MAN TGE – Lahek dostavnik težkega podjetja

Moram priznati, da sem si z uradne predstavitve prvega dostavnika v ponudbi nemškega podjetja MAN, ki že več kot stoletje proizvaja težka gospodarska vozila, najbolj zapomnil udaren slogan, ki na nek način poudarja proizvajalčevo logiko. It’s not a van, it’s a MAN. Torej ne gre za kombi ampak za vozilo MAN.

Man je prvič vstopil s kamionskih v lažje dostavniške vode. S predstavitvijo modela TGE imajo svojega predstavnika tudi v segmentu dostavnih vozil pod 3,5 tone.

Podjetje MAN je bilo v Sloveniji ustanovljeno leta 1994 in ima trenutno 3 predstavništva po državi. V Celju, Ljubljani in Novem Mestu. Njihovo področje sega vse od različnih tovornjakov, avtobusov, od zdaj pa tudi dostavnikov.

Glavni cilj znamke MAN je razvoj vozil, ki služijo njihovemu namenu in kupčevim potrebam. To je na svoj način dokazal tudi novi MAN TGE, ki je letos priboril naziv slovenskega dostavnika leta. Svojo uradno prodajo je dostavnik doživel v tem mesecu, pred tem pa so pri uvozniku poskrbeli za celostno opremljenost servisne mreže, za vsa potrebna vzdrževalna in servisna dela.


Zaradi želje po dobavi že nadgrajenih vozil je v ponudbi 69 različic in 20 različnih tovarniških nadgradenj. Edinstvene lastnosti vozila zajemajo najboljše dimenzije natovarjanja, najboljši prostor za voznika, raznolikost pogonov, vodilne asistenčne sisteme v razredu ter celovito povezovanje voznega parka.

MAN TGE je možno dobaviti kot zaprti furgon, zastekljeni in delno zastekljeni kombi, šasijo s kabino in šasijo z dvojno kabino. Obstajajo 3 dolžine, 3 višine in 3 dolžine šasije. Gnan je lahko na prednji par koles, zadaj ali na vsa štiri kolesa. Z zadnjim pogonom lahko doseže največjo dovoljeno maso 5,5 ton, s prikolico pa bo ta masa največ 7 ton. Pri različici s prednjim pogonom znaša največja dovoljena masa vozila od 3eh pa vse do ptirih ton, zadaj pa lahko “obesimo” še prikolico, ki tehta največ 3 tone. Različica s pogonom na vsa štiri kolesa pa ponuja skupno maso štirih ton.


Prej omenjeno nižjo nakladalno višino so pri uvozniku povzeli v zanimivih primerjavah, ki bodo olajšale delo kurirskih služb. Z nižjo višino natovarjanja bo voznik kurirske službe na leto prihranil 8,800 metrov premagovanja višinskih razlik, ter dvigovanja težkih predmetov.

Dizelski motor v vseh različicah ima 2,0 litra prostornine. Na voljo so moči od 75 in vse do 130 kilovatov, moč  pa se bo lahko na kolesa prenašala tudi prek samodejnega menjalnika. Z ojačanimi komponentami, večjo posodo za olje in ojačano sklopka bo lahko servisni interval znašal približno 50.000km.

Vozniku ponuja boljšo in bolj varno vožnjo kar nekaj rešitev, ter varnostnih sistemov

Boljšo vidljivost zagotavlja preoblikovan A stebriček, ki zmanjšuje mrtve kote, povečan je prostor za noge, sedeži pa so lahko ali trije ali pa samo dva, ki bosta povečala udobje. Veliko je odlagalnih mest, zadosti 12 voltnih polnilnih vtičnic, ter tudi tista 230 voltna.

V osnovi so na vozilu halogenske prednje luči, kot opcija pa je možno naročiti tiste, ki svetijo v LED tehniki in imajo 50.000 ur življenjske dobe. Tovorni prostor je serijsko razsvetljen z LED razsvetljavu, ravno tako kot vozniška kabina.

Vozilo ponuja asistenta za ohranjanje voznega pasu, senzor za mrtva kota, opozorilo pred naletom in pomoč za razparkiranje vozila. Pomemben pripomoček pa so senzorji, ki preprečujejo, da bi z bokom avtomobila podrsali v objekte. Ravno tako ponuja asistenta za vzvratno vožnjo prikolice.

Najkrajša različica ”požre” 5 palet, ravno tako je ravna navpična predelna stena in ne posega v prostor nakladanja. Na spodnem robu pa je 25 centimetrov vdrta, za prevoz daljših predmetov. Tovorni prostor lahko tudi tovarniško opremimo z zaščito notranjosti in notranjimi strešnimi nosilci. Lahko si izberemo različico za mobilno delavnico ali sortirnico manjših paketov.

Glavno prednost uvoznik vidi v zmanjšanem skupnem strošku lastništva zaradi tehnologij, ki omogočajo prihranek goriva, majhne izgube vrednosti, ter nizke stroške servisa zaradi dolgega intervala. Osnovna cena znaša od 18.000 EUR naprej, povprečen uporabnik bo zanj odštel 25.000 EUR.