Ljubitelji pickupov se pripnite. Na obzorje je pravkar zapeljal prenovljeni RAM 1500 pod modelno oznako 2025. Ta prinaša oblikovno evolucijo, precej več pa se je dogodilo pod pločevino.

Ključni poudarki:

– Svež videz in dva nova člana motorne palete.
– HEMI V8 se je poslovil, prišel je trilitrski Hurricane twin-turbo šestvaljnik.
– Premijski model Tungsten bo tvoril najvišji sklop opreme v klasično gnanih modelih.

Zob elektrike je načel tudi najbolj vztrajne onkraj Atlantika. Dodge in RAM opuščata svoje legendarne HEMI V8 agregate in pri novem RAM 1500 je temu prav tako. Medtem ko sta zunanjost in ambient nekakšna evolucija, je bila pri pogonu storjena mini revolucija. Zakaj in kako?

Časi v avtomobilskem svetu se močno spreminjajo, zato so vsem zajetnim agregatom šteti dnevi. Tako je premoč okoljski zakonodaji priznal tudi legendarni 5,7-litrski HEMI V8 in v motorno paleto poleg osnovnega 3,6-litrskega Pentastar V6 eTorque blago-hibridnega pogona spustil še dva vrstna šestvaljnika. Pravzaprav enega po imenu Hurricane, ki je enak šestvaljniku v Jeepovih modelih Wagoneer in Grand Wagoneerju. Trilitrski vrstni twin-turbo šestvaljnik pri RAM-u proizvede 426 KM in 636 Nm navora v osnovni obliki, medtem ko je visoko zmogljiva različica zmore 548 KM in 706 Nm navora. Zmogljivost prav vseh treh motorjev bo na kolesa prenašal 8-stopenjski samodejni menjalnik.

 

Kljub modernizaciji in višjim cifram pa se odsotnost HEMI V8 vendarle nekje pozna in sicer pri vleki. Ta po novem znaša največ 5,25 tone, medtem ko je pri 5,7-litrski V8 zmogel dobre pol tone več.

Zunanja podoba poltovornjaka je bila deležna manjšega wellness tretmaja, kar se odraža pri malce večji mrežici za zajem hladilnega zraka in serijskih adaptivnih LED žarometih. Zadnja vrata kesona so električna, odpiranje oziroma zapiranje pa se vrši preko tipke na ključu. Prvič je na voljo digitalno ogledalo z načinom vleke, da boste zlahka spremljali dogajanje »na kljuki«. V kesonu se nahajata dve pokriti vtičnici z močjo 1,8 kW kar je več kot priročno za napajanje ročnega orodja ali opreme za kampiranje.

Novi RAM 1500 je tudi pametnejši, saj njegovi asistenčni sistemi omogočajo drugo stopnjo samodejne vožnje, torej samodejno vožnjo znotraj enega voznega pasu. Ambient se sicer bohoti v treh digitalnih ekranih – voznikovem 12-palčnem, osrednjem multimedijskem 14,5-palčnem in sovoznikovem 10,25-palčnem. Na slednjem lahko vaš kopilot uravnava navigacijsko napravo, multimedijo, upravlja povezane naprave in skozi zunanje kamere spremlja dogajanje okoli vozila.

Nov je tudi premijski sklop opreme Tungsten, ki prinaša obilico usnja in semiša v kombinaciji z dodatki iz karbona in kovine. Sedeži so vsi po vrsti kakopak ogrevani in hlajeni ter v prvi vrsti tudi električno pomični v precej smeri Tu je recimo še dvojno brezžično polnjenje za mobilne naprave. Vrhunec tega sklopa opreme je audiofilsko ozvočenje Klipsch Reference Premier s 23 zvočniki in 1.228 W moči.

 

Na našo žalost se je poslovil tudi paradni model TRX, za katerega vodilni pri RAM-u trdijo, da se utegne nekega dne vrniti. Njegovo mesto bo (začasno) prevzel model RHO, ki mu sledita Warlock in Rebel.
Ne smemo pozabiti na električni model RAM 1500 REV, ki omogoča do 800 kilometrov avtonomije in polnjenje vse do zajetnih 350 kW moči. Njegov pogon zmore kar 663 KM in 827 Nm navora, zato o neki nežni e-varianti seveda ne moremo pisati.

Če se ne nagibate ne v oktansko ali električno smer bo morda za vas primeren RAM 1500 Ramcharger – priključni hibrid. Oborožen je z baterijo s kapaciteto 92 kWh kar mu omogoča do 225 električnih kilometrov, medtem ko bo njegov več kot 100-litrski rezervoar za bencin krmil že omenjeni 3,6-litrski V6 agregat, ki pa v tem primeru deluje zgolj in le kot generator, za skupno avtonomijo več kot 1.100 kilometrov. Pogon je torej vedno električni, hkrati pa lahko v kesnou napajate porabnike s skupno močjo največ 7,2 kW. S pogonom, ki zmore 672 KM in 834 Nm navora bo Ramcharger najbolj zmogljiv RAM 1500 v modelnem letu 2025. Vlečna zmogljivost znaša 6,35 tone, medtem ko lahko v keson naložite tovor z največjo maso 1.190 kg. Smo omenili, da do kilometrske stotice pospeši v štirih sekundah in pol?

 

Nova linija RAM 1500 se bo v jenkijevske salone podala kmalu po silvestrovanju, pri čemer lahko nekaj primerkov pričakujemo tudi na evropskem tržišču, kjer so cene navadno dvakratnik tistih čez lužo. Kdo ve, morda pa elektrificirani pogoni prinesejo nekaj evrskega olajšanja …