Zagotovo je kdo med vami že imel problem, ko je želel prodati ali kupiti avto, vendar je pri tem bil prodajalec odsoten. Tudi sam sem si belil glavo s tem, kako prodati avto, ko pa sem sam 100 kilometrov stran v službi in ravno takrat se javi kupec, da bo avtomobil odpeljal.

V mojem primeru je šlo za vozilo, ki je bilo odjavljeno iz prometa, za prodajo pa je tako ali tako skrbel sorodnik, ki je v tem času bil doma. Po nekaj preklicanih telefonskih številkah mi prijazna referentka na tehničnih pregledih poda možnost, da lahko kupec skupaj z originalno kupoprodajno pogodbo pride k njim in se prijavi kot kupec, jaz pa se kjerkoli drugje registriram kot prodajalec in zadeva je rešena.

Seveda mora biti na kupoprodajna pogodba že izpolnjena z vaše strani. V mojem primeru, ker vozilo v času prodaje ni bilo registrirano, je prometno dovoljenje in originalen izvod kupoprodajne pogodbe obdržal kupec, jaz pa sem s kopijo odšel do naključnega mesta za registracijo vozil. Tam so me najprej začudeno gledali kot da bi bilo z mano kaj narobe. Po daljšem posvetu so ugotovili, da tega postopka ni mogoče izpeljati in me še vedno gledali kot da bi prodajal vesoljsko ladjo.


Nekaj kilometrov stran, v drugi stavbi, kjer opravljajo tehnične preglede, pa so zadevo uredili brez najmanjšega problema.

Takšno zgodbo je možno brez težav rešiti, če so za pultom osebe, ki obvladajo stroko in seveda, če je vozilo že odjavljeno iz prometa. Kako je v primeru, če vozilo ni odjavljeno iz prometa, vam svetujem, da se o tem raje pozanimajte v najbližji enoti tehničnih pregledov.

Vsi, ki se srečujete s prepisom na “daljavo”, pa lahko uredite tudi pooblastilo, katerega morate nujno overiti na upravni enoti ali pri notarju. Pooblastilo mora vsebovati vsaj: ime prodajalca, naslov, EMŠO, vse naštete podatke pooblaščenca, kot tudi podatke avtomobila, letnik, registrsko številko in številko šasije.