Mercedes je naposled razkril novega EQS SUV, nekakšno baterijsko-električno alternativo velikanskega GLS-a, ki je hkrati višji in sedemsedežni sorodnik limuzinskega EQS. Začetek prodaje največjega električnega Mercedesa je predviden proti koncu leta, s ceno v območju 130 tisoč evrov, za vstopen model 450+ z zadnjim pogonom. Potrdili so tudi dve štirikolesno gnani izvedenki in seveda prestižnega Maybacha.

Kot pri že poznanem limuzinskem EQS, se pod površjem skriva znamkina EVA2 povsem električna platforma, zato si SUV sisteme elektromotorjev, baterije in preostale tehnologije deli z nekoliko starejšim bratom. Prav vse različice EQS SUV prejmejo zajetno baterijo s 107,8 kWh uporabne kapacitete, največ iz nje iztisne prav vstopni model 450+ z enim elektromotorjem na zadnji osi, ki premore 265 kW (360 KM) in 568 Nm navora. Domet je odmerjen pri precej uporabnih 660 kilometrih.

Osnovna štirikolesno gnana različica z enako oznako 450+ in dodatkom 4MATIC, ponuja enako skupno sistemsko moč 360 KM, vendar je zaradi para elektromotorjev na razpolago 800 Nm navora, kar posledično vpliva na porabo električne energije, tako je dometa dovolj za 613 kilometrsko pot. Pred prihodom AMG-ja, bo vrh ponudbe zastopal EQS 580+ 4MATIC, katerega žene dvojica elektromotorjev s skupno močjo 400 kW (544 KM) in 858 Nm navora, a kot pri preostalih dveh modelih, Mercedes ne razkriva številk zmogljivosti (pospeški, najvišja hitrost), le največji domet 613 kilometrov.


Na glede na to katerega boste izbrali, vsi prejmejo hitro polnjenje z največjo močjo 200 kW, ki lahko baterijo v območju med 10 in 80 odstotki napolni v samo 31 minutah. Standarden izmeničen AC priklop lahko polni z največ 11-kilovati.

Ker gre pri EQS SUV praktično za električen privzdignjen razred S, se pričakuje udobna vožnja, za kar skrbi standardno Airmatic zračno vzmetenje z adaptivnimi blažilniki, njegovo delovanje pa je mogoče prilagajati preko izbirnika voznih profilov. Pri štirikolesno gnanih modelih je poleg standardnih programov Eco, Sport, Comfort in Individual, vgrajen še program Offroad, ki za lažje raziskovanje po brezpotju za 25 mm privzdigne podvozje.

Udobno vzmetenje dopolnjuje standardno štirikolesno krmiljenje, ki lahko zadnji kolesi glede na potrebo obrača za največ 4,5 stopinj. S tem bo manevriranje velikanskega SUV-ja pri nižji hitrosti bistveno lažje, hkrati je izboljšana stabilnost pri višji hitrosti. EQS SUV sicer zmore še več, vendar je pri srebrnih puščicah potrebo za vse dodatno doplačati. Preko »over-the-air« posodobitev, lahko kupci odklenejo krmiljenje zadnjih koles do 10 stopinj, pripomoček za vleko prikolice in navigacijo z navidezno resničnostjo.

Uporaba enake platforme kot pri limuzinskem EQS pomeni, da ima SUV s 3.210 mm enako medosno razdaljo, vendar je s 5.125 mm malenkost krajši in obenem 200 mm višji. Tradicionalen SUV profil omogoča izdatno koriščenje notranjega prostora, tako je EQS SUV na voljo s tremi vrstami sedežev, s čimer so boj pripeljali neposredno k Tesli Model X. Sedem sedežev je sicer opcijskih, v standardni obliki jih je pet.

Z izjemo sedmih sedežev, je EQS SUV v notranjosti skoraj identičen limuzini, z elegantno počiščeno kabino, kjer ob doplačilu dominira ogromen Hyperscreen panel s tremi zasloni. V osnovni obliki armaturo zastopata le dva zaslona in sicer 12,3-palčni digitalni merilniki ter 12,8-palčni pokončen sredinski informacijski zaslon. V paketu Entertainment Plus sta vključena še dva 11,6-palčna zaslona za zabavo zadnjih potnikov.