V nenehnem iskanju in prizadevanjih za nove določitve bistvenega namerava Dacia, znamka z duhom širnih prostranstev, v letu 2025 začeti tekmovati na reliju Dakar in v svetovnem prvenstvu v vzdržljivostnem reliju (W2RC).

Sandrider navdih črpa iz oblikovalske študije Manifesto, laboratorijem novih zamisli znamke Dacia, ki je bila razkrita leta 2022, a je povsem nov avtomobil, ki je zasnovan posebej za vzdržljivostne relije. Sloni na strokovnem znanju s področja avtomobilskega športa Skupine Renault in podjetja Prodrive iz Velike Britanije, ki je specializirano za avtomobilski šport.

Skladno s slovitim pristopom znamke Dacia je Sandrider zasnovan z jasno osredotočenostjo na bistveno v avtomobilskem športu, to sta zmogljivost in zmaga. Ta inovativen prototip bistroumno izkorišča vse možnosti, ki jih ponujajo tehnična pravila za dirkalnike razreda Ultimate T1+, pri tem pa je osredotočen zlasti na okretnost in težo. V celoti izpolnjuje potrebe voznikov in sovoznikov, ki so pri njegovem razvoju dejansko sodelovali že od samega začetka. Od zasnove projekta in že pred mnogimi preskusnimi vožnjami so vozniki in sovozniki prispevali svoje bogate izkušnje in znanje tako snovalcem kot razvojnim inženirjem, predvsem na praktičnih snovalnih sejah z uporabo navidezne resničnosti.

SODOBNA OBLIKA S POUDARKOM NA BISTVENEM

Asketska zunanjost vozila Sandrider, ki je plod dela oblikovalskih ekip znamke Dacia, se brez zadržkov ukvarja z bistvenim. Dirkalnik ima zgolj tiste karoserijske dele, ki so brezpogojno potrebni. Ni nobenih okrasnih ali odvečnih delov in, seveda, je bil poseben poudarek posvečen aerodinamičnosti.

V okviru pristopa znamke, ki se je osredotočal na bistvene potrebe voznika in sovoznika, je kratek, lebdeč pokrov motorja nagnjen naprej, da izginja iz vidnega polja posadke. Proti-odsevna barva, s katero je prevlečen zgornji del armaturne plošče, je tehnika, prevzeta od letalske industrije, ki tudi izboljšuje vidljivost.

Oblikovalci in inženirji so se pri kabini posebej podredili potrebam, navadam in omejitvam voznikov in sovoznikov. Modularna armaturna plošča dirkalnika Sandrider omogoča vsakemu članu posadke, da ergonomijo in razporeditev določenih funkcij prilagodi svojim zahtevam.

DACIA SANDRIDER – POGLAVITNI TEHNIČNI PODATKI

  • Razred FIA: Ultimate T1+
  • Nosilni okvir: cevni
  • Karoserija: kompozit z ogljikovimi vlakni
  • Motor: V6, 3-litrski z dvema turbo polnilnikoma in neposrednim vbrizgavanjem goriva
  • Največja moč: 265 kW (360 KM) pri 5.000 vrtljajih na minuto
  • Največji navor: 539 Nm pri 4.250 vrtljajih na minuto
  • Prenos moči: na vsa štiri kolesa (4×4)
  • Menjalnik: 6-stopenjski sekvenčni
  • Obese spredaj / zadaj: dvojna trikotna vodila
  • Hod obes: 350 mm
  • Platišča: 43,18-centimetrska (17-palčna), aluminijasta
  • Pnevmatike: BF Goodrich, 93,98-centimetrske (37-palčne)
  • Dolžina, širina in višina: 4.140 mm, 2.290 mm in 1.810 mm
  • Medosna razdalja: 3.000 mm
  • Previs spredaj / zadaj: 590 / 550 mm

ROBUSTEN VIDEZ ZA NESKONČNA PROSTRANSTVA

Reli Dakar in drugi vzdržljivostni reliji spadajo med najtežja tekmovanja v avtomobilskem športu. Zaradi tega je Sandrider terjal pristop, ki je koncept znamke Dacia robustnosti in avtomobilov za širna prostranstva, privedel do skrajnosti.

V to je vključena celovita ojačitev avtomobila z združenim pomožnim okvirjem in odbijačema, karoserijo iz kompozita z ogljikovimi vlakni, obesami z dvojnimi trikotnimi vodili in prenosom moči na vsa štiri kolesa, ki je zasnovan za izjemne obremenitve vzdržljivostnih relijev. Inovativen električni sistem vzdržuje optimalno moč za vso vgrajeno opremo in dodatke tudi v najbolj neusmiljenih pogojih.

Poleg teh temeljnih lastnosti zasnove vozila Sandrider, robustnega dirkalnega vozila, so tudi elementi, ki sicer dajejo videz podrobnosti, a bistveno olajšujejo življenje posadk.

Takšen primer sta sedeža znamke Sabelt oblazinjena s posebno proti-bakterijsko tkanino, ki sama regulira vlažnost. Rezervna kolesa zaradi lažjega dela niso pokrita. Podobno je z orodjem, do katerega posadka lahko dostopa hitro, brez potrebe, da bi odpirala zaboj.

