Novi Hondin kopaktni SUV prihaja kot globalni model namenjen vsem svetovnim trgom. Nova generacija malega Crossoverja posega v segment kjer je trenutno verjetno največja gneča in povpraševanje. Težka naloga torej, a ob pravem času.

Kot globalni model bo moral ustreči zelo različnim željam in potrebam zato je razvoj temeljil na globalni raziskavi po celem svetu in osredotočili so se predvsem na ključne zahteve kot so varnost in zanesljivost, zaupanje ter uporabnost. Če ga primerjamo s hišnim modelom, sicer v drugem segmentu (Civic Tourer), je HR-V krajši (dolg 4,3 m) in višji (1,6 m) še najbolj prepričljivo pa je visoko sedenje, kar za 10 cm višje kot pri Civicu. To bodo znali ceniti mnogi, ki jim veliko pomeni lažje vstopanje in izstopanje, višje sedenje pa pomeni tudi boljšo preglednost nad okolico. Oddaljenost od tal (17 cm) in velika kolesa v tem primeru pomenijo tudi bolj »terenski videz«, ki pa sicer nima drugega praktičnega pomena saj je to avtomobil s pogonom »le« ne prednji kolesni par. O kakem štirikolesnem pogonu torej ni govora.

Novi HR-V morda še najbolj označuje značilna Hondina maska z lučmi postavljenimi nekoliko poševno, v obliko kril, kot pravijo. Malce višja streha obljublja prostorno notranjost, prav tako kot precej pokončno odsekan zadek obljublja veliko prostornost prtljažnika (431/1021 litrov – do roba šip!). Vrata so velika, zelo nizek je tudi nakladalni rob, zadnji sedeži pa se – tako kot pri Civicu – lahko zlagajo na dva načina: navzgor ali navzdol, odvisno od potreb in tovora. Dno je ravno. Skratka zelo prostoren, prilagodljiv in uporaben prtljažni del. Le polica v prtljažniku si pravzaprav ne zasluži svojega imena, ker je v bistvu le napeta tkanina, ki komajda prenese že svojo lastno težo, kaj šele kaj drugega…


IMG_1811

Dobro je poskrbljeno tudi za potnike, ki so deležni tako prijetnih materialov kot dokaj zanimivega in razgibanega oblikovanja. Nekoliko preseneti visok sredinski greben in drobna prestavna ročica, tukaj pa je tudi (prvič v Hondi) stikalo električne ročne zavore. Upravljanje klimatske naprave je po novem rešeno z nadzorno ploščo brez klasičnih stikal, ki reagira na dotik in s tem sledi svetovnim trendom, prezračevalne šobe na sopotnikovi strani pa imajo možnost zelo preciznega uravnavanja jakosti. Merilniki so kljub nekaterim Hondinim poskusom uvajanja zelo futurističnih oblik pri nekaterih drugih modelih tukaj ostali dokaj klasični.

Motorno ponudbo sestavljata en bencinski in en dizelski motor. 1,5- litrski bencinski i-VTEC postreže z močjo 96 kW (130 KM), navorom 155 Nm ter kombinirano porabo goriva 5,6 l/100 km. 1,6-litrski turbodizelski  i-DTEC ima moč 88 kW (120 KM), navor 300 Nm in porabo goriva 4,0 l/100km. Trenutno ga vgrajujejo tudi že v Civic in CR-V. Menjalniki so  v osnovi šeststopenjski ročni, z bencinskim motorjem pa je mogoče dobiti tudi brezstopenjsko (CVT) samodejnost z možnostjo pretikanja z ročicama ob volanu. Zanimivo je, da je normna poraba goriva s samodejnim menjalnikom celo manjša kot z ročnim (5,2 l/100 km). Vozno dinamiko so izboljšali z na novo uglašenim električnim servo volanskim mehanizmom, za učinkovitejše izenačevanje neravnin skrbijo posebni amplitudno odzivni blažilniki (ARD), za togost karoserije pa jekla visokih nateznih trdnosti. Poskrbeli so tako za boljšo aerodinamiko (zaprto dno vozila), kot tudi za boljšo zvočno izolacijo.


Paketi opreme so trije, Comfort, Elegance in Executive, med opremo pa seveda ne manjka sodobnih elektronskih pomagal kot so CTBA (aktivno samodejno zaviranje v mestu), FCW (opozorilo pred naletom), LDW (opozorilo pred zapustitvijo voznega pasu), TSR (prepoznava prometnih znakov) in ISL (inteligentni omejevalnik hitrosti). Slednji je pravzaprav novost , ki v kombinaciji s tempomatom in prepoznavanjem znakov samodejno postopno zmanjša hitrost na omejitev, ki je bila napisana na prometnem znaku. Seveda mora biti funkcija vklopljena.

Novi Hondin kompaktni crossover je naprodaj od 20.990 evrov naprej. Najdražji na CENIKU je 28.490 evrov, za samodejni menjalnik, denimo, pa je doplačilo 1500 evrov. Slovenski trg naj bi bil predvidoma sposoben sprejeti od 150 do 180 avtomobilov letno.