Mineva 30 let od predstavitve koncepta 4MATIC na mednarodnem salonu v Frankfurtu. Mercedes-Benz je združil najnovejšo tehnologijo, vključno z elektroniko in s tem zagotovil stalen oprijem koles  v vseh voznih razmerah.

Leta 1978 je sistem ABS postavil temelje za oprijem vozila v vseh pogojih. ABS je bil podlaga za sistem proti spodrsavanju koles ASR, ki je omogočal nadzor nad zdrsom tudi ob speljevanju. Istega leta, kot avtomatska zapora diferencaila, je Mercedes-Benz predstavil tudi inovativni elektronsko nadzorovan štirikolesni pogon 4MATIC. Skupna lastnost vseh sistemov je bila, da so s pomočjo najnovejše elektronike in hidravlike izboljšali stik vozila s cestiščem v vseh razrmerah. Sistemi, ki so se razvili iz sistema ABS so zavorni asistent BAS (leta 1996), revolucionarni elektronski program stabilnosti ESP leta 1995 in kasneje elektrohidravlični zavorni sistem Sensotronic Brake Control (SBC, 2001).

Sistem 4MATIC je stalno aktiven in razdeli navor med sprednjo in zadnjo osjo. Razmerje določi glede na konfiguracijo vozila, na primer 40:60 ali 48:52 (spredaj:zadaj). To vzdržuje dinamične prednosti zadnjega pogona in v kritičnih razmerah pomaga vozniku obdržati stabilnost vozila.

V serijsko proizvodnjo je sistem 4MATIC prišel s serijo 124 leta 1987. Sistem je prednosti pokazal zlasti v neugodnih vremenskih razmerah, kot so mokre ceste, ledu in snegu ter zagotavljal nenehen oprijem. Ob speljevanju, pospeševanju, vožnji skozi ovinek ali na zahtevnih površinah, kot je primer vožnja v klanec. S tem je Mercedes-Benz zagotovil varnost ne glede na vremenske razmere. Čeprav je sistem imel nekaj dodatne teže v avtomobilu, je prinesel le nekoliko višjo porabo goriva. Sistem 4MATIC je postal izjemno priljubljen v gorskih delih Evrope in še posebej v Severni Ameriki.

Sistem je bil kupcem na voljo z modelnim letom 1987. Najprej v šestvaljnih bencinskih in dizelskih modelih serije 124. Prav ti modeli so prvi, ki so že bili opremljeni s katalizatorji. Sistem 4MATIC je bil na voljo v modelih 260 E 4MATIC, 300 E 4MATIC, 300D 4MATIC, 300D Turbo 4MATIC in kasneje še 300 TD Turbo 4 MATIC. Do modelnega leta 1989 je sistem ostal nespremenjen, čeprav so se zmogljivosti motorja zaradi katalizatorja spremenile. Sistem je že od samega začetka na voljo samo z avtomatskim menjalnikom.

Mercedes-Benz-4Matic-E wp

Drugo generacijo pogona 4MATIC je prinesel razred E serija 210. Nov sistem 4MATIC je sestavljal stalni štirikolesni pogon s porazdelitvijo navora 40:60 (spredaj:zadaj). Podprli so ga z elektronskim sistemom vleke 4ETS, ki se lahko deaktivira v primeru uporabe snežnih verig, ko je tako omogočen zdrs enega ali več koles. Modele serije 210 4MATIC so bili izdelovali v tovarni v Gradcu. S prenovo modela E leta 1999 so prvič uvedli možnost pogona 4MATIC v športnem modelu E55 AMG (260kW/270 KM). Bil je na voljo tako za limuzino kot karavana. Športne lastnosti modela AMG so bile ohranjene, spremenil se je le pospešek od 0-100 km/h, ki je znašal 5,8 sekunde, kar je zaradi dodatne teže malenkost slabše od modela z zadnjim pogonom. Oba V8 modela sta imela krajša prestavna razmerja menjalnika, kot modeli s pogonom na zadnji kolesni par. 66 odstotkov vozil 4MATIC se je prodalo v ZDA, ki so predstavljale največji trg za vsekolesno gnana vozila.

Danes Mercedes-Benz ponuja možnost pogona 4MATIC skoraj v vseh modelnih različicah. Izjema sta razred SL in SLK ter novi superšportnik AMG GT. Sistem 4MATIC je na voljo tudi v najbolj športnih modelih AMG, kjer prinaša boljši prenos moči in hitrejše pospeške. Za razliko od začetkov je na voljo tudi s štirivaljnimi motorji in v najmanjših razredih A, B, CLA in GLA. Izjemno je priljubljen pri vseh terenskih vozilih ML, GLE, GLK in največji GL.

Winter Workshop 4MATIC Hochgurgl 2014