Volkswagen je izpopolnil svoj najbolje prodajani bencinski motor 1.5 TSI in zdaj najnovejšo generacijo TSI evo2 že uvaja v prve modele v Evropi.

Ta generacija omogoča manjšo porabo goriva in zmanjšanje emisij CO2. Najsodobnejši kompaktni štirivaljnik bo sprva na voljo z močjo 110 kW (150 KM), nato pa bodo sledile še druge različice motorja 1.5 TSI evo2. Z novim agregatom bosta kot prva modela opremljena T-Roc in T-Roc Cabriolet. Do konca leta se bo TSI evo2 postopoma začel vgrajevati tudi v druge modele.

“1.5 TSI je stalnica v Volkswagnovi ponudbi motorjev, saj se uporablja za številne modele po vsem svetu, od T‑Crossa do Passata Varianta. Kompaktni štirivaljnik smo nenehno izpopolnjevali. Rezultat je znaten prihranek goriva in zelo dinamična odzivnost,” je povedal Thomas Ulbrich, član uprave znamke Volkswagen in direktor tehničnega razvoja.

T-Roc Cabriolet je že na voljo z novim osnovnim motorjem 1.5 TSI Evo2

“Pri najnovejši razvojni stopnji motorja velja še posebej izpostaviti sistem izklaplja­nja valjev ACTplus, obmotorno prečiščevanje izpušnih plinov in sodobni zgorevalni postopek TSI Evo.”


Pregled novosti pri motorju EA 211 evo2. Pri najnovejši razvojni stopnji motorja

1.5 TSI so razvojni inženirji tristezni katalizator in filter za trdne delce bencinskih motorjev premestili bliže motorju v en modul (MAR = motornahe Abgasreinigung; slov. obmotorno prečiščevanje izpušnih plinov), kar še dodatno izboljša učinek prečiščevanja izpušnih plinov. Poleg tega to prispeva k trajnosti, saj omogoča manjšo porabo plemenitih kovin v proizvodnji in hkrati ustvarja osnovo za prihodnje emisijske standarde.

Ključni tehnološki modul za zmanjšanje porabe goriva v motorju 1.5 evo2 je napredni sistem izklapljanja valjev ACTplus, ki je plod skupnega razvoja tovarn v Wolfsburgu in Salzgittru. Pri razvoju izpopolnjenega sistema je bil poudarek na izboljšanju vklapljanja in izklapljanja obeh srednjih valjev, da bi zagotovili enakomerno delovanje motorja. Zgorevalni postopek v režimu delovanja z dvema valjema je bil optimiziran, s tem pa se je povečal razpon uporabe aktivnega izklapljanja valjev.  Pri sistemu ACTplus sta drugi in tretji valj pri nizkih in srednjih obremenitvah in številu vrtljajev deaktivirana. Preklapljanje je komaj zaznavno. V aktivnih valjih se učinkovitost poveča, medtem ko srednja valja delujeta večinoma brez izgub – in se ponovno aktivirata, ko vnovič dodate plin.

Poleg turbopolnilnika VTG (variabilna turbinska geometrija) na izpušne pline ima motor 1.5 TSI še druge visokotehnološke komponente: visokotlačni vbrizgalni sistem ustvarja tlak do 350 barov, s plazmo prevlečene tekalne površine valjev zmanjšujejo trenje, bati z ulitimi hladilnimi kanali pa omogočajo dodatno optimi­zacijo zgorevanja in večjo učin­kovitost.

Koncept za prihodnost. Motorji TSI evo2 so zasnovani tako, da lahko uporabljate goriva, ki vsebujejo deleže obnovljivih sestavin, kar prav tako zagotavlja njihovo uporabnost v prihodnosti. Poleg tega so primerni za različne stopnje hibridizacije; pri priključnem konceptu je mogoča sistemska moč do 200 kW (272 KM).

Dopolnjevanje strategije elektrifikacije. Volkswagen je na “poti do brezemisijske vožnje” oz. “Way to Zero” – s strategijo ACCELERATE intenzivno uresničuje svojo elektrifikacijsko ofenzivo. Volkswagen želi že do leta 2030 kar 70 odstotkov svoje prodaje v Evropi ustvariti z e-modeli. Obenem pa bodo glavni motorji z notranjim zgorevanjem deležni nadaljnjih izboljšav – iz dveh razlogov: po eni strani bodo tako ustrezali prihodnjim globalnim emisijskim standardom, kot je Euro 7. Po drugi strani so Volkswagnovi modeli z notranjim zgorevanjem še naprej iskani na številnih trgih – zlasti tam, kjer se elektromobilnost zaradi pomanjkanja polnilne infrastrukture uveljavlja počasi.

Globalni motor – na najvišji ravni že deset let. Kompaktni motorji TSI iz družine EA 211 (EA = Entwicklungsauftrag; slov. razvojno naročilo) so od leta 2012 svetov­ne uspešnice: Volkswagen jih vsako leto na enajstih lokacijah na treh celinah izdela več kot štiri milijone. Že ob premieri leta 2012 – takrat v treh izvedbah z različnimi gibnimi prostorninami – so prinesli številne visokotehnološke rešitve. Zaradi siste­matične lahke konstrukcije je njihova masa v primerjavi s predhodniki manjša za 21 kilogramov.

Zgorevalni postopek pri motorjih TSI evo. Zgorevalni postopek, ki ga poznamo že od motorja 1.5 TSI evo1, ostaja enak tudi pri generaciji TSI evo2. Poleg optimizacije hlajenja zgorevalnega prostora je odločilni dejavnik tudi simbioza Millerjevega cikla (zgodnje zapiranje sesalnih ventilov z visoko kompresijo) in tehnologije turbopolnil­nika VTG (variabilna turbinska geometrija). Ta naslednji korak je bil mogoč zlasti zato, ker so ustrezne komponente programske opreme motorja lahko razvili in optimizirali sami pri VW.