Drugi primeri so: v karoserijo vozila Sandrider vgrajena magnetna plošča, s katero se omeji tveganje, da bi se vijaki za pritrditev koles izgubili v pesku. To je bil nasvet, ki izhaja iz neposrednih izkušenj voznikov moštva, do tehnične rešitve pa so prišli s praktičnim razmišljanjem v slogu znamke Dacia. Sandrider je opremljen s pnevmatikami nove generacije znamke BF Goodrich, ki zagotavljajo optimalen oprijem na vseh vrstah terena in so kar se da odporne na udarce ter predrtje.

BISTROUMEN OKOLJSKI PRISTOP »ECO-SMART«

Dacia je odločena imeti vodilno vlogo v dosegljivem razogljičenju in povsem soglaša z zavezo prirediteljev relija Dakar in drugih vzdržljivostnih relijev, za bolj trajnostni avtomobilski šport.

Inženirji so se pri snovanju posebno potrudili, da je dirkalnik lažji in tako porabi manj goriva. Skupna teža vozila Sandrider je za okrog 15 kilogramov manjša od primerljivih prototipov. To so dosegli z uporabo lažjega nosilnega okvirja iz cevi, z izločitvijo vseh odvečnih karoserijskih delov, preostale pa so izdelali iz kompozita z ogljikovimi vlakni. Oblikovalci so tudi izločili vse okrasne dele in funkcije, inženirji pa so izbrali bolj kompakten in lažji motor. Za optimizacijo oprijema in dinamičnih zmogljivosti so pri razporeditvi teže med prednjo in zadnjo preme težišče znatno premaknili naprej.

Poleg tega so poseben poudarek dali aerodinamičnosti, s katero so zmanjšali porabo goriva in izboljšali zmogljivosti. Inženirji so tako uspeli zračni upor zmanjšati za 10 odstotkov, dinamični vzgon za 40 odstotkov glede na primerljive prototipe. Pri tem delu so se posebej posvetili odprtinam za zajem zraka za hlajenje motorja.

Upravljanje toplote je ključno v skrajnih pogojih relija Dakar in drugih vzdržljivostnih relijev. Za omejevanje vročine v kabini so snovalci dirkalnika Sandrider na karoserijskih delih iz kompozita uporabili posebne pigmente za zadrževanje infrardečih žarkov. Za to rešitev so hkrati vložili tudi patentno prijavo.

Motor vozila Sandrider deluje na sintetično gorivo, ki ga dobavlja Aramco. To je enostavna in dosegljiva rešitev za zmanjševanje okolijskega vpliva. Sintetična goriva, ki jih je razvil Aramco, združujejo obnovljiv vodik z zajemom ogljikovega dioksida, imajo manjši ogljični odtis in so uporabna v današnjih motorjih. Za znamko Dacia je reli Dakar idealen preskusni poligon za to tehnologijo

ŠPORTNI OGNJENI KRST PREDVIDEN V OKTOBRU

Razkriti Sandrider bo zdaj podvržen dolgemu nizu razvojnih preskusnih voženj v več državah. Športni ognjeni krst bo doživel letošnjo jesen na maroškem reliju Rallye du Maroc 2024, ki bo potekal od 5. do 11. oktobra in bo zadnje tekmovanje letošnjega svetovnega prvenstva v vzdržljivostnem reliju (W2RC – World Rally-Raid Championship).

The Dacia Sandriders, uradno moštvo W2RC znamke Dacia, bo v letu 2025 prvikrat tekmovalo na reliju Dakar in tudi na vseh drugih vzdržljivostnih relijih svetovnega prvenstva 2025.

The Dacia Sandriders sestavljajo tri posadke, ki združujejo izkušnje, nadarjenost in zagnanost.

Francoski voznik relija Sébastien Loeb (49 let) je v obdobju med letoma 2004 in 2012 devetkrat zapored zmagal v svetovnem prvenstvu v reliju. Je najuspešnejši dirkač v avtomobilskem športu in pogosto imenovan za najboljšega dirkača v reliju vseh časov. Sébastien Loeb je na reliju Dakar tekmoval od leta 2016. Njegov sovoznik bo Fabian Lurquin.

Voznica relija Cristina Gutierrez Herrero (32 let) je vodilno ime relijev po brezpotjih (cross-country rally). Doslej se je v obdobju 2017-2024 udeležila že osmih relijev Dakar, leta 2021 pa je osvojila svetovni pokal v relijih po brezpotjih v razredu T3. Januarja letos je postala druga ženska, ki je na reliju Dakar zmagala v svojem razredu (Challenger). Pred njo je to leta 2001 uspelo le Jutti Kleinschmidt, ki pa je bila takrat tudi skupna zmagovalka. Sovoznik Cristine bo Pablo Moreno Huete.

Nasser Al-Attiyah je petkratni zmagovalec svetovnega pokala v reliju po brezpotjih in je dvakrat zmagal v svetovnem prvenstvu v vzdržljivostnem reliju. Je prava legenda spektakularnega relija Dakar, na katerem je doslej zmagal že petkrat. Njegov sovoznik bo Baumel.