Pred sto leti je Henry Ford s svojo ekipo v montažnem obratu v Highland Parku zagnal najpomembnejšo izboljšavo v proizvodnji na svetu – prvi tekoči trak. Poenostavil je sestavljanje 3000 delov Fordovega Modela T, saj je postopek razdelil na 84 temeljnih korakov, ki so jih izvajale skupine delavcev, medtem ko je vlečna vrv pomikala podvozje vozila.

Novi postopek je pomenil revolucijo v proizvodnji in je skrajšal čas sestavljanja posameznega vozila z 12 ur na približno 90 minut.

Ker je bilo z izboljšavami proizvodne linije za izdelavo avtomobila v nekaj letih potrebno manj denarja, časa in dela, je lahko Ford za kupce v Ameriki spustil ceno za Model T z 850 dolarjev na manj kot 300 dolarjev. Prvič v zgodovini so bila kakovostna vozila dostopna množicam. Sčasoma so pri Fordu izdelali Model T vsakih 24 sekund in so jih do leta 1927 prodali več kot 15 milijonov po vsem svetu, kar je pomenilo polovico vseh takrat prodanih avtomobilov.


Proizvodnja koles

Sestava komponent podvozja

Tekoči trak


Leta 1914 je Ford vpeljal “5 $ za delovni dan”, znaten dnevni zaslužek v tistem času, ki je zaposlenim omogočal nakup vozil, ki so jih izdelovali. S to potezo je dosegel zvestobo med Fordovimi delavci, obenem pa ima zasluge za nastanek novega srednjega razreda potrošnikov brez geografskih omejitev, ki so lahko svobodno potovali po prostranih cestah, se nastanili, kjer jim je bilo všeč, in živeli ameriške sanje.

Navdušenci nad Fordovimi vozili se še danes spoštljivo spominjajo Henryja Forda in njegove genialne uvedbe tekočega traku. Televizijska družba National Geographic Channel je za to priložnost pripravila nov poglobljen dokumentarni film v sklopu svojega programa “Megatovarne” (Ultimate Factories), ki ga bodo predvajali v petek, 18. oktobra.

Video o razvoju tekočega traku tekom let, pa je Ford strnil na 100 sekund. Več na povezavi: