Stalni 4WD pogon lahko absorbira razlike v vrtenju prednjih in zadnjih koles (zapora sredinskega diferenciala) in zagotavlja izjemne zmogljivosti pri zavijanju in stabilnosti vožnje ne le po terenu ampak tudi v vsakodnevni vožnji.

Pri vsem skupaj seveda ne gre pozabiti odličnih terenskih sposobnosti, ki so pri takih avtomobilih tudi že skoraj samoumevna lastnost. Izjemna sta tako vstopni kot pregradni kot (najmanjša oddaljenost od tal 20 cm), nekoliko manjši je mogoče le izstopni kot, zaradi dolgega zadnjega previsa.

Poleg korenite oblikovne posodobitve prednjega dela je seveda največ sprememb doživela potniška kabina. Podaljšana je za 20 mm, več prostora (širina) pa je tako v ramenskem delu kot tudi v višini glav (skoraj za 90 mm). Občutno sta izboljšana prednja sedeža, ki nudita tako več bočnega oprijema kot udobja. Zadnja sedežna klop pa ima zavoljo omenjene J linije lahko bolj položno nastavljen naslonski del. L200 so opremilo tudi z udobnejšim vzmetenjem in mehkejšim vpetjem kabine na šasijo, kar gre vse v prid udobnejši vožnji. Izboljšali so tudi zvočno izolacijo. Del bogate opreme so seveda tudi sodobna pomagala kot so na primer napredni stabilnostni program ASTC, TSA za stabilnost priklopnika, HSA za speljevanje na klancu, LDW za nenamerno prečkanje voznega pasu ali kamere za vzvratno vožnjo… Vsi so serijsko opremljeni tudi s sedmimi varnostnimi blazinami.

L200 je seveda nekoliko specifičen avtomobil, ki potrebuje globoko prepričanega voznika. Vseeno pričakujejo takih vsaj 60 letno. Kot rečeno so na voljo tri različice. Dodali so tudi tri nove barve karoserije (modra, zelena, srebrna). Osnovni model je na voljo za 24.900 evrov (popust!) najdražji pa 31.900. Najbolj iskani bodo najbrž tisti nekje v sredini (27.900).