Peugeot se z novim ‘hothatchem’ želi vrniti na pota stare slave dirkaških legend iz oddelka Peugeot Sport. V novejši zgodovini so ustvarili številne dirkaške legende, med njimi velja omeniti 206 WRC, 307 WRC, zdaj pa v večji meri skrbijo za športno navdahnjena serijska vozila. Zadnji izdelek je tako težko pričakovani Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport.

V 308 GTi je v osnovi nameščen enak agregat, kot v modelu RCZ R, vendar ima kilovat več moči, manjšo povprečno porabo in emisije CO2 ter že sodi v emisijski razred Euro 6. Prisilno polnjeni 1,6-litrski bencinski agregat proizvede 200 kilovatov (270 KM) moči in 330 njutnmetrov pri 1.900-5.500 vrtljajih na minuto. A kljub temu, da gre za isto osnovo, je novi agregat nadgrajen na nekaterih bistvenih področjih.

pugi 308 gti 2


Za izboljšane zmogljivosti so namestili boljše bate Mahle in spremenili blok motorja. V oddelku Peugeot Sport so s spremenjeno geometrijo bata in z novimi škropilniki poskrbeli za pospešeno hlajenje, vse skupaj pa nadgradili z višjim tlakom goriva, novo turbino Twin Scroll in posebno obdelavo ojnic.

Močnejši in bolj odziven motor potrebuje za optimalno delovanje boljše zavore in menjalnik, zato ima 308 GTi spredaj nameščene štiribatne zavorne čeljusti s premerom 41 milimetrov in ventilirani 380 milimetrski zavorni disk. Posodobljen je tudi ročni 6-stopenjski menjalnik, ki sedaj nosi oznako MCM R (R kot reinforced). S karbonizacijo materialov in drugačno obdelavo zobnikov so poskrbeli za manjšo obrabo in robustno zasnovo, rezultat pa je hitrejše in natančnejše pretikanje.

pugi 308 gti 3


Nikakor ne smemo spregledati mehanske delne zapore diferenciala proizvajalca Torsen. S svojim edinstvenim delovanjem v zavoju razbremeni notranje kolo in prenese 35 odstotkov moči na kolo, ki ima večji oprijem. Rezultat – boljše vozne lastnosti in večji pospešek izven zavoja.

S pomočjo nove arhitekture EMP2 in uporabe lahkih materialov je skupna teža 308 GTi le 1.205 kilogramov. Poleg uporabe aluminija poskrbijo za velik prihranek serijsko nameščena karbonska platišča, ki skupaj s pnevmatikami prihranijo 9,2 kilograma. Na njih so serijsko nameščena super lepljive pnevmatike Michelin Pilot Super Sport dimenzij 235/35 R19.

pugi 308 gti 4

Kot se za njegov značaj spodobi, se mora 308 GTi od svojih običajnih bratov razlikovati tudi po videzu. Tako poleg posebnih platišč zunanjost krasijo še izbrana rdeča barva laka, zadnji difuzor z dvojnima izpušnima cevema in maska z rdečim napisom Peugeot. V potniški kabini so nameščeni športni sedeži, dodane oznake GTi, aluminajsta pedala in obilica rdeče kontrastne barve.

In cena? Brez popusta 31.160 evrov, z začetno akcijo pa se spusti na konkurenčnih 28.290 evrov.

pugi 308 gti 5

pugi 308 gti 6

pugi 308 gti 7