Upor, svoboda, fantazija, brezskrbnost…. Méhari.

V četrtek, 16. maja 2013, bo praznik Svetega Honorija. Ste vedeli, da je 16. maja 2002 v kinematografe prišel film »Napad klonov«  iz sage »Vojna zvezd«? Da je 16. maja 1983 kralj popa Michael Jackson izvedel svoj prvi »Moonwalk«  z Billie Jean? In da je 16. maja 1968, sredi študentskega gibanja ki je ustavilo Francijo, presenetil Citroën z lansiranjem ultra-odbitega modela ? Več kot avtomobil za prosti čas, simbol in resničen fenomen v zgodovini avtomobilizma.

Maj 1968. To slavno obdobje francoske zgodovine je navdihovalo upor, pa tudi svobodo, fantazijo… in brezskrbnost. Vrednote, ki jih uteleša Citroën Méhari. Mehari, ki so ga predstavili 16. maja 1968 na igrišču za golf v Deauvillu, tedaj pod imenom Diane 6 Méhari, je presenetil s svojo netipično zasnovo: vozilo brez ambicij, dostavnik in obenem vozilo za prosti čas, ki se pere z vodnim curkom in ki lahko enako dobro naloži seno ali pa jadralne deske. Tako s svojo modularnostjo in skromnostjo prevzema filozofijo spačka, 2 CV, obenem pa uporablja najsodobnejše materiale.


Salon de Turin - NB 19.594 - wp

Presenetil je s svojim imenom. »Méhari : ime za dromedarja v Severni Afriki  in v Sahari.Velik tekač, odporen, uporablja se kot jezdna žival«. Skratka, skromna žival, vzdržljiva in vsestranska, ki lahko prenaša potnike ali blago.

In presenetil je z izvirno scenografijo: za prikaz raznolike uporabnosti tega vozila se ja 20 manekenov razvrstilo okoli razstavljenih vozil, oblečenih v oblačila kmetice, gasilca, avanturista ali pa plavalke, v barvah, ki so se skladale z barvami karoserij.


Citroën Méhari, ki ga je ustvaril Roland de La Poype, je prinesel novosti s svojo karoserijo, v celoti iz plastike ABS (Akrilonitril-butadien-stiren), barvane v masi. Ta novi lahki material se je dal z lahkoto oblikovati in močno barvati.  Druga velika posebnost Méharija je bla ta, da se nad pasom karoserije streha v celoti snela, vključno pri vetrobranskem steklu, ki se je prepognilo na motorni pokrov.

S svojim visoko postavljenim podvozjem in plastično karoserijo se Méhari pelje kamorkoli, še toliko bolj v izvedbi 4 x 4, ki so jo lansirali leta 1979 in ki je lahko premagala vzpetine do 60 % naklona. Tako je ponujal svobodo, ki je še do danes še težko dosegljiva.

Citroën Méhari je fasciniral. Doživel je tudi slavno filmsko kariero (zlasti v «Žandarju iz Saint Tropeza »), in na cestah sveta (Raid Liège – Dakar – Liège leta 1969, Raid Paris – Kaboul – Paris leta 1970, Raid Paris – Persépolis – Paris leta 1971, zdravniška pomoč v Dakarju leta 1980…). Postal je celo zvest partner francoske vojske in francoske žandarmerije, po zaslugi svoje »padalske« primernosti, ker je lahek in vsestranski.

mehari azur83.66.4

V 19 letih svoje zgodovine je Méhari doživel samo dve posebni seriji, ki sta prišli na trg leta 1983: Méhari Plage (v Španiji), in najbolj znano, Méhari Azur (v Franciji in Italiji in na Portugalskem). Bela in modra serija (vrata, maska, strešna ponjava, okviri žarometov), z belo in modro črtasto frotirasto tkanino. Citroën je sestavljal še druge modele, ki so nastali iz iste filozofije, kot so Baby-Brousse, Pony, Dalat ali pa FAF.

Citroën Méhari, ki so ga izdelovali med leti 1968 in 1987 (blizu 150.000 primerkov), je še danes pravi fenomen v zgodovini avtomobilizma.

Za praznovanje svojih 45 let bodo v četrtek, 16. maja od 9h do 12h v pariškem salonu, namenjenem modelu Méhari, posvetila trenutku za kavo z novinarji. Priložnost za vnovično doživetje ključnih trentukov njegovega lansiranja in za nekaj kilometrov za njegovim krmilom po pariških ulicah.